Nekromanti Rollspel i Umeå!?

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Hallåj, jag är åter i Umeå efter några år söderöver och inser att jag behöver hitta folk att spela rollspel med! Jag är 38 år, tror mig vara hyfsat trevlig ;-) och kan både tänka mig både att spela och spelleda (det mesta funkar, har lite svårt med alltför mycket friform dock). Eventuellt kan jag få med mig sambo också, som sagt sig vilja prova :) Skicka pm om det låter intressant!
 

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Tänkte bege mig till Kulturhuset Klossen för spelkvällarna på onsdagarna för övrigt. Kanske ses man där?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Hej och hallå och välkommen tillbaka till Sveriges rollspelshuvudstad! :)

Har du facebook kan du kolla in gruppen Spelgrupp - Klossen, som trots dess namn inte är en spelgrupp :) Det skrivs grejer där då och då om vad som händer på lokalen Klossen på Ålidhem, och det brukar vara ett bra ställe att hitta andra spelare.

Att gå på spelkväll på onsdagar är nog en jättebra idé!

Jag tycker att du ska komma på Grottröj också! Lördag 10 december på Klossen.
 

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Ska man göra något så verkar man få göra det själv! ;-) Nu är vi tre pers men en till skulle ju sitta fint. Vi har inte kommit igång än men kan nog spela nästan vad som helst (men alltför hårdför old-school kanske går bort har jag insett). Finns du där ute du trevlige rollspelare?
 

SingingFox

Veteran
Joined
15 Jan 2017
Messages
7
Hubarth;n217383 said:
Ska man göra något så verkar man få göra det själv! ;-) Nu är vi tre pers men en till skulle ju sitta fint. Vi har inte kommit igång än men kan nog spela nästan vad som helst (men alltför hårdför old-school kanske går bort har jag insett). Finns du där ute du trevlige rollspelare?
Ja, det var tyvärr den insikten jag kom fram till också när jag bodde en kortare vända i Umeå för några år sedan. De grupper vars medlemmar hängde på Klossen kändes väldigt slutna och omöjliga att komma in i såvida man inte redan var på väldigt god fot med dess spelare. Det går ju alltid att höra efter bland nördspelsbutikerna WorldofBoardgames, Collector's Point och Fantasia om de kan agera medlare. :wink: Finns ju även spelföreningen F.U.S.K. vars lokaler du kan besöka och höra dig för i, även om de för några år sedan var extremt insnöade på just figurspel och inget annat. :)

Men roligt att se att du tar initiativ och söker spelare utanför umgängeskretsen. Var jag kvar i Umeå så hade jag allt hakat på!
 
Top