Nekromanti Rollpersonsnamn som man kan dö för...

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
En min och en annans

Mitt bästa namn är nog faktiskt Morian som min riddare i Pendragon heter. Jag gillar det.

Det absolut bästa namnet i vår spelgrupp var ett alias som spelaren var tvungen att komma upp med som täckmantel i CoC.

Dr Knapleton Hurstson
[Knejpeltånn Hörstsånn]

:gremgrin:

//erik. uttorkad men tvättar ändå
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Har ju följande favoriter:

Moireach Ni' Angualha - Alvtjej från Tir Tairngire i Shadowrun. En physical adept som lagt mycket magi på sin röst (improved ability singing, och hade i första utförandet även Improved ability: negotiation)

Lady Carmen Isabella de Perez - En spansk adelsdam i Shadowrun. Före detta professionell balettdansös som blev sniper. Har ingen cybernetik alls utan använder optiska sikten.

Och sedan min lilla favorit Pandora Rosenstar... =^_^=

/Ulfgeir
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Isimund

Mina brukar sällan få speciellt bra namn. Min senaste hette tex "Morndwyn Mistsong" (human wiz lvl 3), vilket så här i nattens skumma ljus ter sig obehagligt nörrdigt.

Däremot har min kompis kommit på ett av de bästa namnen på en cool riddare till Expert:

Isimund Dunckelklo

/Basenanji
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Snyggast vet jag inte, men...

...Edvard Flurkmark heter min lille järv i Mutant:UA.

Mvh / Phelan
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Min andra rollperson genom tiderna hette Terry. Han var befäl, kolsvart och dominant. Det var mest resten av gruppen som tyckte namnet var ballt...

En av mina spelare snabbimproviserade ihop namnet Baron Arn Libris från nån bokrygg angående barn från förlaget libris. Att det sen kom en mycket känd bok där huvudpersonen bar samma namn förtog braigheten en hel del eftersóm alla asocierar åt fel håll numera...

En annan spelare kallade sin person Tegol Blåklinga. Eftersom denne läkare ägde ett armbost med vilket han skjöt ihjäl flertalet vänner kallades ha givetvis Tegol frändedräp och andra fåniga tilläggsnamn. Även det namnet dök upp i tryck nånstans och var inte lika bra längre.

En rollperson i den nuvarande kampajen heter Daeron Elisari vilket är underbart när fienderna säger det föraktfullt...

Tancred [inser nått pråligt efternamn här] var jättebra ända tills det förenklades ned till tandkräm. Liknande öde har skett med många namn till exempel Hinerker som otroligt snabbt blev nedkortat till öl.

/Ceram, kommer inte på nått mer just nu...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Umbriel Rowan: Kvinnlig åklagare och mc-freak i en nutida poliskampanj.

Carl Constatin Silfversparre: Svensk äventyrare och friharre på Mars i Space 1889.

Ishmael van't Arde: Kriminell arkeolog och sufimystiker i en Traveller-liknande sf-kampanj på 1980-talet.

Han som dansar segerrik i skymningen när fiendens blod fläckar slagfältets gräs: Vanligen kallad Vincent. En aslan-liknande samuraj-alien i en nära-framtids-sf-kampanj.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Gladiatorer

I en av våra futuristiska kampanjer så var rollpersonerna ett tag involverade i gladiatorspel. För tillfället kommer jag bara ihåg två av deras artistnamn. Sony Samsung och Peking Punisher. Två suveräna namn som fortfarande dyker upp i våra konversationer om rollspel.

I övrigt så tycker jag SLA Ind. håller sig med coola namn.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Lätt för mig detta:

Jarre Slagblad - Högländsk drakdräpare i D&D'91

samt värda att nämnas (enligt mig)

Mogh the Magpie - Lunar i Exalted
Royal Flush - Eclipse Caste i Exalted.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Flurkmark?

Nope, men visst vet jag att orten finns. Jag fick beskrivet för mig att bl a gamla ortsnamn var vanliga som namn i Mutant:UA, sen gällde det ju bara att hitta ett udda ortsnamn...

Mvh / Phelan

PS. Minigolf så här års? Kombinerat med snöröjning?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hade en ljusalv med ett mycket krångligt namn, de andra spelarna kunde inte uttala det så jag bytte namn snabbt och slarvigt. Jag bytte namnet till Wibbie Melgyrion , absolut inget alvnamn, oseriöst och dumt må man tycka. Men namnet fastnade direkt i allas skallar, han blev en lyckad Rp, och jag kan lova att alla vi kommer väl ihåg honom. Om det inte vore för att han vore alv vore namnet jättebra, riktigt nöjd med det namnet. Det är enkelt och det svänger om det. Wibbie Melgyrion , ljusalven vi minns. :gremwink:
 

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Hans Zimmerman. 52 år gammal. Poliskommisarie ifrån Berlin i Kultkampanj. Gift med två barn. Mustach. Rund. Distriktsmästare i Berlinpolisens bowlingserie. Ständigt nervös över de skulle gå i de nationella mästerskapen. Leopardmönstarde tangakalsonger som han fru köpt till honom i julklapp.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Re: Flurkmark?

Varför inte Varmvattnet då då?

Radagast - har aldrig varit i Flurkmark, men hans farmor härstammar just därifrån
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
En spelares detektivbyrå på Luna i Mutant Chronicles hette "Under the moon"..
Haha, vår detektiv- och forskningsbyrå i Inspectres hette Moonlight Services. Vi tyckte det lät så löjligt misslyckat när jag slängde fram namnet att vi absolut måste ha det. :gremsmile:

Annars så är mitt bästa rollpersonsnamn Gotram Hårdborst. Det är en halvorch med yrket "spelare" till DoD 91. Även riddaren Rakhim af Silvertjärne var jag nöjd med, men han blev inte speciellt långlivad pga. sin vägran att vika ur strid.

Mitt värsta namn måste vara Ollondoll Panfylloh. En skogsalv som var hjälte-dödsdansare. Vi spelade aldrig med den gruppen, kanske lite pga mitt namnval vilket var mest för att jäklas med SL. :gremgrin:

/Berserk
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Flurkmark?

I vår urgamla grundbox-Mutant-kampanj var det så att man tog namn från uråldriga företeelser, därav namn som Knirrp (en snöskoter), Ampere, Grammofon och Budweiser.

Erik
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
T.J. Hazard: En rollperson jag hade i Vampire för länge sedan. Malkavian och privatdetektiv. Någon som läst serien Bogie man? Namnet fastnade lätt hos medspelarna, kändes stilmässigt helt rätt.

Enzoray: En av mina Earthdawnspelare har en magiker med detta namn. Känns också helt rätt, smaka på det så får ni se.

Gordeg
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Rollpersonsnamn som man kan dö för... (ANT)

Han som dansar segerrik i skymningen när fiendens blod fläckar slagsfältets gräs: Vanligen kallad Vincent. En aslan-liknande samuraj-alien

Vilket lysande namn det skulle vara på en byrr! (-:

--
Åke
 
Top