Nekromanti Rollspel.com

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Bara undrar när äventyren ni sagt skall komma upp på eran hemsida.

"okänt namn": Nämndes i nyhetsbrevet vid påsk, samtidigt som mitt äventyr "Ladies of Chaos" som kom upp för "a long time ago" så att säga.

"Ökenrävar": Nämndes i nyhetsbrevet inför den 4 juli, och något sådant har inte dykit upp ännu.

"Kalla vindar över Kansas..." osv: Nämndes samtidigt som Ökenrävar, och för det gäller samma premisser.

Snart kommer väl också förstår jag tredje delen i konventskampanjen i år.

Riddaren - vill veta hur länge han måste vänta på dessa


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
ok först av allt vill jag veta vem av er som satt i Westernrummet på SydCon som var vem, dvs jag har sett och kanske tom spelat Western figurspel med konstruktörerna av Western och särsklit då Anders Blixt, som lixom va me å gjorde DoD i tidernas begynnelse. Koolt. Förhoppningsvis.
Iaf, för att inte bli OT.
Jag förutsätter numera efter tidigare inlägg att Anders o Tove håller i själva www.rollspel.com Iaf. Jag och några kompisar tänkte köpa Westernboxen Grande (ska man göra nått, ska de va ordentligt.) och undrar lite mer precist hur man/vi gör. OK, vi har vatt på posten och hämtat en sån där cool blankett. EXAKT vad ska fyllas i och framförallt VART det ska stå. att vi betalar kontant på posten vet vi redan. (my mum told me/images/icons/wink.gif).
och om vi vill köp0a mer (dvs jag vill även köpa figurer) hur gör vi då?
tacksam för lite hjälp.
och kom ihåg, god forumsanda är att hjälpa nybörjare! (nu kanske det gäller nybörjare på forumen, men jag är juh nybörjare med/på Western. PLZ!!! help a poor lonesome kopojk in need!


PS (detta är tillägg, därav "edited by..osv)
OM man fyller i på hemsidan allt man ska ha (enklare med figurerna då) kan man betala i förskott då? dvs ni packar ihop grejjerna och när jag har betalt in skickar ni paketet?
detta skulle underlätta för oss, då vi kan beställa redan idag.

Jag vet att jag har rätt!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Foggmock (Dane) on 2001-08-14 22:33.</EM></FONT></P>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
1) Tag en blankett där det står Postgiro Girering/Utbetalning

2) Där det står betalningsmottagare skriver du: Gillbring Grafisk Design

3) I det stora tomma fältet, skriver du vad du beställer, i detta fall: Western Grande (samt priset) och antal, beställer du mera skriver du även detta och slutligen summerar det och skriver det där, samt skriver samma totalsumma på avsedd plats (brukar vara rutor, där en siffra skall stå i en ruta)

3) Anteckna ditt namn och adress på lämpligt ställe, ibland finns avsett område, ibland får det skrivas på det tomma fältet där du antecknat vad du beställt

4) Anteckna postgironummer/personkonto i rutan för girering/från postgiro eller liknande, om du gör en överföring, annars skippar du det och släpar pengarna och blanketten till posten och betalar där. Gäller det första är det ett oranget kuvert och ner i den gula postlådan som gäller

Mer info finns här om tillväga gångs sättet: http://www.rollspel.com/ravspel/r2.htm

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Exempel på hur en beställning kan se ut

Tvärr glömde jag nämna att även postgironumret skall antecknas... Bifogar ett exempel på hur en beställning kan se ut ;-)))

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kul att du spelade på SydCon, och blev intresserad av Western:)

Vi som var på SydCon var Anders Gillbring och Tove Gillbring, plus ett gäng av våra fantastiska spelledare:) Anders Blixt är dock inte inkopplad på Western, utan lägger primärt ner sitt engagemang i Gondica.

Anders höll i alla anmälningar till rollspelsturneringen, och satt med på de flesta spelomgångarna åtminstone en stund. Tove höll i figurspelet större delen av tiden (enda tjejen som gjorde det). Hur såg du själv ut/vem spelade du?

Riddaren svarade bra på det mesta om beställningarna. Dessutom har du helt rätt - om ni kryssar i allt ni vill ha på beställningsformuläret och sedan kryssar i att ni betalar i förväg packar vi ert paket och skickar sedan iväg det så fort vi fått besked från postgirot om att pengarna har satts in.

Skall ni beställa både Western Grande och figurer är det bäst att göra det från den här sidan:

http://www.rollspel.com/ravspel/figbest.htm Hoppas ni får kul när ni spelar och att vi ses på fler konvent!

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Exempel på hur en beställning kan se ut

Alltid enklare att visa något med bild än text /images/icons/smile.gif

Riddaren - blev faktiskt lite stolt över att den blev så pass bra ändå

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Snäll mamma du har

"my mum told me"

Vilken snäll mamma du har /images/icons/smile.gif, men posten tar ut några slantar för det också (20 kronor om jag inte minns fel) /images/icons/crazy.gif

Hoppas det går bra att beställa, hoppas på en rapport hur det gick /images/icons/wink.gif

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
hje. och tack. ytterligare en fråga dock. om jag fösr gör en beställkning på ex Grande och två figurpack, och sen på ett till figurpack (mina kamrater har vissa problem att bestämma sig) skcikar ni allt i samma paket också, när vi betalt? kan vi avbeställa grejjer? (dvs ni tar ur grejjer som mina kompisar ångrar sig på)
Hur lång tid tar det att få de som är Tillfälligt slut?(diverse figurer, rollformulär)
oj det blev fler än en. men svara på alla i allfall! *snälla*

jag hade glasögon, kort hår (ca 2mm) och spelade bara figurspelet. jag lirade en mupp med stort gevär. satte mig på ett tak i mitten och prickade folk på längre avstånd tills jag blev överfallen och dödad bakifrån av en snubbe med revolver. usch så fegt.. /images/icons/laugh.gif
kommer kanske på BSK. Får se.
ha det gott! (och njut av pengarna vi skickar /images/icons/smile.gif/images/icons/wink.gif)

Jag vet att jag har rätt!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Spelar det någon roll?

Jag menar, betalar ni i förväg, så slipper ni ju fraktkostnaden...oki, undataget är om ni betalar kontant till posten, de vill ju slita ytterliggare 20 kronor som ni surt har förvärvat till sig /images/icons/wink.gif

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Visst kan ni beställa flera saker på en gång. Så länge ni inte har betalat kan ni ångra er, men tänk då extra noga på att ange på inbetalningskortet vilka grejer ni faktiskt vill ha:)

De figurer som är tillfälligt slut *borde* komma in när som helst. Vi har en flera månader gammal beställning som vi väntar på att få från vår leverantör...

Rollformulären kommer att dröja ca en månad. Vi håller på att ta priser från några olika tryckerier just nu.

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Rollformulären ...

»Rollformulären kommer att dröja ca en månad. Vi håller
på att ta priser från några olika tryckerier just nu.«


Kommer ni ändra något på de nya formulären, eller ska de se
ut precis som de gamla. Jag tycker att formulären som finns
nu är otroligt stämningsgivande -- om än något klumpigt
utförda, tänker då mest på vapentabellerna...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Snäll mamma du har

jo, nu har vi beställt. det blev fyra figurpack tillslut. eventuellt ska en anna lägga till fler om han vill ha, men de beställer vi efter helgen.

Har lånat en mjukpärm av en kompis och testat att göra en gubbe. bara en sak att klaga på: Förbannat svårt utan rollformulär!fruktansvärt jobbigt och en aning dåligt strukturerat, men iaf. man överlever nog. som gröngöling har man levt sig igenom mången Rp-byggar-system, och jag lär mig nog detta också så småningom.
Annars är reglerna i stort sett perfekta dvs på det sätt jag vill ha dem, en aning pyttelite för lite avancerade (gillar neotech 2:s regler skarpt) men de är satans krångliga! lite kass struktur, vissa är klantigt skrivna. inte i klass med Neotech (som f.ö. utspelas 2059 på jorden och det omnämns magier på ett ställe.. jaja..) men ett starkt VG. inget plus, det var inget särkskilt, heller ignet minus då det var inget direkt fel på det. all historia och indianer och tåglinjer osv kunde jag redan, typ.

Jag vet att jag har rätt!
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Snäll mamma du har

Men... det är ju meningen att du ska ha rollformulär när du gör din rollperson juu... =P

Reglerna kan tyckas svåra till en början, men när man väl fått koll på dem är de underbara.

/Gollum - stor fan

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Snäll mamma du har

ja, men nu har jag inget eftersom jag lånat det av Kalcidis.../images/icons/mad.gif/images/icons/frown.gif /images/icons/tongue.gif
Iaf det är forfaande för mkt Skriv this and that här, och this and that här... VART? typ... inte lätt med ett kollegieblock...

Jag vet att jag har rätt!
 
Top