Nekromanti Rollspel.nu har fått ett nytt länkregister!

solvebring

Superhero
Efter det att förslaget dök upp på forumet i våras har en arbetsgrupp bestående av mig, Bunny och krank arbetat med att göra det till verklighet.

Därför har Rollspel.nu har nu ett länkregister för rollspelslänkar. Det finner du längst ned i huvudmenyn på förstasidan. Vill du vara med att göra länkregistret bättre? Vi tar gärna emot er hjälp för att hålla det uppdaterat! Skickar ni in bra förslag på nya länkar så kommer ansvarig medhjälpare (jag) se till att få dem publicerade, och glöm inte att en kort beskrivning också underlättar mycket. Till varje länk följer alltså en kort beskrivning, så påpeka gärna om du hittar någon felaktighet bland dessa.

I registret finns för närvarande ett grundläggande utbud av diverse länkar som rör hobbyn. Dessa är sorterade i tre kategorier:

Rollspelsmakare
Under den här kategorin länkas officiella sidor för rollspelsmakare. Sidan i fråga ska alltså respresentera hemsidan för makaren, förlaget, studion eller vad det nu kan tänkas vara.
Däremot är kategorin inte till för bloggar som "bland annat" berör spelmakande. Sidan ska vara enskilt avsedd för ändamålet.
Titta här!

Officiella rollspelshemsidor
Under den här kategorin presenteras länkar som går till officiella sidor vars innehåll presenterar ett rollspel.
Titta här!

Rollspelsbutiker
Under den här kategorin finner man länkar som går till hemsidor för butiker - fysiska som webbaserade - som säljer rollspel. Butiken ska ha ett sortiment av olika rollspel för att kvala in i den här kategorin.
Titta här!

Hoppas nu att länkregistret kommer till god användning!

Med vänliga hälsningar,
solvebring, länkregisteransvarig
Bunny, innehållsredaktör
krank, teknisk redaktör

Jag är lite ful och bumpar den här tråden för att försäkra mig om att den får uppmärksamhet. Länkregistret är ju till för att brukas så det är kort sagt trevligt om folk noterar det.

solvebring said:
Gardener said:
Jättebra med länkregister. Kanske det skulle kunna gå att göra tydligare att det finns på nåt sätt?
Tja, du. Bra idé - men hur? :gremwink:
Ni kan ju prova att skriva en artikel om saken.
Med tanke på i vilken hastighet ni skriver artiklar lär den synas bland de tio senaste artiklarna i åtminstone ett halvår. :gremlaugh:

Back