Nekromanti rollspel och brädspel på internet

Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Ok har varit för mycket på negosidan nu :p Men såhär tänkte jag... Har ni några rollspel/brädspel som finns på internet ni kan rekomendera så skriv gärna här.
Kommentera gärna också om ni testar på något av spelen som folk eventuellt rekomenderar.

Jag har några till att börja med
Bluemax, Cartagena, Samt Vampiring
Settlers Samt Carcassone

Settlers funkar i praktiken som riktiga settlers, finns även med expansionen cities and knights

Bluemax likaså väldigt likt irl varianten förutom att man inte får plocka brickorna själv. Finns endel turner spel också.
Är ni intresserade så söker flight wing Maldasarna eventuellt någon mera wingman. Vi är 4 i dags läge.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Ricochet Robot

Själv skulle jag hellre rekommendera den här som är en ruskigt bra riochetsida (i mitt tycke inte lika bra som den numera nerlagda www.ricochetrobot.com men fortfarande väldigt bra).

Gillar man tyska spel så är förresten:
Brettspielwelt en riktigt bra sida med massor av olika spel, ingen nödvändighet att kunna tyska heller sidan finns i engelsk version men däremot ska man nog helst kunna spelen rätt bra eftersom grafiken i mitt tycke ibland är rätt plottrig för en del spel.
 
Top