Nekromanti Rollspel över skype+roll20

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Hej det är mycket text så jag börjar med en sammanfattning
Sammanfattning:
Jag håller på att starta upp en kampanj online via skype och roll20.net(gratis) och söker spelare. Systemet kommer vara dnd 3.5 och tanken är att kampanjen ska vara en sandbox där karaktärerna styr var kampanjen tar vägen.

Frågor och svar:
Vilka söker jag?
Personer som är intresserade av att delta i en kampanj över nätet.
När kommer kampanjen ske?
I vår(kan förlängas) ca 1 gång per vecka.
Varför dnd3.5?
Jag är väldigt insatt i systemet(har spellett 8större kampanjer i det) och det går ihop med med kampanjvärlden(där kampanjerna utspelat sig)
Hur ser kampanjvärlden ut?
Kampanj världen bygger på greyhawk. Sedan de officiella materialet så mycket har förändrats då det har utspelat sig efter åtta kampanjer i världen. Där kampanjerna byggt vid sidan av varandra eller på varandra. Var vi startar beror på vilka typer av karaktärers som vill spelas.
Vilka karaktärer kan man spela?
Alla men gruppen behöver komma överens om ett övergripande aligment.
Så man kan både spela "ond" och "god"?
ja så länge gruppen kommer överens om ett av dem.
Vad kommer kampanjen innehålla?
Beror mycket på de karaktärer spelarna väljer att spela men ett visst politiskt spel(se utvecklat under nästa fråga) och utforskande av världen kommer ingå.
Varför ett visst politiskt spel? jag trode dnd var hack and slash!
För så som världen ser ut så har man relativt stor real makt. Denna makten i kommer folk från flera olika sidor vilja binda till sig.(vem vill inte ha en mäktigt äventyrare på sin sida tänk Akiles i Troja)
Kan man få ett smakprov på intressanta tråder man som spelar kan nysta i?
Ja, här kommer några:
Alla wizards har försvunnit och de som försöker lära sig arcane magi försvinner.
Det är 12 år sedan alla modiga men och kvinnor drog ut i kriget mot den stora ondskan de har enu inte kommit tillbaka, man vet inte hur de har gått och få har kommit tillbaka, kvar är de mindre nobla invånarna.
Det tidigare så stolta riket ligger i anarki efter ett långt inbördes krig, vad orsakade detta och kan riket enu en gång återförenas?
Eran gud har slutat svara på tillbedjan och ger inte längre spells. Guden har dock valt att kommunicera med dig och det hen säger är inte upplyftande.
Jag är intresserad vad borde jag göra?
Posta ett svar i tråden eller ett meddelande till mig så tar jag kontakt via skype.
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag är osäker på exakt vad frågan innebär men försöker svara endå(får jag ofta göra som lärare) När vi spelar beror såklart på spelarna. Det som jag tror fungerar bäst är att försöka lägga det till vardagarna start 18-19 slut vid 22-23. Möjligen någon söndag för längre pass. Fördelen är att det kan bli en del av en rutin och inte behöver krocka med helg aktiviteter. Jag tror även mer på fler återkommande pass än få stora.
 

Laddeus

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
12
Location
SE
Jag är gärna på att spela.
Dock kan jag inte mycket om DnD 3.5 eller så jättemycket om loren. Jag har spelat rollspel sedan jag var "ung" till och från. Är 27 år nu.

Personligen kan jag tycka att en kampanj med en viss riktning behövs då personer som inte känner varandra ska sätta sig ner och spela. Sandbox-Freeform känns, för mig, mycket bättre då man spelar med vänner.

Men tycker verkligen roll20.net är det bästa som hänt detta året (då jag upptäckte det).

Mvh
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag skulle också vara interesserad om det fortfarande är så att ni ska börja spela (om ni inte redan har börjat). Jag är inte så insatt i dnd över huvudtaget men av vad jag vet är det typ lite medeltida med olika monster och väsen? själv kan jag spela på kvällarna mellan 19:00 till 22-23 någon gång. och på de flesta helgerna kommer jag inte ha något speciellt att göra.
 
Top