Nekromanti Rollspel i Karlskrona

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
"Vinden vinade genom den annars tysta skogen. Höstsolen kastade sina sista gyllene strålar över landskapet, innan den som människorna i byarna runtomkring sakta somnade in. Men under månens vakande sken, sittandes runt en fallande eld, hade den gamla kvinnan precis påbörjat sin berättelse."

Jag, tillsammans med en kompis, flyttar ner till Karlskrona nu i helgen. Jag själv har inte spelat så mycket tabletop under det senaste året, men vill tillbaks in i det. Så nu söker vi spelare, och kanske en SL, till en grupp.

Vi kommer bo i en trea, och som det ser ut nu så är det nog där vi kommer spela. Jag har en nästintill komplett Eon samling (ett spel som ligger mig otroligt varmt om hjärtat) och ser självklart helst att vi spela det. Dock så är det inte bara jag som bestämmer, utan det blir nog demokratiskt val. (Demokrati kan snabbt bytas mot diktatur...)

Då jag själv tröttnade lite på att Spelleda, och förmodligen inte kommer ha tid att planera så mycket, så skulle jag bli väldigt glad om vi hittade någon som ville spelleda.

I övrigt så är alla välkomna, oavsett kön, ålder, spelerfarenhet eller något annat som man kan hacka ner på.

Så fort vi har hittat ett antal spelare, kommer vi överens om en dag att träffas på och lära känna varandra, för att då även bestämma hur spelet kommer skötas.

Vid intresse, svara gärna i denna tråd eller skicka iväg ett mail till Andreas.Jonasson1993@gmail.com.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ser jag rätt? Rollspel i Karlskrona?

Det skulle vara kul att lira lite mer regelbundet för det var länge sedan nu.

Jag kan tänka mig spela vad som helst. Men eftersom jag är väldigt ringrostig så får det nog bli något rollspel jag är van vid om jag ska spelleda, exempelvis Call of Cthulhu. Åtminstone tills jag känner mig mer varm i kläderna.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ja, du ser rätt!

Vi kan ju se lite hur många som är intresserade, men det är kul att en till är med!
 
Top