Nekromanti Rollspel = Brud/Hunk-magnet?

ostro

Veteran
Joined
1 Apr 2004
Messages
165
Location
tullinge
lite recept och tips.

en god variant på pizza är med haloumi ost och champinjoner eller svampinjoner som jag gjärna kallar dem, strö emmellan lite vanlig ost dock för att täcka hela pizzan. lite paprika funkar fint till det

tomat grejset görs gärna med en hackad gullök fräst i oliv olja. ha på tomat puré och krydda seda rikligt med basilika och peppra med vit peppar samt ha i några nypor salt.

Vill ni göra annat än pizza kan jag rekomendera följande recept som du kan hitta här. Hasselbacks potatis med fyllda svampinjoner och sås. Där har du gott om moment ni kan göra tillsammans.

Allt detta förutsätter dock att hon äter ost.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Re: Himmel och plätt!

Vegetarian eller vegan?
Vegetarian. Hon är inte ens 100% konsekvent med det, för det händer att hon äter fisk.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Re: Himmel och plätt!

Själv gillar jag att ha på kronärtskocka, lök, körsbärstomater (skurna på mitten), sparris (hel sparris, och ganska lite), oliver (helst gröna) och gärna fetaost. Ibland har jag också på ananas. Kronärtskockan och sparrisen köper jag på burk.
Får helt klart bli på hennes halva... =)

Nåja, ska fråga henne när jag informerar henne om upplägget, tror jag. Se vad man ska köpa in.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: Himmel och plätt!

Det är helt okej, eftersom mamman väljer att amma. Är det bröstmjölk till en vuxen så tycker nog de flesta veganer att det är ganska konstigt.
Attans, jag trodde jag hade en ny affärsidé där...

Fast om man inte mjölkar kossorna så är det en dålig sak, så jag tror nog att kossorna vill bli mjölkade.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Re: Himmel och plätt!

"Fast om man inte mjölkar kossorna så är det en dålig sak, så jag tror nog att kossorna vill bli mjölkade."

Nja, skulle den naturliga ordningen följas skulle det ju finnas en kalv som dricker upp den där mjölken. Vildboskap klarar ju sig väl utan att bli mjölkade. Det är människans mjökboskapsuppfödning som veganer och dylikt ser som problemet, inte bara mjölkandet i sig. Åtminstone så vitt jag förstått (äter själv kött, så jag har inte plåtkoll).
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Rollspel = Brud/Hunk-magnet? (långt)

Nope, Nej och absolut Nej.

Så här var det: (detta är en krönika så ni förstår det)

1991 dog min far. Jag hade under ett par års tid varit aktiv i Forodrim-Stockholms Tolkienförening och genom denna kommit i kontakt med
a) Anders Blixt som demonstrerade rollspel på det första Tolkienmötet jag deltog i.
b) en före detta pojkvän som hastigt introducerat mig till Rollspel, utan att vi någonsin spelat.
c) Olle Sahlin, djupt inkrökad i dåtidens största Svenska Rollspelstidning - Sinkadus.

Med min fars död så blev jag djupt förvirrad och emotionellt desperat så jag satte ut en annons i Sinkadus där jag sökte folk för att lära mig rollspel - målet var att ha något annat att göra för att inte krypa ner i sorgen efter min far.

Samtidigt med detta hade jag också varit för första gången på ett snabbesök av Visby Medeltidsvecka året innan... detta hade inneburit en del nya kontakter och lekar. Jag hade upptäckt hur kul det var med lajv redan tidigare... :gremsmile: Så i slutändan var jag redan lajvfrälst... (och är fortfarande så är det någon som vill dra med en trasig snart 39-årig dam på lajv så hör av er.)

Nå, på annonsen fick jag tvenne svar, ett svar från en spelgrupp i Rimbo och ett från Källvesta... och det var i den senare gruppen som en ung man vid namn Joakim huserade...

Resten är ju en fråga om historia. Jag spelade med Jockes (Ulvtand) spelgrupp, blev biten. Lurade Jocke att delta i lajvträningen... osv... Roger... osv... lajv...osv... förlovning efter en månad tillsammans... giftermål sex månader efter det... osv...

Nåja, någonstans på forumen finns en mer fullkomlig genomgång som jag skrivit... men jag orkar inte leta efter den nu. :gremsmile:

----

Slutsats;
Det var bordsrollspel som fick mig och Jocke att träffas och sedemera gänga oss. Det är och förblir jag som är lajvgalningen i familjen... :gremsmile:
Att jag sedan blev djupt rotad i bordsrollspel är blott en längre följd av det hela. :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag såg den annonsen... :p :) [NT]

Anledningen till att det är så spektakulärt är att jag är född 1984 och bara läst Sinkadus i "efterhand".

Kul att du fick svar!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Tydligen inte alla...

Det är helt okej, eftersom mamman väljer att amma. Är det bröstmjölk till en vuxen så tycker nog de flesta veganer att det är ganska konstigt.
Tidningsartikel

The parents of a baby that died of starvation after being fed a vegan diet have been found guilty of malice murder, felony murder and first degree cruelty to children.

Jade Sanders, 27, and Lamont Thomas, 31, will get an automatic life sentence for the death of their 6-week-old infant, Crown. After being fed a diet largely consisting of soy milk and apple juice, he weighed only 3 1/2 pounds when he died.
 
Top