Nekromanti Rollista - Forumets brödraskap

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Frodo - Kalcidis
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Yassilus - Aragorn
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Bill - Han
Barliman Smörblomma - Eksem
Tom Bombadill - Storuggla
Kummelgasten - Seinet
Arwen - Jade
Elrond - Rising
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Haldir - Nightowl
Gollum - chrull
Sauron - Kvällspressen
Nazghul - Vitulv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Orcherna - lokomotiv
Balrog - Muggas
Grottrollet i Moria - GrottrolletNaug

Hur jag tänkt mig dem:
Först och främst så vill jag helst att man ska kunna se på figurerna vem det är som spelar dem, så vi får försöka ragga upp lite foton på dem.

Frodo - kalcidis
Helt enkelt kalcidis i hobkläder. Hans avatar (om han har kvar den) visar ganska perfekt hur jag tänkt mig honom i serien.

Sam - Gardener
En ganska stor hob med rödfiskarmössa och långt hår, skägg och mustasch. Helst ska han ha med sig en kratta hela tiden också, men det är inte nödvändigt.

Pippin - Feliath
Han ska ha lång hästsvans, plommonstop och hobkläder.

Merry - Feuflux
Lång och smal hob, med lite krulligt hår, glasögon.

Bilbo - Magnus Seter
Lite knarrig och seg hob, gärna med en liten käpp. Lång, svart hår och glasögon. Nästan alltid ett stort leende.

Gandalf - Krille
Så som Krille ser ut ungefär. Lösskägg?

Aragorn - Yassilus
Hmm... Har lite svårt att säga hur jag vill ha mig, men Aragorn-style fast med Rastaflätor(?) och skägg. Det är nog bättre att någon annan kommer med ett bra förslag på mig.

Gimli - Mask
Väldigt dvärgig fast utan skägg(?) vilket han gärna får gnälla över rätt ofta.

Legolas - Dnalor
Jag vet ju att Dnalor inte är särskilt alvig av sig, men det gör inget. Spetsiga öron och duktig på cirkuskonster är det viktiga. Glasögon och skägg gör ju inget. :gremgrin:

Boromir - Herr Nils
Inte så mycket att säga om. Ni har sett bilderna med Herr Nils och svärden och nu vill jag verkligen ha Boromir svärdstokig här.

Bill - Han
En ponny som ser ut som Han helt enkelt. :gremlaugh:

Barliman Smörblomma - Eksem
Personlighet som Smörblomma i böckerna, men med rött halvlångt krulligt hår i sann Eksem-anda.

Tom Bombadill - Storuggla
Inte så mycket att orda om. Bombadill-style med hatt.

Kummelgasten - Seinet
En skabbig variant av Seinet...typ.

Arwen - Jade
Jag har inte någon riktig uppfattning om Jade, så om någon kan forska lite i hur hon är och hon ser ut vore det bra.

Elrond - Rising
Kall och hård och givetvis exakt lik Rising fast med långt Elrond-hår.

Galadriel - Kornella
Någon som har mer koll på Kornella (någon som hänger mer än mig i vrållådan med andra ord... :gremgrin: ) får gärna göra en bättre beskrivning.

Celeborn - Baldyr
Egentligen gäller samma sak för Baldyr som för Kornella. Jag har ingen koll alls. :gremcrazy:

Haldir - Nightowl
Spetsiga öron, i övrigt Nightowlutseende hur det än må vara. Tror det finns en bild på honom bland bilderna från forumträffen i Maj.

Gollum - chrull
Chrulls utseende i ansiktet, med tuppkam-frisyren, i övrigt Gollum-kropp (och klädsel :gremgrin: )

Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.

Nazghûl - Vitulv
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med den. Ska vi låta Vitulv spela alla ringvålnaderna eller bara Angmar? Hur som helst vet ni hur Vitulv ser ut och sen är det bara att mergea ihop det med någon ringvålnad.

Uruk-Hai - Grisodlarna
Inte mycket att orda om. Uruk-Haierna får se ut som i filmerna.

Orcherna - lokomotiv
Orcharmén får se ut som lokomotiv hela högen så om man kan fixa fram en bild på honom vore det bra.

Balrog - Muggas
Ett brinnande muskelberg med en trasa på huvudet, så som han har på sin avatar.

Grottrollet i Moria - GrottrolletNaug
Inte mycket att säga, ett grottroll med Naug utseende.

---

Det vore bra ifall vi kunde få en skiss på hur karaktärerna ska se ut innan stora arbetet börjar så vi kan få dem att se ungefär likadana ut. Så sätt igång och leta bilder och rita nu då.

Har ni några förslag eller så till de karaktärerna som det står om här så starta en deltråd här, med karaktärens namn.

Och en sak till som vore bra, en ?filmaffisch? för serien också. :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,936
Location
The Culture
Saruman saknas väl? Vem det nu var, troberg kanske?

Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.
Jag kan tänka mig en otäck brinnande geting på toppen av ett mörkt torn.

/tobias
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Ajust ja, Saruman!

När jag gjorde listan för första delen sorterade jag bort lite för mycket bara. Det stämmer att det är Troberg. Lägger till honom i huvudinlägget.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Okej, mina spontana kommentarer:

Gandalf - Krille
Så som Krille ser ut ungefär. Lösskägg?


Näh, Gandalf med mustasch. Sen kan han ha en liten rävsvans i hatten. Och militärbraller; såna gillar han ju.

Legolas - Dnalor
Jag vet ju att Dnalor inte är särskilt alvig av sig, men det gör inget. Spetsiga öron och duktig på cirkuskonster är det viktiga. Glasögon och skägg gör ju inget.


Jag bär faktiskt linser ibland. Hmmm. Jag antar att det är upp till mig att rita en lämplig karikatyr av mig själv. Annars finns det en seriefigur med mitt utseende här (jag är "Carl"), men den bilden är förenklad (så det beror ju på hur realistiska våra teckningar ska vara, själv är jag nog skickligast på cartoon-stilen) och en smula, hrm, idealiserad.

Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.


Sauron syns ju inte så mycket i böckerna. Annars kanske jag vågar föreslå ett trehövdat monster med Susanne Ljung, Allan Rubin och, öh, någon annans huvud.

Min förmåga att rita karikatyrer är inte den bästa, men jag ska försöka få ihop några skisser så snart som möjligt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Rollista - beteende

Jag ska ju inte rita så utseendeförslag låter jag bli, jag kör med lite snack om beteende istället:

Frodo - kalcidis
Snackar jamaica-tunga och ingen fattar.
Krandalf: du måste ta den här tärningen till mount doom.
Frocidis: inna da babylon å han selassie.
Krandalf: va?

Sam - Gardener
Mjaaa, jag har nog ingen koll på Gardener egentligen...

Pippin - Feliath
Diggar hattar, ogillar elitister (alver? vilka är elitister hos Tolkien egentligen?), blir ihopblandad med Ferry.

Merry - Feuflux
Lång och smal hob, med lite krulligt hår, glasögon.
Krulligt hår? :gremshocked: Men en lång hob låter tillräckligt fel för att det ska bli kul. Annars är det svårt att tipsa om sig själv... kan man få in mitt klichégillande så blir det säkert toppen.

Bilbo - Magnus Seter
Har noll koll på Seter...

Gandalf - Krille
Klagar på regelsystemet när Mugrogen drar ner honom i djupet och kräver att få slå en tärning som saken? Gör reklam för Västmark när han kommer åt?

Aragorn - Yassilus
Hmm... Har lite svårt att säga hur jag vill ha mig, men Aragorn-style fast med Rastaflätor(?) och skägg. Det är nog bättre att någon annan kommer med ett bra förslag på mig.
Inte tofsarna a la Remuntradyrkare då? Nu blir jag besviken... :gremwink:
Yassigorn vill alla väl (förutom de onda då, men nästan de också). Han högsta dröm är att rädda världen. :gremlaugh:

Gimli - Mask
Sömnbrist? Har med sig skissblock överallt att kluddra i.

Legolas - Dnalor
...duktig på cirkuskonster...
What? *slaget vid Helms Deep... alla gör sig redo... förutom Dnalor som är upptagen med att jonglera...*
Alla klagar på att "alver ju inte har skägg" men Dnagolas svarar bara "jag har det".
Sen kan man kanske få in Dnalors förkärlek för porr också. :gremsmile:

Boromir - Herr Nils
Inte så mycket att säga om. Ni har sett bilderna med Herr Nils och svärden och nu vill jag verkligen ha Boromir svärdstokig här.
Håller med.

Bill - Han
En ponny som ser ut som Han helt enkelt.
Läskigt...
Ponnyn är en jävel på att skriva små bra texter till spelledare? Öööh...

Barliman Smörblomma - Eksem
Personlighet som Smörblomma i böckerna, men med rött halvlångt krulligt hår i sann Eksem-anda.
Dags att göra bort sig: vem var nu smörblomma? Nån i krokarna av Tom Bombadill? :gremtongue:

Tom Bombadill - Storuggla
Inte så mycket att orda om. Bombadill-style med hatt.
Jag hoppade över biten om Bombadill när jag läste böckerna för jag tyckte hela biten var alltför seg...
Men han gillar bergis keso och sånt.

Kummelgasten - Seinet
En skabbig variant av Seinet...typ.
Vet noll om Seinet...

Arwen - Jade
Jag har inte någon riktig uppfattning om Jade, så om någon kan forska lite i hur hon är och hon ser ut vore det bra.
Håller med dig, skrev hon ens nåt i tråden som drog igång det här? Vet hon om att vi ska göra henne till en kändis?

Elrond - Rising
Kall och hård och givetvis exakt lik Rising fast med långt Elrond-hår.
Ta hand avatar där han ser ut som en ung version av Frankensteins monster och lägg till hår så blir det toppen.
Fanatisk kortspelsskapare. :gremsmile:

Galadriel - Kornella
Någon som har mer koll på Kornella (någon som hänger mer än mig i vrållådan med andra ord... ) får gärna göra en bättre beskrivning.
Det fixar Mask.
Brons...

Celeborn - Baldyr
Egentligen gäller samma sak för Baldyr som för Kornella. Jag har ingen koll alls.
Han gillar Kiss... så sminka på bara. :gremsmile:

Haldir - Nightowl
Spetsiga öron, i övrigt Nightowlutseende hur det än må vara. Tror det finns en bild på honom bland bilderna från forumträffen i Maj.
Ingen koll på Nightowl egentligen...

Gollum - chrull
Chrulls utseende i ansiktet, med tuppkam-frisyren, i övrigt Gollum-kropp (och klädsel )
Och här är ännu en jag inte har koll på.

Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.
En blank brinnande tidning? Getingar och liknande symboler tycker jag vi skippar för att slippa bli stämda. :gremlaugh:

Nazghûl - Vitulv
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med den. Ska vi låta Vitulv spela alla ringvålnaderna eller bara Angmar? Hur som helst vet ni hur Vitulv ser ut och sen är det bara att mergea ihop det med någon ringvålnad.
Alla ser likadana ut men har olika färg på mantlarna?

Uruk-Hai - Grisodlarna
Inte mycket att orda om. Uruk-Haierna får se ut som i filmerna.
Grisodlarna läser inte FAQen och bryter mot alla grundläggande regler som att man inte får ha köp/sälj-inlägg. :gremsmile:
När de fångar mig och Feppin så försöker de kränga gamla Eon-prylar.

Orcherna - lokomotiv
Orcharmén får se ut som lokomotiv hela högen så om man kan fixa fram en bild på honom vore det bra.
Inte så mycket att säga här.

Balrog - Muggas
Ett brinnande muskelberg med en trasa på huvudet, så som han har på sin avatar.
Egentligen vill han bara spela lite spel, det är ingen som förstår honom...

Grottrollet i Moria - GrottrolletNaug
Inte mycket att säga, ett grottroll med Naug utseende.
Noll koll på Naug.

Troberg snackar om pulsjetsmotorer non stop.

Stackars Gurgeh fick ingen roll, och han är med och skapar. Det är nästan så att vi borde göra nån omflyttning.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Rollista - beteende

"Mjaaa, jag har nog ingen koll på Gardener egentligen..."

Jag fixar honom. Ankor, gurkor och =]-smileyn är väl en bra början. Jo kratta förstås. :gremsmile:

"Krulligt hår?"

Hade du haft långt hår hade det bergis varit krulligt. :gremblush:

"Har noll koll på Seter..."

Han är precis som han ser ut på sin avatar. Jäkligt pratglad, en riktig spelare.

"Inte tofsarna a la Remuntradyrkare då?"

Det skulle kanske funka det med. Överraska mig. :gremwink:

"Yassigorn vill alla väl (förutom de onda då, men nästan de också)."

Det låter som jag. :gremlaugh:

"...duktig på cirkuskonster..."

...som i att dansa på trollens kedjor, åka sköld och så...

"Alla klagar på att "alver ju inte har skägg" men Dnagolas svarar bara "jag har det"."

Låter bra. :gremsmile:

"Ponnyn är en jävel på att skriva små bra texter till spelledare? Öööh..."

Han har moddat om ridregler och bärförmågereglerna till DoD91 (eller vilket det nu är han spelar)?

"vem var nu smörblomma?"

Värdshusvärden i Bri.

"Men han gillar bergis keso och sånt."

Ska jag döda myten eller låta folk fortsätta mobba honom för keso-grejen? :gremgrin:

"Håller med dig, skrev hon ens nåt i tråden som drog igång det här? Vet hon om att vi ska göra henne till en kändis?"

Nej och nej. Jag är riktigt kluven. Jag menar, vi skulle ju kunna ta w176 som åtminstone kommer få reda på att hon är med.

"Fanatisk kortspelsskapare."

Fighten i Ortanch kan vara i med kort. :gremsmile:

"Och här är ännu en jag inte har koll på."

Snackar piratspråk, lyssnar på konstig musik. Hmm... Jag kan fixa en utförligare beskrivning.

"En blank brinnande tidning?"

Det eller en brinnande kamera?

"Inte så mycket att säga här." (Angående lokomotiv :gremgrin: )

Ska flörta med troberg och försöka få honom att fixa en bild.

"Egentligen vill han bara spela lite spel, det är ingen som förstår honom..."

Haha, helt klart.

"Stackars Gurgeh fick ingen roll,"

Han är ju Denethor, även om jag tycker att han ska castas om ändå. :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Missade roller

Han är ju Denethor, även om jag tycker att han ska castas om ändå.

Visst tusan. Hmm, vem är nu Denethor? :gremblush:
Sedan nämnde du inte Insignia - Eowyn t.ex. Vet inte så mycket om henne men hon gillar Rammstein...

Vi borde kanske köra lite generell omcastning? w176 istället för Jade låter vettigt. Mogge ville ju inte vara med så han kan vi också ta bort kanske.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Missade roller

"Visst tusan. Hmm, vem är nu Denethor?"

Rikshovmästaren i Gondor.

"Vi borde kanske köra lite generell omcastning?"

*fixar ny tråd*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Re: Rollista - beteende

Gandalf - Krille

Drar igång en fet diskussion med Elrond i Vattnadal.

Sen kan man kanske få in Dnalors förkärlek för porr också.

Jag gillar inte porr mer än andra. Jag är bara mer ärligt med det.

Elrond - Rising

Pessimistisk som synden, och pular alltid med idéer som det aldrig blir något av

Haldir – Nightowl

Gay, förstås. I övrigt är Nightowl mest en rolig – och nördig – typ.

Alla ser likadana ut men har olika färg på mantlarna?

Haha! Bäst! Sen får de ha olika personligheter beroende på mantelfärgen, såsom Negro Nazgul (Svart mantel); Nazi nazgul (brun mantel), Gay nazgul (rosa mantel) och Angmar själv får ha vit mantel (Vitulv, you know).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
okej då

Jag gillar inte porr mer än andra. Jag är bara mer ärligt med det.

Ta inte illa upp eller nåt nu. Det är bara att du drar upp sånt i rollspelsriksdagen och så har jag minsann sett dig skriva läskiga saker i irc också! :gremwink:

Men okej, stryk den biten. Vi ska väl vara en familjeserie?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Rollista - beteende

"Fanatisk kortspelsskapare."

Fighten i Ortanch kan vara i med kort. :gremsmile:
Det är så härligt att slippa tänka ibland. Givetvis kan det inte vara så eftersom Rising är Elrond och inte Saruman som jag tänkte först.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Re: Rollista - beteende

Fighten i Orthanc måste naturligtvis vara i form av en gigantisk diskussion om upphovsrätt och FN:s konvetion om mänskliga rättigheter.

När Isengard så småningom faller så visar det sig att Orthanc egentligen är en gigantisk pulsjet. Saruberg fyrar av sig mot stjärnhimlen med ett "en pusljet kan byggas med vilka material som helst" och ett avslutande "jag kommer tillbakaaaaaa"
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Lokis-foto

"Orcharmén får se ut som lokomotiv hela högen så om man kan fixa fram en bild på honom vore det bra."

Klippt och klistrad för mänsklighetens bästa (se bifogad fil).
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Rollista - beteende

"Gollum - chrull
Och här är ännu en jag inte har koll på."


Blev psykotisk av för mycket syntmusik?

"Orcherna - lokomotiv
Inte så mycket att säga här."


De har dåligt minne, men är engagerade i facket :gremwink:

"Troberg snackar om pulsjetsmotorer non stop."

"He has a mind of metal and pulsjets", eller hur var det Lavskägge sade?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Min bror, då?

"Skulle inte Walium vara Éomer? Blev det ändrat?"

Jo, det stämmer, men det här är ju bara listan för första biten av serien. Första boken/filmen. Kändes lite onödigt att ta med alla där.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Re: Haldirs läggning

Bisexuell, väl?

Förstås. Å andra sidan har Haldir bara typ en replik eller nåt, så vi hinner inte precis göra någon djupdykning i hans personlighet, och karikatyren får mer genomslag om de mansälskande aspekterna av hans sexualitet får dominera.

(Eller tja, vi kanske inte ska driva med hans sexuella läggning alls. Han gör det ju så gärna själv, så det har nog hunnit bli uttjatat vid det här laget. :gremgrin:)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Re: Rollista - beteende

De har dåligt minne, men är engagerade i facket :gremwink:

Way!

Lokomotiv nr 35434: "Saruberg, vi vägrar arbeta om du inte ger oss löneförhöjning"
Saruberg: "som extremradikalvänster så bestämmer jag härmed att ni ska arbeta UTAN lön! För kollektivets goda! Och om ni har något emot det, så har mina trogna Uruk-Hai en del att säga till om."
 
Top