Nekromanti Rollspel i Sverige idag?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
Snow said:
Om du vill prova lite nya spelsätt kan Evolutionens barn vara något (skrivet av den Krank som postar här).
Indeed. EB finns i sin helhet här och om man vill får man gärna speltesta eller korrekturläsa det. PDF och DOC finns att få om man frågar. Annars får man vänta tills senare i sommar då det trycks =)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
När det här mest verkar blivit en listning av företag så vill jag flika med Fallen Production som i sensommar har lovat att komma med Operation Fallen Reich. http://fallen.se/
Nya spelmakare men kul sätt att göra karaktärer och slimmat system, kanske kan vara något för den expertskolade.

Och för att svara lite mer på ursprungsfrågan så finns det massa företag som ger ut rollspel, men folk spelar lite vad som helst och många är inte bundna till speciefika system (eller system över huvudtaget)

-Gunnar
 

ratatatata

Veteran
Joined
14 Jun 2009
Messages
10
Location
Göteborg
Tackar tackar.

Jo, några av namnen har jag ju stött på när jag kollat runt lite nu. Men DoD trudvang är väl i praktiken nedlagt om jag förstått det rätt.

Eon hann jag faktiskt med att spela några gånger, det var om jag minns rätt ett väldigt roligt spel (men med en faslig massa slumpvalstabeller som gav mig en halvt vansinnig rollperson - eller kanske blandar jag ihop Eon och Neotech nu).

Håller självklart med om att man inte ska spela rollspel för att de är "stora" - är bara lite nyfiken på hur det ser ut nuförtiden.

Men stort tack för svaret! Ska nog pröva några av de ovan och nedan nämnda spelen så småningom. En nyare variant av Eon verkar ju mkt intressant.
 

ratatatata

Veteran
Joined
14 Jun 2009
Messages
10
Location
Göteborg
Jag får nog hålla med - men sen vet jag inte om det är av nostalgi eller för att det verkligen ÄR det bästa rollspelet.
 

ratatatata

Veteran
Joined
14 Jun 2009
Messages
10
Location
Göteborg
Tackar!

Jag vågar mig på gissningen att ovan nämnda Western har något at göra med det gamla Western från .. vad var det, Lancelot Games?
 
Top