Nekromanti Rollspel för barn

maxtillberg

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
10
Location
Göteborg
Jag skriver ett rollspel för mina barn och undrar om någon är intresserad av att speltesta eller komma med synpunkter på annat sätt? Det bygger på bl.a. på Dungeon World och Dragon World men är enklare, friare och betydligt mer knasigt. Inspirationskällor har varit böcker och filmer som Wakfu, Dragon half och Ranma 1/2. Jag skulle tro att jag har en färdig regelbok om ett par veckor.
/Max
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sitter själv med det sista på ett nytt spel, så jag måste tacka nej, men det där låter ju intressant annars!
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,021
Location
Umeå
Kul!

Hur många sidor rör det sig om? Vilka åldrar skulle du gissa att det passar för (om det är en vuxen spelledare)? Hur mycket våld och strid är det? (Hur mycket får man ut av spelet om man spelar det med väldigt lite våld?)
 

maxtillberg

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
10
Location
Göteborg
Jag skulle tro att det passar från 6 år och uppåt men det underlättar om man kan läsa lite. Jag har speltestat med min son som är 8. Totalt är regelboken på ca 100 A5 sidor men det är väldigt mycket bilder och inte så mycket text. Själva reglerna ryms på ett par sidor, resten är inspiration i olika form. Det är ganska mycket strider men det går inte att döda någon. Man kan bli utslagen som i Pokkemonfilmer eller liknande. Spelet kan mest ses som en gemensam berättelse.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,374
Ser intressant och snyggt ut. Följer med intresse.
 
Top