Nekromanti Rollspel i Göteborg i höst

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Hej på er!

Eftersom fortsatta studier på högskola (Chalmers närmare bestämt) har gjort att jag ska flytta till Göteborg till hösten så söker jag nu en ny rollspelsgrupp.

För er som inte känner mig så blir jag 19 nu i augusti, ser mig själv som en mogen kille och vill helst prova många olika spel, dock är jag inte särskilt intresserad av D&D, DoD och Eon. Jag kan dock tänka mig att prova DoD: Trudvang eftersom jag aldrig spelat det.

Terminen startar den 21/8 och någon gång då så kommer jag även flytta upp.

/Marcus

EDIT: Jag kan tänka mig att spelleda Feng Shui, Dogs in The Vineyard, Primetime Adventures, Oktoberlandet, Noir, VtR och Weapons of the Gods. Jag är dock dålig på att hålla igång kampanjer så one-shots eller kanske 2-3 gånger blir det för det mesta.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag är inte intresserad av prestationsrollspel utan mer av att utforska teman och/eller karaktärer.

Jag går igång på sådant som är "coolt", t.ex. så finner jag Exalted väldigt underhållande, trots regelmängden.

Jag är skolad med Eon för att sedan mest ha spelat VtM kryddat med en heldrös av andra spel. De spel som givit mig mest (av de vi har spelat, jag har en hel del som jag inte lyckats övertala gruppen om att pröva som jag är intresserad av) är nog Exalted 2 och Dogs.

Jag har dock inte spelat något samberättande eller något liknande och är sugen på att prova.


... Vad svåra frågor du ställer.

/Marcus ska iväg till sommarjobbet nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ååh, vad skulle jag inte ge för lite Dogs... Jag har startat en extra "söndagarsgrupp" nyligen, kanske finns det plats över? Jag är säkert på att jag redan spelat med dig någon gång, i indierummet... Färska upp mitt minne, vad har du spelat (för karaktärer) där?
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Vi spelade Inspectres med dig på Gothcon XXX, kommer inte riktigt ihåg hur gruppen var, men vi hade en spelare (PeO) som bestämt hävdade att han aldrig sett ghostbusters men sedan tog allt han sa därifrån.

Det och astraldvärgar.

/Marcus spelade Dogs och PtA med Anders på samma konvent och Wushu med någon annan på senaste Gothcon.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Bobby blir göteborgare

Som det står i rubriken flyttar även jag upp till hösten för att ägna mig åt läkarstudier, så jag skulle också uppskatta att spela med någon. De flesta har väl träffat mig på något konvent, så ni vet ju hurdan jag är.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag kan svara generellt:
Jag har en mastodont-mongol-intrig-hjälte-kampanj till Eon igång (med bl.a. Marco och Petter). Jag har en nytänkande Neotech(3)-kampanj i pipelinen med start "ganska snart". Det är inte alls omöjligt att det kan behövas folk, men som jag förstått är varken du eller Bobby Magikern i GBG ännu, så jag kan inte ännu säga något om spel (mycket händer ju på ett par veckor).

MVH
Martin
 
Top