Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2014 v6

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,577
Location
Rissne
Krille said:
Jag har dem redan, och jag har en Animatrix liggande i ett hörn också. Så visst, kör på!
Gött! Har saknat att ha gemensamt tema =)

Jag tror Animatrix kommer trilla in i samband med tvåan och trean, det är en box som kommer. Tar vi den sist, eller vad tycker du?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
krank said:
Jag tror Animatrix kommer trilla in i samband med tvåan och trean, det är en box som kommer. Tar vi den sist, eller vad tycker du?
Första kapitlet av Animatrix, Flight of the Osiris", hör kronologiskt hemma mellan ettan och tvåan/trean. Resten är hugget som stucket.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,577
Location
Rissne
Krille said:
Första kapitlet av Animatrix, Flight of the Osiris", hör kronologiskt hemma mellan ettan och tvåan/trean. Resten är hugget som stucket.
Jag vill nog ogärna hugga upp den alltför mycket, men en tanke kan ju då vara att se Flight of the Osiris tillsammans med Reloaded nästa vecka, och sen ta resten i en klump veckan efter vi sett Revolutions. Hur känns den planen?
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Jag har sett mycket mer film än på länge. Betyg enligt Kranks betygsystem för filmer:

G.I. Joe: Retaliation - 1/5
En usel film, på alla plan. Transformers utan robotar. Synd, jag tyckte att den första filmen var "ok".

Thor: The dark world - 3/5
Duglig action med några coola scener och karaktärer.

Dredd - 5/5
Jämförbar med klassiker som Predator och Terminator.

Ender's game - 4/5
En tveksam fyra, men jag blev positivt överaskad. Älskade (ljud-)boken.
 
G

Guest

Guest
Förra veckan avslutade jag med att se Solomon Kane. Det var ett bra beslut. Mitt största intryck från filmen är att det är väl ungefär så här en filmatisering av Lamentations of The Flame Princess skulle se ut. Det är kallt, allt är hopplöst och folk lemlästas.

Tror även jag såg The Wolf of Wall Street förra veckan, men det kan ha varit veckan innan också. Den var också bra. Med en mening skulle jag beskriva den som en välklädd och kamratlig drogodyssé - som Fear and Loathing in Las Vegas fast med villa, volvo och vovve.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
krank said:
Krille said:
Första kapitlet av Animatrix, Flight of the Osiris", hör kronologiskt hemma mellan ettan och tvåan/trean. Resten är hugget som stucket.
Jag vill nog ogärna hugga upp den alltför mycket, men en tanke kan ju då vara att se Flight of the Osiris tillsammans med Reloaded nästa vecka, och sen ta resten i en klump veckan efter vi sett Revolutions. Hur känns den planen?
När jag tänker efter så finns det ett segment till utöver Flight of the Osiris som garanterat är före tvåan. Så vid närmare eftertanke så skulle jag nog se hela Animatrix vecka 7.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,577
Location
Rissne
Krille said:
När jag tänker efter så finns det ett segment till utöver Flight of the Osiris som garanterat är före tvåan. Så vid närmare eftertanke så skulle jag nog se hela Animatrix vecka 7.
Taget!

Reloaded v8, Revolutions v9 då?
 
Top