Nekromanti Rollperson just nu?!

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Yepp, kändes på nätt sätt väldigt rätt hatt ha Billinge-älgen som koncept när man ska spela älg i M:UA... =)
Får ju heller säga att du vart mycket sämre med din karaktär Boll... =) Ska nog norpa den idén om/när jag gör min nästa karaktär till M:UA
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Varning, varning...
Grodan var en plågsam karaktär att spela då jag förställde rösten så den blev ljus och hes med en anings Stockholmsdialekt. Han gick omkring och saker som:

"Värsta grejjen"

"Tjenare grabbar"

Efter spelmötena var jag ofta helt hes...
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Andreas Lind till Vampire.

Andreas var en student på Stockholms universitet innan han blev omfamnad I slutet av Januari, 2008 (just nu är det senhösten 2008 in game). I hela sitt liv så hade Andreas kände att det fanns saker i världen som låg gömda för människans ögon; spöken, andar och andra övernaturliga ting. Han spenderade stora delar av sin ungdom med att övernatta på kyrkogårdar och läsa om det okända. Men allt eftersom åren gick så insåg han att det var lönlöst. Trots år av letade så hade han inte hittat några spår. Något slocknade inom honom och han vigde istället sitt liv åt vetenskapen.

Men en dag så mötte Andreas en främling på en universitets middag, närmare bestämt en utav middagens hedersgäster. De satt tillsammans i ett avskilt hörn och pratade med varandra hela kvällen. Mannen berättade om hemsökta hus och andra ting som finns ute i natten medan Andreas berättade om sin barndoms sökande. Allt eftersom samtalet fortgick så vaknade något hos Andreas, något som han inte känt på väldigt, väldigt länge. När mannen till sist var på väg att gå så ville Andreas få reda på mer och han bestämde sig för att följa med mannen. Andreas fick reda på att han måste "bli samma som mannen" för att kunna lära sig mer. Han förstod inte riktigt vad det betydde, men gick med på det villkoret. Människan Andreas dog en sen vinterkväll vid sjöstrand nära Stockholms universitet och det var även där vampyren Andreas föddes. "Mannen" var ju förstås en vampyr, en vampyr av blodslinjen Mehket.

Nu är Andreas rätt så lycklig. Han har fått reda på fler hemligheter än han någonsin skulle ha fått som människa och har själv blivit ganska så mäktig. Han ser och hör mycket mer än vad hans vampyrkamrater gör och han har även förmågan att göra sig själv osynlig. Om man vill ha reda på saker, så är Andreas rätt person att fråga.

Hallgrim - DoD Trundvag (stavning?)

Hallgrim är en stormländsk ambitionslös besvärjare. Han är smutsig, klädd i trasor/fattigmanskläder och har bott ute i skogen hela sitt liv. Lite kortfattat så är hans koncept "luffarmagiker".

Fast jag har bara spelat med honom en gång, så jag har inte utvecklat honom helt och hållet ännu=P.
 
Top