Nekromanti Rollspel.nu långsammaste forumet i cyberrymden?

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Re: Inte alls

Nej, rollspel.nu är banne mig värst! :)
Om de kunde snabba upp farten lite skulle det finnas fler som orkade skriva fler inlägg. Ett bra exempel som rollspel.nu borde ta efter är Traditions forum. Skulle rollspel.nu bara vara lika snabbt som traditions skulle det regera!
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Aj, det där var verkligen smärtsamt Quan´Talis :)

Men att jämföra långsamheten hos rollspel.nu med Baldurans är väl lite grann som att jämföra liktornar och liggsår.

Faktum kvarstår, jag orkar inte med mer än ett snabbt ögnande av max två olika forum på rollspel.nu
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Aj, det där var verkligen smärtsamt Quan´Talis :)

Vad skönt att ingen tvingar dig då. :)

Jo, det kan vara väldigt trögt ibland, men då kan man göra annat också, ja så länge man har en dator som orkar ha åtminstone två fönster öppna samtidigt.

www.rollspel.nu bedrivs ideelt. Ända sättet det blir snabbare är om folk skänker prylar eller pengar så att ägaren kan köpa nya saker snarare än han planerar i övrigt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Säkert bland topp 10...

Tyvärr kan jag ju inte annat än hålla med, det är extremt slött och folk flyr fortare än från pesten...

Vi gör dock vad vi kan för att förbättra det och förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge till innan det blir bättring. Svenskamagic.com samlar in pengar för att kunna uppgradera servern och vi ska försöka få igång det samma snart, vi måste bara starta upp ett bankkonto för ändamålet. Mer info kommer så snart vi fått igång det hela.
Vi har själva redan spenderat tusentals kronor på siten men har tyvärr inte så stor möjlighet att köpa in nytt just nu utan hjälp.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Inte alls

Inte för att jag vill kritisera Traditions forum, men om det bara var lite långsammare så skulle kanske folk låta bli att spamma så mycket... Kvalitet eller kvantitet, verkar det som

-JPS-
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Och jag som upplevt forumet som snabbare [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som menar de senaste dagarna
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Inte alls

Ett bra exempel som rollspel.nu borde ta efter är Traditions forum. Skulle rollspel.nu bara vara lika snabbt som traditions skulle det regera!

Ger du oss samma ekonomiska grund som Tradition, störst på spel i Sverige med snart en butik i varje stad värd namnet, så kommer du få se på fart.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Insamling [DFT]

[DFT] = Diverge from topic

För dessa insamlade pengar, kommer något av det (om det blir en del överblivet) gå till sådana där goda tårtor som det var på senaste forumträffen? Den var god (båda, om jag inte minns fel var det väl två tårtor).

Och på tal om det, när blir det en forumträff igen? Jag väntar otåligt på att träffa alla de trevliga personerna igen...

/Seinet Wintermute - Längtar till nästa helg...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Sponsorpengar

Ja, det är tanken. Alla pengar som inte används till att uppgradera servern går tillbaka till användare på annat sätt, till exempel genom tårtor på forumträffar, inköp av priser till tävlingar etc.

Angående forumträff så har vi i redaktionen inte tid att ordna något, men det är fritt fram för andra att fixa något. Vi hjälper mer än gärna till med informationssida och liknande.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Snabbare?

Jo, det är det nog också till viss del. Men tyvärr inte tillräckligt för att slå på den nedslöande inläggsräkningen skulle jag tro.

När vi uppgraderar till senaste versionen av forumet så bör det bli en hel del förbättringar av ett flertal olika skäl. Dels så byter vi till PHP som scriptspråk vilket enligt empiriska tester visat sig vara snabbare för forumet. Dessutom jobbar utvecklaren med att snabba upp databashanteringen så mycket som möjligt, vilket gör att det blir lägre belastning på servern. Denna version är dock fortfarande under utveckling och det lär dröja minst 1-2 månader innan den kommer.
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Jaja jag är bortskämd

Vad skönt att ingen tvingar dig då. :)

www.rollspel.nu bedrivs ideelt. Ända sättet det blir snabbare är om folk skänker prylar eller pengar så att ägaren kan köpa nya saker snarare än han planerar i övrigt.


Jag avskyr att bli knäppt på näsan med att jag är grinig och bortskämd, men att vänta på slöa websidor och i synnerhet forum gör mig galen av frustration. >:-[

:)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Sponsorpengar

Ahh, men vad jag hörde sist det var på tal så ville väl folk ha det norrut va? Finns det någon trevlig användare i Umeå-trakten som kan tänkas ordna något... eller är det kanske Luleå som det finns flest rollspelare i i norra sverige? Vad vet jag mer än att bostadsproblemet för min del i båda fallen är lösta /images/icons/smile.gif.

/Seinet Wintermute - Lyssnar just nu på Angelo Badalamenti - Fire Walk With Me
 
Top