Nekromanti Rollspel i Uppsala (igen!)

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Jag söker personer att spela rollspel med i Uppsala.

Om ni som jag mötte efter en tråd här och spelade Eon med har kommit igång igen så kan ni ju alltid meddela mig :)

Jag tycker mycket om att vara spelledare, och har spellett flera hemmagjorda kampanjer och äventyr till Dungeons & Dragons 3e, Drakar och Demoner Expert, Call of Cthulhu, Star Wars d6, gamla Mutant och Mutant 2, nya Mutant, Eon och MERP. Jag har även skapat en väldigt detaljerad fantasyvärld som jag använder i min Dungeons & Dragons-kampanj.

Andra rollspel som jag har spelat är Ars magica, Neotech, Kult, Viking, Drakar och Demoner 4, Drakar och Demoner Chronopia och Drakar och Demoner 6.

Jag kommer att skaffa Star Wars d20 revised edition när det kommer och har planerat att göra en kampanj till det och så kommer jag självklart att skaffa det nya Lord of the rings-rollspelet när limited edition-versionen kommer i juli.

Jag har ingenting emot att testa nya rollspel.

Obs! Jag spelar inte friform!

Är ni intresserade av att låta mig vara med i er spelgrupp eller letar ni också efter personer i Uppsala att spela rollspel med så tveka inte att svara!

Jag ser helst svar i den här tråden men ni kan även maila mig på nephilim52@hotmail.com eller ringa på 0737756197.
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Jag är intresserad av att komma igång igen. Min grupp har flyttat härifrån. Spelar mest D&D 3. Men kan även tänka mig spela andra spel.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Då är vi två

Snart är vi en hel spelgrupp :)

Jag är själv inne på att spela mer D&D 3e, så det låter ju bra. Jag har spellett en kampanj till det men mina förra grupp kunde inte spela så ofta så vi la av.

Vad har du för erfarenheter av D&D?
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Då är vi två

Jag har spelat D&D 2 i många år, men sedan flyttade min grupp strax innan 3 kom ut. Det senaste året har jag spelat mycket D&D 3 via PBeM och PBW.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Då är vi två

Okej. Jag har själv inte spelat D&D2, utan bara 3, som jag har skrivit två kampanjer till, båda slutade lika snabbt på grund av min tråkiga spelgrupp. Jag ser fram emot att spelleda den senaste i en seriös grupp som kan spela i alla fall två gåger i månaden. Jag har inte heller något emot att vara spelare om jag får chansen till det.

Min egna kampanjer är placerade i en hemmagjord värld som jag arbetat med väldigt länge och har spellett flera Drakar och Demoner-kampanjer i, men jag gillade Dungeons & Dragons så mycket så jag började använda det systemet i stället.
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Då är vi två

Tråkigt att din förra grupp var så dålig. När jag spelade så träffades vi nästan varje vecka och spelade. Vi hade också en hemmagjord värld som utforskades eftersom ingen kunde veta i förväg hur personer och samhällen tyckte och tänkte.

Hoppas vi kan hitta ett par personer till så vi kan komma igång.
 

ElfQueen

Veteran
Joined
3 Jun 2002
Messages
4
Location
Enköping - Uppland
Re: Då är vi två

Jag har spelat PBM / PBeM i 12 år nu...men vad är PBW ?
/images/icons/clever.gif

Du är inte intresserad av et Strategi / RPG PBeM, jag letar nya spelare till ett 4-5 år gammalt spel ( det uppdateras ofta ).

Man spelar Alv, Orch, Dvärg, Barbar eller Despot (Männinska).

Man styr både Hjältar och Län i sitt rike med 1 drag / 14 dagar.

Intresserad....lite ? /images/icons/king.gif

(Ingen av er som spelar Online RPG typ AC, EQ, AO eller DAoC ?)

//ElfQueen
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Då är vi två

PBW står för PlayByWeb.

Egentligen en site där man kan spela hur många spel som helst samtidigt, som PBeM. Det går oftast lite fortare är PBeM, men tyvärr så kan vissa spel plötsligt dö ut.

Just nu spelar jag en 15 olika spel på den siten.

Spelar just nu inte andra Online RPG:s. Gillar Strategispel i och för sig, men vill helst att det går lite fortare en 1 drag på 14 dagar. Men du får gärna ge lite mer information.
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Jag är inresserad av att spela mera rollspel. Jag har en grupp men vi träffas kanske två gånger i månaden och det blir sådär rollspelande då...

Förr har det blivit en del EON och Viking. Själv gillar jag både att rollspela och att spelleda.

Jag har grundböckerna till DnD3 men gillar inte spelet så värst. Inte så att jag inte spelar det en inte alls men... Själv är jag mäst inne på skräck nu. (Fast jag har inget system och har aldrig spelat det...) Har just upptäckt Västmark det känns som om det vore kul.

Om det blir något är jag definitivt intresserad. Har vi nån idé om lokal eller dylikt?
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Då var vi 3

Själv gillar jag inte skräck något vidare. Jag vet inte hur mycket du spelat D&D3, men jag tycker det blir bättre och bättre. Var väldigt negativ i början, men har nu insett fördelarna med det mesta. Och spelar en 15 olika äventyr via nätet.

Om du har en grupp så kan du väl kolla med dem om det finns någon/några som är intresserade av att spela oftare. Vi skulle behöva bli några fler än 3.

Jag hoppas det här blir av, har inte spelat "på riktigt" sedan länge.
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Re: Då var vi 3

Jag kan kolla, jag kan mycket väl tänka mig att nån av dem vill spela oftare. Vi har en kille som är rätt inne i DnD3. Jag tycker också det vore kul om det blev nåt...
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Då var vi 3

Bra. Blir vi en 4-5 stycken så...

Hoppas du kan få med dig 2 stycken eller så, så vi har en grupp.

Lycka till.
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Kanske...

Jag vänder tebax till Uppsala i juli och kommer att vara utan spelgrupp. Men jag är lite osäker på hur semestern och hösten kommer att se ut. Men om ni behöver en spelare till så kan vi ju hålla kontakten och se hur det blir.
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Re: Då var vi 3

Jag är övertygad om att jag kan värva en till person eller två. Det bereor bara lite på vilken grad av angagemang vi vill ha. Vi får väll ta ett förata möte och strukturera oss samt försöka se vilke olika saker vi alla skulle vilja uppnå med att spela tillsammans. För min del tycker jag att det är helt perfekt att vara en sl och tre spelare. Men vi kan ju inte räkna med att alla alltid kan närvara.

Jag kommer att vara borta i fem veckor från och med torsdagkväll. Men jag har lagt till dig och Watchman i min addresbok så jag kan ta kontakt sen. Under den tiden kommer jag nog att hinna kolla med några kompisar om de har lust att hänga på.

Om det är nåt viktigt nån av er ska säga mig så kollar jag användaren i morgon också. Annars: Ha det jättebra så hörs vi av sen!
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Re: Kanske...

Som jag just sa i mitt andra inlägg så kommer jag att vara borta i tre veckor efter torstadkväll, men jag har ju din mail och jag lägger till dig också i min adressbok. Efter vad jag har läst som du har skrivit på theproject.nu så inser jag att du lär vara en superresurs att ha med i gruppen. Hoppas du också kommer kunna vara med.

Ha en bra sommar så hörs vi av sen! (Jag kollar användaren en sista gång i morgon.)
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Kanske...

Ser ut som om vi har lite tur... Skickade iväg ett brev till en som tidigare letat grupp och han söker fortfarande... Vi kunde kanske träffas efter det att Toggrikk kommer tillbaka? Nu är vi i alla fall 5 stycken! Om Toggrikk får med någon till så blir vi 6.

Jippi!!! /images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif

Peter
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Re: Kanske...

Vad är det för typ av spel som vi siktar på?

(registrera er gärna på theProject.nu jag är inloggad där hela dagarna)
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Re: Kanske...

Det har vi väl inte riktigt bestämt än. Jag gillar D&D3 och är van vid det, men det betyder inte att jag inte vill spela andra spel.

Är inte så förtjust i spel som är i framtiden eller nutid. Jag är mer intresserad av fantasy spel.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Kanske...

Jag tycker att vi som är intresserade av att starta en spelgrupp samlas någpn kväll och planerar vilka som har kampanjer att spelleda och lägger upp våra planer efter det. Jag kan spelleda till D&D 3e och Eon så gott som nu, till en del andra spel om jag får tid på mig.
 
Top