Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2015 v26

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Så nu har jag sett kortfilmen Item 47 som jag skulle ha sett förra veckan.

Det är en kortfilm som handlar om två rånare som har kommit över ett alienvapen och använder det för att råna banker.

Det här var den bästa kortfilmen hittills för mig eftersom det var den första av dem som hade ett en fungerande början-mitt och slut. Det var inte bara fanservice eller plantering utan faktiskt en egen liten story.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
krank;n100745 said:
[*]Fiendernas hemvärld nukas inte, Lukas! Varför får du för dig det? Det är ju helt uppenbart ett stort "moderskepp" som träffas av nuken, inte en stor planet..
Hur vet vi att skäppet inte är deras hem?

ne men visst det är sant, dock tänker jag vidhålla att stark inte visste om portalen ledde till deras hem eller ett moderskäpp innan han knäckta den briljanta ideen att skicka in nuken där.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lukas;n100905 said:
ne men visst det är sant, dock tänker jag vidhålla att stark inte visste om portalen ledde till deras hem eller ett moderskäpp innan han knäckta den briljanta ideen att skicka in nuken där.
Jag tror inte riktigt att det ingick i Starks analys. Vart portalen än ledde så var det till "inte New York". Med kort tid kvar innan atomsvamp spelar det inte så stor roll exakt vad som är på andra sidan portalen. Det råkade vara ett moderskepp där, men poängen är "hellre inte New York än Times Square", inte "nämen varför inte nuka moderskeppet också?"
 
Top