Nekromanti Rollspel och spela in i "podcastform"

Joined
28 Mar 2013
Messages
10
Hej!

Vi är några som normalt spelar in Game of Thronespodcast ( www.podcastofthrones.se där vi pratar om varje avsnitt osv. Vi tänkte "grena av" och köra något rollspel och spela in och sända som podcast. Vi kommer spela spelet genom Skype och spelledaren streamar sin skärm till spelarna. Så det kommer finnas grafiska element i form av karta, huvudkaraktärerna, virtuella tärningar och annat roligt. En tanke är också att animera något i efterhand, South Park-stil (pga. att det går snabbt att animera). Vi får se vad det blir. Det blir alltså en videopodcastserie om varje "äventyr". Vet inte hur många delar, men varje är väl kanske 30min styck.

Spelet vi har tänkt är Dragon Age. Det verkar vara rätt basic vilket kan vara positivt då ingen av oss är särskilt erfaren rollspelare. Men vi är öppna för förslag angående spel.

Har ni några tankar på hur idéen skulle kunna utvecklas eller allmänna tips? Det känns som en rätt bra idé även om det finns lite att tänka på.

Mvh Podcast of Thrones
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Nice :gremsmile: Ser fram emot att se/lyssna på det. På tiden att vi får en svensk aktual play podcast.
 
Joined
28 Mar 2013
Messages
10
God45 said:
Nice :gremsmile: Ser fram emot att se/lyssna på det. På tiden att vi får en svensk aktual play podcast.
Tack! Vi skall göra vårat bästa för att få det så bra som möjligt! Inspiration hämtar vi till viss del av Table Top. Vi kommer inte vara som dem, då våra kommer vara betydligt längre kan jag tänka mig!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Jag har tänkt ha med lite actual play i min podcast framöver precis som wilper haft i sin podd på Nordnordost.

Skype funkar bra. Testa att ha Roll20 för kartor och liknade, det är en cool applikation.
 
Joined
28 Mar 2013
Messages
10
IcarusDream said:
Jag har tänkt ha med lite actual play i min podcast framöver precis som wilper haft i sin podd på Nordnordost.

Skype funkar bra. Testa att ha Roll20 för kartor och liknade, det är en cool applikation.
Tack för tipset! Skall bli kul att lyssna/se på om det blir av för er! Btw nu förstod jag "hostet"..
Blir ju då kul att jämföra och ta inspiration av varandra då. Skall kolla på wilpers då också! Får då lite tips på vad andra har gjort.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
PodcastofThrones said:
IcarusDream said:
Jag har tänkt ha med lite actual play i min podcast framöver precis som wilper haft i sin podd på Nordnordost.

Skype funkar bra. Testa att ha Roll20 för kartor och liknade, det är en cool applikation.
Tack för tipset! Skall bli kul att lyssna/se på om det blir av för er! Btw nu förstod jag "hostet"..
Blir ju då kul att jämföra och ta inspiration av varandra då. Skall kolla på wilpers då också! Får då lite tips på vad andra har gjort.
Jo, det var meningen att rädda din rygg om hostet :gremwink:
 
Top