Rollspel.nu's filmklubb 2020 v41

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Idag såg jag The Man from Uncle (2015), med Henry Cavill i huvudrollen som machobrölig CIA-agent, Armie Hammer som emotionellt instabil (och machobrölig) KGB agent, Alicia Vikander som "vetenskapsmans dotter".
Filmen försöker vara en intressant tribut till 60-talets tv-serie under samma namn men lyckas bara vara en förutsägbar spionfilm med överkoreograferade actionscener och endast adekvata (och ganska sömninga) skådespelarinsatser av skådespelare som kunde ha gjort mycket bättre ifrån sig med ett bra manus.

2 av 5 buggade rum.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Såg Double World (2020)
Filmen utspelar sig i någon slags fantasy version av Kina och inkluderar lite vad man förväntar sig ifrån en wuxia film, martial arts och stunts med många dolda linor.

Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att Double World är 2020s mest Dungeon&Dragon-iga film. Filmen inkluderar: De största monsterna, de ondaste rådgivarna, de mest överkomplicerade fällorna, den svulstigaste arkitekturen, de största svärden, de mest underliga vapnen och de mest föräldralösa protagonisterna.

På minus-sidan så är det tyvärr en film med en del unkna grejer också. Alltså, det är inte det att det inte finns coola kvinnliga badasses, men det är en film som handlar om män, och ju längre filmen forsätter ju tydligare blir det att kvinnor är där för att fungera som bollplank åt män.

Castingen är också fascinerande, där Henry Lau och Peter Ho går ifrån deras vanliga styling som relativt androgyna pretty boys till trovärdigt gruffiga klan-krigare.

3 av 5 Sexiga skägg
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har sett tales from the crypt bordello of blood.

Ja vad skall man säga om den här då 🤣

17-1800 tal nån gång och ett gäng mexikanska eller iaf latino/hispanic skattjägare leda av en Little person gräver fram ett gammalt skelett som visar sig tillhöra Lilith alla vampyrers moder . Little personen har nån fickplunta med magiskt blod som han kallar nyckeln och med den kan han kontrollera Lilith så hon blir tvingad att lyda hans befallningar .

Spola fram till 90- talet och generic 90-tals stereotypa tuffingarna super på en bar där dom får höra om en bordell där kvinnorna gör allt du vill och glada i köttets lustar så far dom inte ont anande iväg till bordellen som naturligtvis drivs as Lilith som använder sig av bordellen för att locka till sig män hon kan livnära sig på .

Samtidigt pågår någont subplot med nån detektiv som letar efter nån eller något som jag inte orkade engagera mig i , han slår sig ihop med nån präst och några andra och måste besegra Lilith och hennes vampyrer .

Betyg 2/5 det är så dåligt och cheesy så att det ändå finns någon form av underhållning i det hela.
 
Top