Jag är den som nästan alltid axlar ansvaret som spelledare när det ska spelas n2.
Oavsett vad vi spelar för scenario brukar två eller flera av rollpersonerna dö nånstans halvvägs in i scenariot.
Med tankarna på detta ämne tänkte jag ställa några frågor.
1.
Hur kan man undvika detta fenomen, då scenarion ofta tappar gnistan när halva gruppen dör?
(Jag har provat att modifiera motståndet men det hjälper inte och man kan ju inte modifiera det till en "löjlig" nivå där Organisatzijas torpeder springer runt med värde 7 i pistol.)
2.
När rollpersoner dör ska man låta spelarna göra nya karaktärer och försöka slussa in dem i äventyret igen?
3.
Hur vanligt förekommande är det att rollpersoner dör när ni spelar?
tack på förhand
Oavsett vad vi spelar för scenario brukar två eller flera av rollpersonerna dö nånstans halvvägs in i scenariot.
Med tankarna på detta ämne tänkte jag ställa några frågor.
1.
Hur kan man undvika detta fenomen, då scenarion ofta tappar gnistan när halva gruppen dör?
(Jag har provat att modifiera motståndet men det hjälper inte och man kan ju inte modifiera det till en "löjlig" nivå där Organisatzijas torpeder springer runt med värde 7 i pistol.)
2.
När rollpersoner dör ska man låta spelarna göra nya karaktärer och försöka slussa in dem i äventyret igen?
3.
Hur vanligt förekommande är det att rollpersoner dör när ni spelar?
tack på förhand