Rollspel och prestationsångest?

Det skulle du klara hur bra som helst! Alla rävar jag känner är supertrevlig och ödmjuka, och kanske till och med lättare att spelleda än personer som är nya till rollspel eftersom de kan använda sin erfarenhet till att hjälpa spelledaren om det behövs, kanske till och med utan att det märks. :D

Eller så är de så glada att få vara just spelare att allt flyter på utan problem! Ta chansen om du får den, jag lovar att det skulle funka superbra!
Ja, det är en bra utgångspunkt att de flesta är trevliga och vänliga. Senaste MunkCon hamnade jag i situationen att jag plötsligt skulle spelleda en grupp som inkluderade Jonsson/Petersén/de Bourg, och hade ett hemskrivet scenario laddat. Jag hann vara nervös i en minut innan vanligheten i själva spelsituationen kickade in, och sedan upptäckte jag att alla, inklusive dessa rävar, verkade ha roligt. Det har varit betydligt knöligare att spelleda andra för mig okända.

Alla rävar jag känner är supertrevlig och ödmjuka, och kanske till och med lättare att spelleda än personer som är nya till rollspel eftersom de kan använda sin erfarenhet till att hjälpa spelledaren om det behövs, kanske till och med utan att det märks. :D

Eller så är de så glada att få vara just spelare att allt flyter på utan problem! Ta chansen om du får den, jag lovar att det skulle funka superbra!
Personlig anekdot endast på avstånd relaterad till ämnet. Men den första gången jag spelade Advanced Squad Leader så var min motståndare den högst rankade ASL-spelaren i världen. Alltså världsmästaren i ASL. Motsvarigheten till att gå upp i ringen mot Mike Tyson eller spela schack mot Magnus Carlsen alltså.

Men istället för att grundligt krossa mig så var han otroligt vänlig och tillmötesgående och visade mig på ett pedagogiskt vis spelets subtiliteter. Det blev inte bara ett mycket lärorikt utan även ett ytterst trevligt parti. (Nej, han lät mig inte vinna. Så långt sträckte sig inte välviljan.)

Något bra detta förde med sig att jag till denna dag har svårt att bli skrämd eller nervös av vilka jag har bredvid mig eller tvärs över ett spelbord.

Back