Nekromanti Rollspel ~ I want you to be my doll

Hoshiko

Veteran
Joined
10 Nov 2016
Messages
3
Det här är mitt första rollspel-inlägg och jag vet inte om jag postar det rätt så hata inte på mig ;u; Jag är faktiskt ny här så skäll inte på mig ;u;
Handling:
Vi är 10 ungdomar (mellan åldern 11-23) + en galen psykopatisk man. (Så vi är 11 totalt, jaja, jag kan ändra på det om det ska vara så).
Vi vaknar upp i en rum, där det är helt mörkt och det är bara vi där inne. Vi hör steg klampa fram, och alla blir rädda och försöker fly.
Men då upptäcker vi att vi är fastbundna, och denna idivid som kommer in är en psykopatisk dockmakare, som är lite besatt av det.
Han har då kidnappat oss för att kunna göra dockor av oss, sätta på oss dockkläder osv cx

Lite regler :3
- 11-23 år.
- Dockmakaren är ganska ung, så nån ung ålder.
- Var inte för brutal, ja, det är en rätt episk rollis, men, ingenting olämpligt. Liksom, lite fighter och spänning är okej, men ni fattar owo
- Bråk och kärlek är tillåtet i viss mängd.
- Inget sex, okej.
- Har ingen perfekt mall.
- Jag har paxat en mall till min kompis! ^-^
- Var anpassad till denna rollis.
- Fråga om att vara dockmakaren.
- Härma/döda/ta nåns mall utan tillåtelse är förbjudet.
- Spamma inte.
- Jag bestämmer över rollisen.
- Rollspela inte utan mig, (jag gjorde rollisen cx ).
- Ha kul! :
.
- Dissa ingen!
- Endast seriösa rollare! Du behöver inte vara erfaren, men var seriös.
- Var inte elak mot någon utanför! Jag tolerar inget sånt, du kommer bli rapporterad.
- Du ska kunna rolla seriöst och ha en utvecklad mall.
.....
Min mall :3
Namn: Tom
Smeknamn: Han har inget.
Efternamn: Dawkins
År: 17
Utseende: Han har svart, långt axellångt hår. Han har blåa ögon, riktigt blåa nästan så att de lyser i mörkret. Han har ett smalt ansikte, en liten näsa, och en rätt bred mun. Har någon finne där och där, men det är inte alls mycket.
Han har en smal överkropp och smala ben, och har en ljus hudton.
Kläder: Han ses ofta i svarta tajta jeans, och ett svart linne, en rödrutig skjorta, eller i luvtröjor. Brukar ha kängor på sig. Tom brukar även ha på sig ett svart nithalsband samt några armband. Klär sig gärna mörkt och varmt.
Personlighet: Han är en rätt tuff typ, och han kan verka sarkastisk och elak. Men sedan när han öppnar sig är han oftast mycket snällare.
Tom är rätt modig, och ger sig gärna in på risker. Brukar försvara personer han inte känner för att han är väldigt snäll. Blir inte så lätt arg, han är mest bara rätt sur. Är en bra ledare. Han är rätt sarkastisk och ironisk.
Har svårt att lära känna personer och har även svårt för sociala koder. Mer i rollspelet cx
Intressen: Teckna, elgitarr, karate och sådär cx
Övrigt: Han är pansexull, vilket betyder att han kan bli kär i vem som helst, det beror inte på könet. Han har spelat gitarr i 10 år, och är väldigt duktig på det. Han har även en fin sångröst. Han är väldigt rädd för dockmakaren. När han blir nervös, vilket han ofta blir, så är han mer sarkastisk och elak än att han stammar och är tyst.
Är lite fåfäng och egocentrisk. Mer i rollspelet.
/Hoshiko
 

Smurfhan

Veteran
Joined
10 Nov 2016
Messages
1
Namn: Zeke

Ålder: 16

Personlighet: Blyg och väldigt tyst, förutom till den han fäst sig till.

Utseende: Han har svart, krulligt hår ner till öronen och nacken. Han har ett ljusblått och ett ljusgrönt öga, liten näsa och liten mun tillsammans med blek hy och sneda hörntänder. Han är 153 cm också.

Övrigt: Han blir lätt förväxlad med en vampyr på grund av sin bleka hy och vassa hörntänder.
(Hey! Det är Stay ^v^)
 

Zeptember

Veteran
Joined
11 Nov 2016
Messages
1
Min Mall;

Namn: Nemo

Ålder: Anpassas

Kön: Kvinna

Pronomen: Hon, henne, hennes, osv.

Övrigt: Nemo är blind och har väldigt svårt att lita på folk. Hon tycker att det är väldigt jobbigt att prata med folk. Hon blir lätt irriterad. Eftersom att Nemo är blind är hon väldigt bra på att använda sina andra sinnen (t.ex. hörseln) för att förstå vad som händer. Hon har väldigt bra hörsel och hör saker som de flesta människor inte hör. Hon hatar när folk tror att hon inte klarar av att göra saker själv och att de måste göra det åt henne eller hjälpa till med allt för att hon är blind. Hon har ärr på underarmarna eftersom hon har skärt sig.

Utseende: Nemo är väldigt smal p.g.a att hon inte brukar ha lust att äta. Hon är 161,5 cm lång. Hon har väldigt blek hy. Nemo har långt och tjockt hår som hon har färgat lila. Hennes ögon är gråa, hon har liten näsa och små, ljusrosa läppar. Hon har en piercing i underläppen. Har nästan bara svarta och gråa kläder.
 
Top