Nekromanti Rollspel för annat än nöje...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag skulle vilja få ett par tips till sidor som inehåller bra material rörande rollspel i annat syfte än nöja. Även information om kyrkans inblandning skulle vara uppskattat.

Har försökt leta själv, men kommer ingen vart så snälla om ní vet någon bra sida, säg till...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hmmm, long time no see klon! Föresten, är du en klon eller en klo? Eller kanske något annat?

Jag skulle vilja få ett par tips till sidor som inehåller bra material rörande rollspel i annat syfte än nöja.
Vad menar du, rollspel som terapi och liknande?
 

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Undrar detsamma

Nu är rollspel så stort område egentligen eftersom det handlar om spela en annan roll i olika former.

Vissa har det som arbete, kallas skådespelare. Och det borde inte så vara så svårt att hitta tycker man.

Sedan har vi några som arbetar med att göra själva rollspelsböckerna. http://www.wizards.com, Wizards of the Coast tror jag har en några bra informations snuttar hur de jobbar. Titta under Star Wars, sedan leta fram på interjuverna så hittar du nog lite godis.

Sedan har vi berömda paret, Didi & Björn och deras kamp emot "de övergivnas arme" på deras hemska hemsida;
http://w1.836.telia.com/~u83602251/ *ursh*

Jag hade en länk till kyrkans syn på rollspel, men slarvade bort den /images/icons/frown.gif. Du får nöja dig med dessa tills du har specificerat dig lite
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Ja det var längesen jag var här inte sant?
Beror på att jag inte kunnat logga in från skolan sedan det nya forumsystemet tillkom, hatar det verkligen!

Med rollspel för annat än nöje syftar jag på utbildning främst, som i skolan och militären.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Undrar detsamma

Nu syftar jag dock inte på skådespeleri eftersom det inte är rollspel i ordets rätta bemärkelse, utan då snarare i utbildningssyfte
 
Top