Nekromanti Rollspel i julklappen

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Jag är riktigt sugen på att köpa mig själv en fet julklapp med ett rollspel i :gremsmile:
så vilka rollspel kommer nu lagom till jul?
jag vill ha en lång lista att välja ifrån.

/Hans har julstämning
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Själv kommer jag nog att köpa Summerland åt mig själv, det verkar fräckt.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Operatoin: Fallen Reich kom ju nyss, och då blir det ett riktigt fett paket...

-Gunnar
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Något av 40k-spelen (Dark Heresy eller Rogue Trader) eller Operation: Fallen Reich.

/Anders
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Chronica Feudalis recenserades i senaste 2d6 feet in a random direction. Det verkar mysigt faktiskt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
CapnZapp said:
Dragon Age från Green Ronin, men tror inte de hinner före jul.
Datorspelet är grymt bra, och de har snott massor från A Song of Ice and Fire, till min stora glädje.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
CapnZapp said:
Dragon Age från Green Ronin, men tror inte de hinner före jul.
Nej, rollspel kommer sällan ut lagom till julhandeln. De planeras ofta att komma ut lagom till julhandeln men efterssom rollspelsmakare notoriskt är försenade blir det till att önska sig rollspel i påskäggen i stället! =)
 

Kemdreth

Veteran
Joined
14 Nov 2008
Messages
31
Hinner det inte komma ut något bra rollspel får man väl köpa brädspelet Vildhjärta från Riotminds...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Arfert said:
Datorspelet är grymt bra, och de har snott massor från A Song of Ice and Fire, till min stora glädje.
Det låter mycket bra!

Jag funderade nämligen starkt på att köpa SIFRP. Men jag vill inte köpa två Green Ronin spel, delvis därför jag vill ha en stark spelserie och GR har gjort mig besviken här förr.

Det du säger är precis vad jag behöver höra - Dragon Age är egentligen mer fantastiskt och min kopp te. Att det då är moget nog att jämföras med riddarna och intrigerna från Game of Thrones (i motsats till, jag vet inte, D&D-s oansvariga icke-värld) gör att jag nu kan hoppas GR satsar allt på Dragon Age istället!
 
Top