Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2017 v25

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Detta är WRNU's filmklubb för v25.

Klubben är ganska prestigelös och du får gärna vara med.

Du behöver inte "anmäla dig" för att vara med. Det är bara att hoppa på precis när som helst.

Jag brukar iaktta följande "regler"; ni andra följer naturligtvis vilka regler ni vill*:

1) Jag tänker se minst en film i veckan.
2) Det ska vara minst en film jag inte tidigare skrivit om i Filmklubben, varken innevarande eller tidigare år.
3) När jag sett en film skriver jag något om den, mycket eller lite i mån av tid och relevans.
4) Jag skriver bara om filmer jag sett innevarande vecka.
4) Jag kommer att betygsätta enligt det här betygsystemet som jag knåpat ihop. Tanken med det är att få konkreta kriterier och därmed mer rättvis/jämn betygsättning.

(Mina betyg tenderar att flockas kring "4/5", eftersom jag främst ser till att se film jag redan vet att jag gillar eller har god anledning att tro att jag kommer att tycka om).

Personer som varit med tidigare: LÄNK TILL GOOGLE SPREADSHEET.

Om någon är saknad, säg till! Eller kryssa in er själva.


* TILLÄGG: Det finns en regel som inte är frivillig: INGA SPOILERS. Med spoilers menas inte "actionhjälten överlever till slutet" eller så utan mer att avslöja relationerna i familjen Skywalker, vad soylent green är gjort av eller Tyler Durdens bakgrund. Ni vet vad som menas; saker i filmer som är tänkta att vara hemliga och vars avslöjande liksom är en grej. Vissa av oss älskar oväntade vändningar i filmer och vill inte få vårt nöje förstört. Om du vill diskutera något som kräver att du spoilar, använd spoilertaggarna. De ser ut såhär:

[/ spoiler]

fast utan mellanslaget efter /. Mellan ] och [ där i mitten skriver du det som är spoiligt. Då kommer det att krävas en aktiv handling - att man klickar på en knapp - för att läsa det som står där. Skitpraktiskt!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Jag har sett Royal Flash från 1975.

Det är en filmatisering av den andra Flashman-romanen, med manus av böckernas författare George MacDonald Fraser, regi av Richard Lester. och Malcolm McDowell i huvudrollen.

Detta låter ju som en vinnande kombination, så varför är denna film inte mer känd? Jo, därför att den faktiskt är rätt tråkig. Den är full av scener som segar sig fram utan något tydligt syfte, humor som inte är rolig, och karaktärer vars motiv är svårbegripliga. Hur kunde detta ske? Jag menar, Lester är ju en erkänt skicklig filmmakare, som precis innan hade gjort succé med sina två filmer om musketörerna. Och Fraser skrev faktiskt manus till de också, så han är inte inkompetent inom filmgebitet.

Om jag skulle gissa, så skulle jag skylla på filmatiserings-förbannelsen. Jag har inte läst just den boken som filmen bygger på, men Flashman-böckerna tenderar att vara pikaresker utan särskilt mycket till övergripande struktur, och de är beroende av att man hela tiden ser världen ur Flashmans synvinkel. Allt detta är väldigt svårt att översätta till film. Kanske rentav omöjligt.

Betyg: 2 av 5
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Jag har inte sett filmen, men har förstått att den ska vara dålig. Och jag tror att du har rätt i att mycket av böckernas storhet måste gå förlorade när Flashmans unika POV försvinner. GoT lider av samma sak, det mesta av det som gör GRRM till en bra författare går förlorat i översättningen. Det går rykten om att det ska göras en ny Flashmanrulle, men jag kan inte få klarhet i hur mycket substans det ligger i dem; hade en sådan film kommit får vi kanske svar på om det går att göra honom bra på film.

En annan aspekt är att Royal Flash är den sämsta av de elva böckerna om Flashman, tom den klart sämsta. De andra böckerna är historiska romaner, där MacD F på ett mycket skickligt sätt väver in Flashy i verkliga historiska händelser och låter honom träffa historiska personer; själva huvudhandlingen bortanför Flashmans egna eskapader är alltid historiska händelser i de här böckerna - utom i just R F. Den är en fantasi, helt frikopplad från historiska förlopp och har tom fiktiva platser något så vitt jag vet inte förekommer i någon annan bok. (Fiktiva personer finns det däremot i alla böckerna). E F blir i det närmaste steampunk, fast utan steam och utan punk.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Jag har sett Get Out. Ja, lite efter alla andra men ändå.

Detta är ju en film som är väldig svår att diskutera utan spoilers, eftersom det är en thriller som till stor del bygger på en twist.
Nämligen en som är väldigt Stepford Wives eller kanske rentav Invasion of the Body Snatchers.
Men så mycket kan jag väl säga att jag gillade den väldigt mycket, trots att precis hela handlingen blivit spoilad för mig innan. Det måste väl vara det svåraste testet för en film med detta upplägg - kan man uppskatta den även utan överraskningseffekten? I det här fallet kunde jag som sagt det. Dels är den oerhört välgjord filmiskt sett - inklusive subtila skådespelarprestationer som blir än mer betydelsefulla när man vet vad som egentligen är på gång. Dels berör den politiska teman som är intressanta att fundera vidare över.

Finns det några brister? Tja, en sak jag undrade över...
Varför var det exakt en svart man med på festen? Antingen borde de haft många fler (vi vet ju att en hel drös med kidnappningar skett) för att få Chris att känna sig lugn, eller ingen alls. Bara en sticker ut väldigt mycket. Och så bara råkade det vara någon som Chris och Rod kände, så lägligt då. Förresten: är det inte typiskt att det verkar vara 99% män som blivit "konverterade"? Inte ens rika vita kvinnor uppnår jämlikhet, tycks det...

Betyg: 4 av 5
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Jag har sett Ex Machina och Boyhood.

Ex Machina är exakt som man tänker sig. Den är snygg. Den är välspelad. Och exakt inget som avviker från standardmall 1a händer. 3 av 5

Boyhood är en mer komplicerad film att säga något om. Jag gillar Richard Linklaters andra långtids-projekt bara en natt/dag/kväll/(förmidag?) värdigt mycket och det är lite samma grej här. Det är slice-of-life inspelat under 12 år med samma skådisar, vi får följa Mason, hans syster, mamma, hennes olika karlar och hans frånvarande far under jättelång tid.
Det är superbra. Till slut började jag skratta runt roligheter familjen sa runt middagsbordet på samma sett som jag skulle gjort om jag själv satt där. I de scener när något som händer Mason eller hans syster hände mig som barn/tonåring blev jag nostalgisk (särskilt i scenen när hans systers rumskompis kommer hem en dag tidigare än planerat). Barnen spelar bra, Patricia Arquette och Ethan Hawke gör föräldrarna extremt bra. Det enda lilla klaget jag har är att systern verkligen inte på något vis påminner om de andra i familjen till utseendet (inte ens som barn) men sen så år hon castad för att hon är Liklaters dotter och alltid skulle finnas till hands, så det får man lite ha överseende med. Sen är filmen väldigt lång, men den passar med att vara lång så det gör mig inget alls, jag bara trodde den skulle ta slut när det var ungefär en timme kvar.
5 av 5
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag har sett Drunken Master.


Freddie Wong (Jacky (sic) Chan) är en ung odåga, som jävlas med sina lärare och limmar på fel flickor och får stryk. Hans pappa Robert Wong (Lam Kau) får till slut nog, och skickar iväg sin son att tränas stenhårt i kung fu av So Hei (Yuen Siu-tien).

Robert har dock ett annat problem än sin son: en rival som vill utvinna kol där Roberts kung fu-skola står. Eftersom Robert inte går med på det anlitar rivalen en lönnmördare, Åskfoten (Hwang Jang Lee), att sparka skiten ur Robert. Roberts kung fu är stark, men Åskfoten är överlägsen.

Så allt hänger på att Freddy lyckas lära sig Drängfull Kung Fu av So Hei.

---

Jackie Chan var 24 när han gjorde sin roll som Freddie Wong, väldigt tidigt i sin karrär. Det är också väldigt tidigt i komedi-kung fu med väldigt mycket slapstick, och det är också regissören Yuen Woo-pings andra film. Filmen känns också som en prototyp, om än en väldigt stabil prototyp.

Men jag hade roligt och fick en massa Feng Shui-inspiration.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Att de valt att byta namn på Wong Fei Hung till Freddie är ju bra märkligt, särskilt när så många kungfu filmer handlar om honom. Även tränarenen So Chan är ju en kinesik folkhjälte, men han får i alla fall behålla sitt namn...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ungefär hälften av dialogen hade kass engelsk dubbning, och hälften hade kass kantonesisk dubbning. Så det är nog nånstans där som Fei-hung -> Freddie hände.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag har sett Batman v Superman Ultimate Edition.

Jag hör ju till de som tyckte att bioversionen faktiskt var helt okej, men det här är en betydligt bättre film. En halvtimme mer gör att filmen visserligen blir tre fecking timmar lång, men den fördjupar det som behövde fördjupas, motiverar det som behövde motiveras och skapar överhuvudtaget en mycket mer koherent upplevelse.

Jag gillar fortfarande hur filmen jobbar med musik för att ge alla skeenden en ödesmättad, episk känsla. Allt känns förutbestämt och man känner katastrofen komma
- och det är ju förutbestämt. Hans inblandning i alltihop blir mycket mer tydlig i den här filmen. Att det visar sig att han låg bakom alltihop kommer som mindre av en överraskning.

Det här är ett exempel på film där jag tänker att bolaget mecklade för mycket. Den hade kunnat vara begriplig OCH lite drygt två timmar lång om de skippat att ha med Wonder Woman och alla referenser till kommande JLA-filmen. De tillför nämligen inte speciellt mycket till den här filmen, även om scenen med just Wonder Woman är en av filmens bästa. Hon är så galet overpowered här att alla andra framstår som barnsliga mesar.

Men de envisades med att ha med de delarna OCH klippa ner filmen till 2.5h. Och då fick de en betydligt sämre film.

Så. Är det här en femma? Den är nära, det kan jag väl säga. Väldigt, väldigt nära.

BETYG: 4/5


Jag har också sett om John Wick, och direkt efteråt såg jag John Wick Chapter 2.

JWC2 är bra i sin genre. Våldet är snyggt, storyn tunn, eskaleringen från ettan helt okej. Många kändisar i små och stora roller. Det här är inte en film man ser för dess lysande plot. Har man sett ettan hoppas jag att man är beredd på att ettan är typ samma grej fast mer.

BETYG: 4/5


Ikväll ska jag gå och se nya Transformersfilmen. Min förväntning är att jag kommer att få se jättestora robotar som förvandlar sig och slåss., och en i övrigt ganska dum story med många explosioner. Jag förväntar mig att det kommer att se ascoolt ut i 3d. Jag förväntar mig att det finns med alldeles för många trista jävla dinobots. Dinobots är fan det sämsta med transformersuniversat. Men ja, jag förväntar mig att jag kommer att sätta 4/5 på den.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Det låter som BvS för de allra flesta jag hör sett den är en 1:a, och omklippningen möjligen höjer den till en 2:a eller kanske svag 3:a.

Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Max Raven;n248092 said:
Det låter som BvS för de allra flesta jag hör sett den är en 1:a, och omklippningen möjligen höjer den till en 2:a eller kanske svag 3:a.
Då har de flesta du hört sett den helt enkelt en rätt tråkig filmsmak =)

Max Raven;n248092 said:
Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
Jag tycker att den är bättre än Suicide Squad.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Max Raven;n248092 said:
Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
Suicide Squad är den sämsta superhjältefilm jag någonsin sätt, den får Batman and Robin att framstå som bra

JAg tror jag måste ta och se BVS extended.
Jag gillade BvS men kände att filmen kändes väldigt sönderklippt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag hinner inte skriva en fullständig recension nu, för jag måste sova, men jag kan avslöja att jag inte kommer att sätta det betyg jag trodde att jag skulle sätta på The Last Knight...
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Max Raven;n248092 said:
Det låter som BvS för de allra flesta jag hör sett den är en 1:a, och omklippningen möjligen höjer den till en 2:a eller kanske svag 3:a.
krank vill tydligen inte ha samma sak från en film som de flesta av oss andra. ;)
Notera för övrigt att jag enbart sett den förlängda versionen, inte bioversionen, och jag tyckte ändå att det var det sämsta jag sett på länge.

Max Raven;n248092 said:
Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
Det är gungor och karuseller.

Å ena sidan har BvS mer av en handling än SS. Den är fullständigt ologisk och meningslös, men det finns i alla fall en rörelse fram mot något, till skillnad mot SS som bara... intar några fräcka poser och känner sig nöjd med det.

Å andra sidan har SS en handfull tillfällen när en bit dialog eller en karaktärs personlighet får glimma till och antyda att det hade gått att göra något med detta koncept. Till skillnad mot BvS som bara är en jämn grå massa hela vägen igenom.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Max Raven;n248092 said:
Det låter som BvS för de allra flesta jag hör sett den är en 1:a, och omklippningen möjligen höjer den till en 2:a eller kanske svag 3:a.

Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
Här snackar forat lite om filmen. Varning för spoilers i vissa sektioner. Generellt sätt tycker rollspel.nu att filmen är mög, och Krank tycker den är bra.

Typ.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag såg som sagt Transformers: The Last Knight igår.

Jag... jag gick in i filmen med förväntningen att den skulle ha en ganska dum story, att den skulle innehålla stora robotar som förvandlade sig och slogs, att effekter skulle vara snygga och actionbitarna högoktaniga. Utifrån de trailers/bilder jag råkat se förväntade jag mig också lite riddartrams.

Det jag fick...
  • Storyn var ännu dummare än jag trodde, men den berättades också på ett extremt osammanhängande sätt.
  • Riddartramset tog överhanden alldeles för mycket. Jag ser på Transformers för att jag gillar robotar som förvandlar sig. Riddare är inte coola. Drakar är inte coola. Jag menar, dinosaurier är inte heller coola, men jag tvingas motvilligt erkänna dinobots som en legitim del av transformers pga att de var med från början, men... Nej. Det var väldigt o-transformersiga transformers här, och det tyckte jag inte om.
  • För mycket tramsig humor. Age of Extinction var en av filmersiens absolut bästa tack vare att Bay i den inte försökte vara rolig. Bay är nämligen inte rolig. AoE hade ingen Shia TheBeef i sig, och det var en av de bästa saker som hänt. Och ingen rassehumor, ingen spattighetshumor, ingen gamla-transformers-pruttar-humor. I The Last Knight återvände den krystade tramshumorn, och med besked. I stort sett varje karaktär skulle prompt göras till comic relief. Varje scen skulle ha minst ett spattighetsgag. De hade ANTHONY FUCKING HOPKINS och de gjorde honom till en spattig Shia TheBeef-kopia fast med "roliga" ålderdomstecken.
  • Appropå transformers som inte kändes som transformers: De nya decepticonerna kändes som parodier på transformers. Utom möjligen den där som mest kändes som något slags fantasymonster. Återigen fick jag känslan av att den som gjort filmen liksom tröttnat på transformers och egentligen bara ville göra en fantasyfilm. Gott så - gå och gör dina fantasyfolmer då, och låt någon annan göra transformers.
Men okej, det fanns såklart bra saker också.
  • Jag älskar Quintessa. Bra callback.
  • Jag ÄR en sucker för "secret history"-grejer, så om man bortse från tramset det bakas in i så var det helt OK.
  • Cogman. Bra där, även om det i princip är samma karaktär som Alan Tudyk spelade för ett par filmer sedan.
  • Mycket snygga effekter.
  • En kvinnlig karaktär som inte BARA är kärleksintresse utan som är välutbildad och relativt aktiv. Och då inte bara "socialt".
  • Barricate är min favorit-decepticon från filmerna, och han är med en hel del.
Jag gillar också att jorden är Unicron. Det är inte första gången det är så i en Transformerskontinuitet, vilket förstörde känslan av överraskning lite, men det är ändå jävligt coolt. Och jag gillar även där att det är en callback till sånt som hänt tidigare i franschisen.

Jag brukar vela om huruvida Revenge of the Fallen är en trea eller en svag fyra. Den här filmen velar jag mellan om den är en svag trea eller en tvåa. Definitivt den Transformersfilm jag gillat minst. Vilket är synd, för fyran var ju en av de jag gillade mest.

Mitt biosällskap uppskattade filmen betydligt mer. Han gillar å andra sidan riddare och drakar och kung Arthur och såna grejer, så jag tänker att han var mer filmens målgrupp än mig.

Jag kommer dock att ta första bästa tillfälle att se om den. Min bioupplevelse var nämligen rätt suboptimal - mina 3d-glasögon var repiga och var av en modell som lätt fick imma på sig, så jag såg hela filmen genom delvis suddiga linser. Det gjorde det svårt att fokusera ordentligt.

BETYG: 2/5
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Jag har inte sett någon av Transformers-filmerna... Men av de många recensioner jag har hört (och eftersom... You know, Michael Bay) så har jag hört att en stor del av filmerna är halvrasistiskt, sexistiskt trams, mest anpassat för tonårskillar.

Så jag får ju säga att jag blir lagom förvånad när Wonderwoman får mig flak av dig angående kvinnorepresentation än Transformers. What gives? Har alla recensioner jag läst ljugit?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Mundo;n248192 said:
Jag har inte sett någon av Transformers-filmerna... Men av de många recensioner jag har hört (och eftersom... You know, Michael Bay) så har jag hört att en stor del av filmerna är halvrasistiskt, sexistiskt trams, mest anpassat för tonårskillar.

Så jag får ju säga att jag blir lagom förvånad när Wonderwoman får mig flak av dig angående kvinnorepresentation än Transformers. What gives? Har alla recensioner jag läst ljugit?
Nope. Men jag analyserar generellt filmer utifrån deras förutsättningar... Jag klagade mer på Wonder Woman eftersom det var en film om Wonder Woman. Det här är en film om robotar som slåss. Mängden rasism och sexism varierar i Transformersfilmerna; den här filmen var inte en av de med mest sexism. Ageism kanske, men för att vara dumaction av Michael Bay så var den förvånansvärt bra ur den synvinkeln.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Max Raven;n248092 said:
Det låter som BvS för de allra flesta jag hör sett den är en 1:a, och omklippningen möjligen höjer den till en 2:a eller kanske svag 3:a.

Är den sämre än Suicide Squad? Har bättre saker att göra med min tid. :)
Jag är ju ytterligare en utav dem som gillade BvS. Där var en hel del som inte funkade för mig... men det vägdes upp med många scener som jag gillade riktigt mycket... filmen har t.ex min absoluta nr1 favorit scen någonsin i en DC Comics film (inte ens Wonder Woman (som är helt klart en bättre film) hade en scen som var bättre enligt min mening). Men jag satte fortfarande det lägsta betyget för BvS som jag kunde, det lägsta betyg som jag i vanliga fall kan sätta på saker som är "inom mitt hjulhus" utav intressen (men som tenderar ha en hel del problem med sig)... vilket är en 7/10, så en 3.5/5 på den Krankiska skalan.

"BvS UE" versionen ligger och gungar för mig mellan att stanna på sin 7'a och Krankiska 3.5'a för mig, och att gå upp till en 7.5-8'a och en Krankisk 4'a.

Suicide Squad ligger på en 7a och Krankisk 3.5'a för mig som jämförelse.


Andra filmer, inom ramarna för mina intressen, som tenderar att ligga där "nere" bland en 7/10 och Krankisk 3,5/5, för mig är t.ex:

Star Wars Episode I (jupp... till och med den får en 7 utav 10 av mig... Ep II ligger på en osäker 7.5-8/10, så en Krankisk 3.5-3.75... medan Ep III får en klar 8/10, så en Krankisk 4'a, från mig).

Transformers 2 och 3 ligger där också (1'an ligger nog på en 8/10 och en Krankisk 4/5 för mig... medan jag sågade 4'an rätt rejält, tror jag satte typ en 4/10 på den... 4'an kändes som att de skapat 2 stycken 2 timmars filmer, slagit ihop dem till en enda stor film, och sedan kapat bort 1,5 timmes värt utav scener för att få ner den till ca 2.5 timme... plothålen var stora nog för att till och med Unicron skulle kunna ta sig igenom dem utan problem... :p ).

En del/många av de gamla (90-tal och äldre) DC filmerna ligger där nere också på en 7/10.

Stallones version utav Judge Dredd ligger här (Urbans "Dredd" version ligger på en 8-9 /10 för mig, 4-4.5 /5 Krankisk... måste se om den för att veta... jag hoppas verkligen att TV-Serien (Judge Dredd: Mega City One) som de har arbetat på blir av, och att Urban kommer tillbaka till rollen där)

En lång rad utav diverse typer utav Action och Martial Arts filmer hamnar här också... men jag lämnar det vid detta, långt inlägg redan ju. XD
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Eftersom familjen lämnat mig ensam ett par dagar så har jag (som typ aldrig ser film alls) nu plötsligt sett fyra stycken på kort tid. Så vi ta en snabbgenomgång.

Underworld: Evolution
Andra filmen om Kate Beckinsale i latexkorsett, uhm, vampyren Selene menar jag. Den första var rätt okej om man tycker att vampyr/varulvs-myten är underhållande (dvs det här är en filmgenre som inte avnjuts ihop med frun) men den här tillför ingenting nytt. Det är en fortsättning på ettan, samma estetik, lite våld, lite naket, lite vrålande varulvar och lite pang-pang. Svag 2 av 5 i betyg.

V för Vendetta
Auktoritära förtryckar-regimer är dåligt, okej? Det hade jag ju listat ut innan jag såg filmen, men det gjorde inget. Charmig historia om Guy Fawkes-maskerad ninja-hämnare och en ung kvinna som lär-sig-något (tm) på vägen. Annorlunda film (vilket kanske säger mest om hur lite film jag ser) med pampigt slut. 4 av 5 i betyg.

John Wick
En föredetta hitman (lönnmördare? torped?) slutar att vara det när han ger sig i kast med att hämnas på en man som störde minnet av hans nyligen döda fru. Tropen "hämnare utan något att förlora" gör sig lite påminnd, men det här är välgjort och om man vill se intensiva fightingscener där folk skjuts i ansiktet med pistol från nära håll utan att det stänker knappt någonting så har man kommit helt rätt. 4 av 5 i betyg.

Iceman
En ming-krigare vaknar i Hong Kong efter att ha varit nerfrusen i 400 år, eller tre för den delen, och två är ovänner med den förstnämnde. Så lite "oj, en surfplatta där man kan hitta all världens info, jag har bara sett kottar förut" och lite "tjejerna har urringat nu för tiden"-sexism, och så lite kung fu-action (som jag var ute efter, men fick vänta nästa hela filmen på någon bra scen). Alldeles för mycket "nu stänger vi ner gravitationen en stund"-typ av jättehopp och så... jag föredrar rätt mängd realism på rätt plats i min kung-fu-action... Det här var ett bottennapp. 1 av 5 i betyg.

Någon slags förklaring av min skala.
5 = eufori-känsla efteråt, det här var skitbra!
4 = riktigt bra, den här kommer jag säkert att se om någon gång i framtiden, kvalité!
3 = lite som fyran, fast det klickade inte helt, riktigt bra men inte helt min kopp te
2 = godkänt, men ser ingen anledning att se det här igen
1 = min tid är försvunnen och kommer inte tillbaka
0 = jag avbröt tittandet
 
Top