Robban said:Watership Down
Det här är ju ett av flaggskeppen i påståendet "boken är bättre än filmen"
Robban said:Watership Down
krank said:Men jag fattade nog inte riktigt; varför vet de inte var den avbildningen tog vägen? Först trodde jag att "Gallifrey Falls No More" var avbildningen, men sen börjar de prata om att hitta den... Märkligt.
Rymdhamster said:krank said:Men jag fattade nog inte riktigt; varför vet de inte var den avbildningen tog vägen? Först trodde jag att "Gallifrey Falls No More" var avbildningen, men sen börjar de prata om att hitta den... Märkligt.</div>
Max Raven said:Nu kan det förstås snackas om att sånt hände tidigare och allt som var kvar var Gallifrey, men man cementerar Time Lords som underdogs. Och jag gillar det inte.
krank said:Hm. Jag gillar att tänka mig att det Gallifrey som räddades inte var något snällt Gallifrey. Visst fanns det barn, men givet att vi vet att The Councils plan försökt genomföras - rådet vi vet var fucking assholes - så tycker jag att det finns, öhm, ganska god anledning att vara lite försiktig med att "tina upp" planeten. Not all good guys, liksom.
Det här gör dessutom en annan grej. OM det nu är så att Gallifrey bland annat befolkas av riktigt otrevliga snubbar så finns det utrymme för möjligheten att de som bodde där faktiskt råkat illa ut mellan att planeten räddades och nu. Om vi kan hitta en ursäkt för att låta tiden ha gått sin gång innan den hittas igen.
Isåfall får vi en doktor som är... ansvarig för att några miljarder barn typ torterades och mördades under en hitlerregim eller så, i ett pocket universe nånstans. Och då skulle jag vara glad igen =)