Nekromanti Rollspel.nu skakigt?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Sedan några dagar har jag slumpmässiga problem med att logga in, skriva inlägg och skicka PM. Det som händer är i samtliga fall att när jag trycker på knappen (Sänd, Logga in eller liknande) så svarar min webbläsare att servern inte kan hittas, dvs. samma felmeddelande man får när ens Internetförbindelse är nere.

Någon som har en aning om vad för fel jag har? Eller är det Rollspel.nu som är skakigt just nu?

(Få se om det går att skicka det här...)

Dewil
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Det enda jag har något sorts problem med är att den lilla ikononen som brukar finnas i adressfältet inte är en liten wrnu-plupp längre. :gremfrown:

//erik. uuäähhki-äkci-tapang
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Detta har hänt mig också den senaste veckan. Men bara mitt i natten (01-03, typ)
Under 00-01 (idiotisk tid för backup) så gör forumet en backup, vilket gör att man inte har skrirättigheter och knappt någon åtgång till databasen för läsrättigheter. Det kanske är det du tänker på?

/Han som gärna blir rättad om han har fel
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Det är fem eller tio minuter kring 00:20, har jag för mig. Det var 01:20 innan sommartiden tog slut, vilket ju är en vettigare tid. Nu är det nog något vi får leva med. Övriga problem i tråden har jag ingen aning om vad de kan bero på.


/Dimfrost
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, har inte märkat att wrnu varit så skagigt som du säger. Har rullat på utan nått större problem.
De gånger som jag har haft problem, är när det varit serveruppdatering på nätterna. Med det har ju sin förkalring.
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Som sagt lite problem mellan typ 00.00 och 02.00... MEn det verkar vara sånt man får tåla :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
jag har tajmat det till att alltid uppträda 0:30, fast det kanske bara är min dator...
 
Top