Nekromanti Rollspel i Stockholm?

Cara250

Veteran
Joined
27 Jun 2018
Messages
25
Hej! Jag är en rollspelare i 40-årsåldern boende i Sthlm som konstaterat att det är mycket drag under galoscherna på D&D 5E i Rollspelssverige :). Dock är jag gammal d100-spelare med Runequest och Drakar och Demoner som främsta favoriter. Men även andra Basic Roleplayingderivat inom fantasy är intressanta. Det tycks ha varit lite av en generationsväxling där 20-30-åringar kör D&D och Pathfinder så att det bara visslar om det, medan d100-rollspel inte får lika uppmärksamhet eller spelas lika mycket som på 80-, och 90-talet.
Jag skulle nu, trots tidens tand :), vilja spela i en spelgrupp i Stockholm som kör fantasy d100 (RQ, Legend, Drakar och Demoner, OpenQuest, GORE, eller annat). Jag kan spelleda men då handlar det om Legend och i augusti -18 först, för det är ett spel som jag läser in mig på nu, trots de uppenbara likheterna med RQ2.
http://www.drivethrurpg.com/product/97239/Legend
Men finns det någon grupp som vill köra oneshots eller kampanj med Runequest el. Drakar och Demoner med mig som spelare vid något tillfälle i sommar, kom med ett meddelande via detta forum.
Ha det bra!
Cara250
 
Top