Nekromanti Rollspel = Brud/Hunk-magnet?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,763
Location
Nett-ruh-bi
en hobby som gör att man hamnar med en grupp människor som innehåller minst en person man kan tänkas vara intresserad av. Sångkör eller blåsorkester känns vettigast
Absolut! Jag hittade min flickvän genom körsången. (Brudar brukar tycka att manskörssångare är läckra. Tja, jag gillar damkörssångerskor...)

Dewil
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Jag skulle definitivt rekommendera lajv framför bordsrollspel här, helt enkelt eftersom det finns så många fler tjejer/kvinnor som lajvar än rollspelar (i alla fall där jag bor).

Förmodligen beror detta på att lajv klassas som mycket mindre nördigt, då det ju är en påtagligare form av underhållning som bör vara enklare att greppa (och börja gilla) än den som utspelar sig i spelarnas huvuden med hjälp av sifferformulär. Dock sänks ribban för introduktion till rollspelens magiska värld åtskilligt när offret redan börjat lajva - en av mina kompisar lyckade till och med komma upp i Lvl 3 (WhFB) innan det tragiskt nog tog slut.

Kan också nämna att två av mina närmaste vänner, som har varit tillsammans i typ fyra år nu, träffades genom lajvande någon gång mellan högstadiet och gymnasiet. Förmodligen så är det väl "feststämningen" - ut och roa sig, träffa nya människor - på lajven, i kombination med gemenskapen med folk som har liknande specialintressen, som smörjer kugghjulen. Bara det att vana lajvare generellt uppfattar roll- och figurspelare som betydligt mer "acceptabla" än Vanliga Människor kan ju hjälpa en bra bit...

Saxifrage said:
"Jag är Dungeon Master"
Hahaha, så jäkla bra! Det gjorde verkligen min dag! Skumt dock att jag lyckats missa detta Caligula's Finest Moment.
 
G

Guest

Guest
Re: "Jag är Dungeon Master"...

Ja jävlar, missade den inlägget... Det va fan det bästa jag läst på detta forum, var tog han vägen?

Jo, han hänger på Mutant forumet numera.... :)

Tack för länken.... :gremsmile:
 

ostro

Veteran
Joined
1 Apr 2004
Messages
165
Location
tullinge
varför skulle det varit ett dåligt exempel? Hur många förhållanden håller egentligen. Man får vara glad över den tid man har haft med någon helt enlkelt.
 

ostro

Veteran
Joined
1 Apr 2004
Messages
165
Location
tullinge
Re: Två exempel

låter riktigt härligt faktiskt, trots komplikationer. Kanske inte blir rollspel, har bara spelat med två tjejer någonsin och en av dem var jag kär i men hon var kär i en annan av killarna i gruppen så...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
Tja, lite relaterat till ämnet - jag har just bjudit in flickan jag för närvarande är intresserad av till att vara med och spela. Hon blev hemskt entusiastisk, trots att hon aldrig spelat tidigare. Ska bli himskans spännande att se hur det blir.

Vi ska spela Oktoberlandet, och hon och jag ska träffas innan på tu man hand och skapa rollperson. Undras om jag ska bjuda på pannkakor?

//Krank, en riktig romantiker
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Bwahaha [elakt men tragiskt nog sant]

Eh... vilka konvent hänger du på? Antalet brudar som är över huvud taget påsättningsbara* på konvent brukar i min värld kunna räknas på en stympad hands fingrar.
Jag har ju som sagt inte haft något problem att hitta söt flickvän på konvent. Inte heller haft problem att hitta söta flickor att titta på i övrigt. Heta tipsen är ett bod i cafetrian, rollspelsgrupper, lajven (det jag saknar mest från tiden varje konvetn hade ett Vampire-lajv). Även om det har varit några söta piasavor, brukar jag heldre spana in kioskpersonalen, eller allra helst flickorna i ledningen. Har en speciell kärlek för GothCon-revisorer :gremwink:

Ledsen att behöva vara plump, men rollspelshobbyn tycks dra till sig människor som bäst beskrivs med den slitna frasen "såg ut som det hade brunnit i ansiktet och någon försökt släcka med en brandyxa".
Så sant, men jag är inte ute efter pojkarna så jag har itne upplevet det som nått probelm :gremgrin:
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Jag träffade min man då jag och en kompis blev inbjudna att vara med och spela (vi gick då på gymnasiet).

Sen att det tog fem år innan det hände något är väl inte så viktigt... :gremwink:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Men träffades inte ni via lajv (eller lajvträning)?

-Gunnar (försöker minnas gammalt skvaller, och när jag ser tillbaka kan jag understryka det folk nämnt om att lajv är da shit bland rollspelen om man ska ragga)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Att träffas via konvent/lajv eller i enns rolslpelsgrupp tror jag säkerligen funkar. Varför skulle det inte, egentligen ?
Kan tänka mig att det kan vara ett nog så fullgott grej att träffas via t. ex konvent Man stöter ju på en massa folk, känns juh nästan som en jättestor dejtingträff... :gremgrin:

/ Johan K, som snart har slut på rasten... :gremsuck:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Finns det något annat sätt?

Jag börjar känna mig sjuklig efter att ha läst tråden. Så gott som samtliga (typ 80%), av mina seriösa ragg, förälskelser, förhållande, möjliga förhållanden, och polysaker har varit med folk jag lärt känna genom rollspel eller lajv... Och då föredrar jag tjejer, så de borde verkligen inte alls stämma ...

Nja lajv är rena rama scouterna i bland känns det som och där blir det många förhållanden, och överraskande många queertjejer finns både inom rollspel och lajv. Jag tror dock mycket av raggningsvärdet är att man lär känna folk lite närmare genom aktiviterna och har tid på sig och kära ner sig.

Men som sagt. Rollspel och lajv is the shit.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
krank said:
Tja, lite relaterat till ämnet - jag har just bjudit in flickan jag för närvarande är intresserad av till att vara med och spela. Hon blev hemskt entusiastisk, trots att hon aldrig spelat tidigare. Ska bli himskans spännande att se hur det blir.

Vi ska spela Oktoberlandet, och hon och jag ska träffas innan på tu man hand och skapa rollperson. Undras om jag ska bjuda på pannkakor?

//Krank, en riktig romantiker
Det klart du ska bjuda på pannkakor! Eller kanske lite borsjtj med piroger och ett glas sekt?

Jag hoppas att det går som du tänkt dig! Själv ser jag det förstås som ett riktigt eldprov för spelet: "Oktoberlandet -- när du hittat någon du tycker mycket om ..." :gremsmile:

Lyckönskar

Christian, som gärna vill höra hur det gick
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
Det klart du ska bjuda på pannkakor! Eller kanske lite borsjtj med piroger och ett glas sekt?
Du överskattar mina ekonomiska resurser, kamrat... Jag har ett tomt kylskåp, tomma slåp och 10.000 i skulder, kombinerat med en inneboende som inte betalat hyran på fyra månader (är numera vräkt, åker ut den 12:e nästa månad), CSN som inte vill betala ut pengar och en högskola som inte vill ge ut poäng.

Sålunda är jag hänvisad till billiga metoder. Pannkaka är tillräckligt billigt...

Jag hoppas att det går som du tänkt dig! Själv ser jag det förstås som ett riktigt eldprov för spelet: "Oktoberlandet -- när du hittat någon du tycker mycket om ..."
Haha... =)

Christian, som gärna vill höra hur det gick
Lovar att rapportera i Oktoberlandets forum... =)
 
Top