Nekromanti Rollspel med Skype & Roll20

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Jag tänkte höra om det finns spelare eller spelledare som vill spela rollspel över Skype och Roll20 (websajt för att spela rollspel).
Jag tänker framförallt på rollspelen Eon, DoD, eller CoC.
Själv är jag en ganska så lugn person, och som har fått extra tid över för hobbyprojekt.

PM:a mig eller skriv här i forumet, så kan vi se vilket intresse det finns.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Beroende på val av spel, tid som behöver avsättas och speltider är jag intresserad av att pröva på som spelare. Anmäler iaf intresse.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Jag är intresserad! Sedan beror det så klart på tidpunkt, tidsåtgång och till viss del på spelet.
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Låter intressant och det skulle vara rolig att vara med, som det andra ha också sagt så beror det också på vilken tid och dag spelet är planerad på.
 

Stofil

Veteran
Joined
12 Mar 2016
Messages
6
Hejsan. Skulle även vara intresserad av detta om de fortfarande är aktuellt. Har precis fått tid över till att försöka spela nått igen.
 

Toast

Veteran
Joined
16 Feb 2017
Messages
22
Hej!
Jag är också ev intresserad. Du skriver att det är både spelare och spelledare som behövs, hur går processen? :)
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Kul att det finns intresse att delta. Så här ser spelgruppen ut än så länge. Jag lade till de första som skrev, och som svarat på mina PM, nämligen Rangertheman, Snake490 och en vän till mig som heter Anders. En sambo till Rangertheman kan komma att delta i gruppen.

Min tanke var att skapa en spelgrupp på 4 max 5 personer. Det är ofta svårt att hitta tider då alla kan, om man blir för många. Det känns också som att mer än 5 personer är en för stor grupp, för att alla ska kunna känna sig sedda och hörda. Men om en spelare hoppar av, eller inte kan delta så hör jag gärna av mig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hej Pegmatit!

Eftersom vår forumsmjukvara i nuläget suger blev din länk en länk till toppdomänen, i detta fall www.rollspel.nu. Använd inte länkikonen som syns när du skrivet ett snabbt svar, för då blir det så.
Klicka istället på "A"-ikonen för att få fram verktygsfältet för avancerad redigering, och klicka där på länkikonen i andra raden och klistra in din länk i dialogrutan som kommer upp så blir det bra.

Antar att du menade att länka till den här tråden?
 

Pegmatit

Veteran
Joined
19 Mar 2017
Messages
1
Hellzon;n226380 said:
Hej Pegmatit!

Eftersom vår forumsmjukvara i nuläget suger blev din länk en länk till toppdomänen, i detta fall www.rollspel.nu. Använd inte länkikonen som syns när du skrivet ett snabbt svar, för då blir det så.
Klicka istället på "A"-ikonen för att få fram verktygsfältet för avancerad redigering, och klicka där på länkikonen i andra raden och klistra in din länk i dialogrutan som kommer upp så blir det bra.

Antar att du menade att länka till den här tråden?

Japp det var tanken. Gav upp :) Fick inte radera länken heller... Gör ett nytt försök.
 

dawnrazor

Veteran
Joined
15 Jul 2011
Messages
197
Location
Staffanstorp
Hej,
Jag kan absolut tänka mig att spelaa online, ffa CoC. Har spelat lite DoD för länge sen men har noll erfarenhet av Eon. Har däremot massor av SL-och spelarerfarenhet från en rad engelska/amerikanska spel.
 

dawnrazor

Veteran
Joined
15 Jul 2011
Messages
197
Location
Staffanstorp
Hej,
Jag kan absolut tänka mig att spela online, ffa CoC. Har spelat lite DoD för länge sen men har noll erfarenhet av Eon. Har däremot massor av SL-och spelarerfarenhet från en rad engelska/amerikanska spel.
 
Top