Nekromanti Rollspel i Skövde

Advermonat

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
9
Location
Örebro
Jag är nyligen inflyttad till Skövde och söker folk att spela rollspel med i denna stad. Ålder och erfarenhet har ingen betydelse, och jag kan vara både spelledare och spelare. Själv är jag en 45-årig man som har rollspelat av och till sedan 1986. Min samling av rollspel är ganska stor, men jag kör inga regelsystem rakt av som SL utan förenklar alltid reglerna. Det viktiga för mig är spelvärlden samt den stämning som skapas i spelet genom text och bilder. Favoriter är: Coriolis, Drakar Och Demoner 6/Trudvang, Fading Suns, Earthdawn och Shadows Of Esteren. Jag är öppen för det mesta så länge det är enkla regler samt fokus på dialog, berättande och stämning. Skriv en kommentar eller skicka PM om detta låter intressant.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,309
Hej hej! Det är ett tag sedan jag själv var i närheten av Skövde, men har en del kontakter däromkring fortfarande. SUGS, högskolans spelförening, är vad jag vet vid god vigör och spelar mängder med olika spel. Där borde det gå att ragga ihop en spelgrupp, om du inte får fler svar här förstås.
 

Advermonat

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
9
Location
Örebro
Khan - Hej och tack för ditt svar! Ja SUGS är ett bra ställe, jag har varit där och spelat brädspel ett flertal gånger redan. Jag har lyft mitt intresse för rollspel där, men det har inte lett till något konkret än så länge. Det finns rollspelare i föreningen absolut, men de har redan fullt i sina grupper, eller så är vi inte på samma våglängd riktigt när det gäller hur man vill spela. Så jag fortsätter mitt sökande på flera olika vis. Om du vill får du gärna nämna detta för dina kontakter i området, och skicka PM ifall någon blir nyfiken?
 

Advermonat

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
9
Location
Örebro
Mannen i skogen - Det är väldigt kul att det finns en sådan aktivitet på Café Visthuset. Jag har dock inte möjlighet att komma någon av måndagarna, och Töreboda känns lite långt bort dessutom... Men om du möter någon där som kan tänka sig att åka till Skövde och spela så får du gärna säga till. För jag antar att du är involverad i det hela?
 

Calrowe

Veteran
Joined
10 Oct 2018
Messages
3
Hej! Hur har det gått med sökandet? Är själv nyinflyttad i Skara och är en man i 41-års ålder. Har aldrig spelat rollspel innan men har alltid varit sugen sedan jag var liten. Hörde på P3-spel där de provade på en session och tyckte det lät skitkul, ingen av dem hade spelat innan men alla verkade bli hooked direkt. Jag hoppar hemskt gärna på om det finns plats.
 

GriffinGrey

Veteran
Joined
27 Jan 2019
Messages
1
Hej! Vi i Spelkulturföreningen Daaks Ord är exakt föreningen ni söker efter. Vi har en lokal nere vid östermalm där vi spelar nästan dagligen, vi har en aktiv discord där man kan söka efter spelare eller spelledare för att starta upp grupper eller gå med i existerande grupper.
Vill ni veta mera besök oss på http://www.daaksord.org/.
 
Top