Nekromanti rollspel och spel på Dancon!

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej. Jag undrar vilka spel och sånt som kommer förekomma planerat på Dancon! För en gångs skull vill jag ha lite koll i förväg, tänkte jag. Ägna gärna den här tråden till det. :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag kommer finnas tillgänglig för att spelleda lite OSR, hur mycket och exakt vad beror på efterfrågan och ork.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det ryktas att 2097 ska spelleda A Red and Pleasant Land med DnD5-regler, men det är än så länge bara ett rykte.

Jag tänkte ta med några bräd/kort-spel som Ticket to Ride, Pandemic, Hanabi.

Samt att jag tar med en resväska rollspel som jag tänkte sälja. ALLA MÅSTE KÖPA! För jag vill inte släpa hem dem igen. :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Alla kommer ofrivilligt att lajva Pandemic.

(Dvs. jag börjar känna mig krasslig, men tänker banne mig inte ställa in DanCon för en sån bagatell.)
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag tänkte improvisera på plats men har inte med mig något att spelleda. Däremot tänkte jag också släpa med en väska rollspel till byte/försäljning :)
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Min plan är att ta med mig ICONS som jag nämnde i anmälningstråden. Om Dante har böckerna kan jag också med lätthet spelleda vilket äventyr som helst till 5th (har redan en god bit över 100 sessioner i spelet bakom mig). Jag har läst i princip samtliga äventyr ifrån WotC som kommit till spelet hittills, inklusive de ifrån Adventure League.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag har aldrig spelat OSR. Jag antar att det borde åtgärdas, om inte annat av rena allmänbildningsskäl. Hugger alltså gärna en plats hos Chrull vid tillfälle. :)

I övrigt tar jag med lite småspel (Coup, bland annat) och kanske något att bli av med.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag tänkte primärt försöka undvika att spela spel, för att mer fokusera på det sociala, men... Jag tar med mig några dubletter och annat jag vill bli av med, och om jag hittar ett bra sätt att skydda spelet under transport funderar jag på att ta med mig Eldritch Horror, som jag spelat alldeles för lite av och som är rätt roligt. Jag tar antagligen med mig Boss Monster också.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Släpar nog med mig några spel till försäljning jag med. Svenska Kulter. Kanske fem böcker eller så. Max. Orkar inte bära fler.

Så Fager kan signera.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Jag kan ta med mig Citadels, om det finns intresse och ingen annan tar med? I övrigt kommer jag eventuellt på cykel så ankomsttiden kanske inte blir exakt 18 (beror på hur bra det går att hitta, sist gick det åt helskotta när jag skulle till Älvsjömässan).
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag tar nog med mig Mutant År Noll. I övrigt packar jag med mig ett par OSR-äventyr samt Durance och Carolina Deathcrawl (två Jason Morningstar-spel). Lämnar dock inga garantier på spel- eller lekledande, vi får se vad som händer imorgon. :)
 
Top