Nekromanti rollspel i tabletop simulator

Returntofantasy

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
4
Hej! Jag undrar om det finns någon som vill testa att spela rollspel genom discord och tabletop simulator. Gärna någon som kan tänka sig att vara SL. Är öppen för alla system och rollspel :)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Välkommen till forumet! Hoppas du hittar någon att spela med!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hej och välkommen!

Vill gärna haka på och anmäla intresse för detsamma. Nu för tiden – sedan år actually – har jag aldrig tid, eller folk i närheten för den delen, till att spela "på riktigt", så att lira via Discord skulle ju definitivt öka mina chanser. Är för min del isf sugen på något OSR-igt, svensk eller amerikanskt spelar ingen roll. Har kollat en hel del på dylika videos – https://youtu.be/5zyhTObVjjY – vilket känns väldigt peppande!

... Skulle någon få för sig att spelleda Svärd & Svartkonst på dylikt vis är jag idel öra! =)
 

Returntofantasy

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
4
Kul! Men låt oss sätta ihop något :) jag kan ju skapa en discordkanal så kan jag bjuda in dig och andra som är på :) skriv gärna ditt discord id här eller i pm!
 

Returntofantasy

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
4
Jag skulle kunna spelleda konfluxsviten, annars har jag precis inhandlat Svärdets sång om man vill köra något mer free roam. Men finns det någon som vill vara SL så är jag sugen på att spela :)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej, well, jag är öppen för det mesta egentligen, dock inte att spelleda då jag vet att jag inte kommer att ha tid att göra nödvändiga förberedelser.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag skulle eventuellt vara intresserad av den där Konfluxsviten - jag hade gått ifrån DoD när det begav sig och har en känsla av att jag missade någonting.
 

Papi

Veteran
Joined
22 Feb 2014
Messages
12
Bestämmer ni er för Konfluxssviten så är jag lätt på som spelare (lite beroende vilket tempo ni tänker er) Spelade delar av svavelvinter när det kom ut, men resten har gått mig förbi. Vi rundar av vår nuvarande kampanj på Discord och skulle vara minst sagt superkul att dyka ner i denna kampanj
 

Returntofantasy

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
4
https://discord.gg/c3pkyV9 här är länken till discordkanalen vi tänkte använda. Tänkte att man kan joina och att vi börjar spela lite free roam i Svärdets sång och sen går över till konfluxen när vi känner oss lite mer bekanta och så med varandra, spelsystemet och tabletop simulator :) vi är 3 spelare och jag än så länge, en eller två till hade gått fint men sen blir det nog för rörigt. Det som är bra med Svärdets sång är att det tillåter att man kan vara växlande spelare så att det inte behöver vara samma spelare eller grupp som kör.

Välkomna till discorden
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Returntofantasy;n313556 said:
https://discord.gg/c3pkyV9 här är länken till discordkanalen vi tänkte använda. Tänkte att man kan joina och att vi börjar spela lite free roam i Svärdets sång och sen går över till konfluxen när vi känner oss lite mer bekanta och så med varandra, spelsystemet och tabletop simulator :) vi är 3 spelare och jag än så länge, en eller två till hade gått fint men sen blir det nog för rörigt. Det som är bra med Svärdets sång är att det tillåter att man kan vara växlande spelare så att det inte behöver vara samma spelare eller grupp som kör.

Välkomna till discorden
Coolers!

Har dessvärre inte Svärdets sång, men blir det annat av så håller jag ögon och öron öppna.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej!

Välkommen till forumet!

Jag flyttar denna till Evenemang och kontakt-forumet, där passar den bättre så som den har utvecklats.

Hoppas ni kommer igång med spelandet!

MVH

/Magnus
 
Top