Ackerfors
Alas, your rapids!
Frodo - Kalcidis
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Yassilus - Aragorn
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Bill - Han
Barliman Smörblomma - Eksem
Tom Bombadill - Storuggla
Kummelgasten - Seinet
Arwen - Jade
Elrond - Rising
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Haldir - Nightowl
Gollum - chrull
Sauron - Kvällspressen
Nazghul - Vitulv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Orcherna - lokomotiv
Balrog - Muggas
Grottrollet i Moria - GrottrolletNaug
Hur jag tänkt mig dem:
Först och främst så vill jag helst att man ska kunna se på figurerna vem det är som spelar dem, så vi får försöka ragga upp lite foton på dem.
Frodo - kalcidis
Helt enkelt kalcidis i hobkläder. Hans avatar (om han har kvar den) visar ganska perfekt hur jag tänkt mig honom i serien.
Sam - Gardener
En ganska stor hob med rödfiskarmössa och långt hår, skägg och mustasch. Helst ska han ha med sig en kratta hela tiden också, men det är inte nödvändigt.
Pippin - Feliath
Han ska ha lång hästsvans, plommonstop och hobkläder.
Merry - Feuflux
Lång och smal hob, med lite krulligt hår, glasögon.
Bilbo - Magnus Seter
Lite knarrig och seg hob, gärna med en liten käpp. Lång, svart hår och glasögon. Nästan alltid ett stort leende.
Gandalf - Krille
Så som Krille ser ut ungefär. Lösskägg?
Aragorn - Yassilus
Hmm... Har lite svårt att säga hur jag vill ha mig, men Aragorn-style fast med Rastaflätor(?) och skägg. Det är nog bättre att någon annan kommer med ett bra förslag på mig.
Gimli - Mask
Väldigt dvärgig fast utan skägg(?) vilket han gärna får gnälla över rätt ofta.
Legolas - Dnalor
Jag vet ju att Dnalor inte är särskilt alvig av sig, men det gör inget. Spetsiga öron och duktig på cirkuskonster är det viktiga. Glasögon och skägg gör ju inget.
Boromir - Herr Nils
Inte så mycket att säga om. Ni har sett bilderna med Herr Nils och svärden och nu vill jag verkligen ha Boromir svärdstokig här.
Bill - Han
En ponny som ser ut som Han helt enkelt.
Personlighet som Smörblomma i böckerna, men med rött halvlångt krulligt hår i sann Eksem-anda.
Inte så mycket att orda om. Bombadill-style med hatt.
Kummelgasten - Seinet
En skabbig variant av Seinet...typ.
Arwen - Jade
Jag har inte någon riktig uppfattning om Jade, så om någon kan forska lite i hur hon är och hon ser ut vore det bra.
Elrond - Rising
Kall och hård och givetvis exakt lik Rising fast med långt Elrond-hår.
Galadriel - Kornella
Någon som har mer koll på Kornella (någon som hänger mer än mig i vrållådan med andra ord... ) får gärna göra en bättre beskrivning.
Celeborn - Baldyr
Egentligen gäller samma sak för Baldyr som för Kornella. Jag har ingen koll alls.
Haldir - Nightowl
Spetsiga öron, i övrigt Nightowlutseende hur det än må vara. Tror det finns en bild på honom bland bilderna från forumträffen i Maj.
Gollum - chrull
Chrulls utseende i ansiktet, med tuppkam-frisyren, i övrigt Gollum-kropp (och klädsel )
Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.
Nazghûl - Vitulv
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med den. Ska vi låta Vitulv spela alla ringvålnaderna eller bara Angmar? Hur som helst vet ni hur Vitulv ser ut och sen är det bara att mergea ihop det med någon ringvålnad.
Uruk-Hai - Grisodlarna
Inte mycket att orda om. Uruk-Haierna får se ut som i filmerna.
Orcherna - lokomotiv
Orcharmén får se ut som lokomotiv hela högen så om man kan fixa fram en bild på honom vore det bra.
Balrog - Muggas
Ett brinnande muskelberg med en trasa på huvudet, så som han har på sin avatar.
Inte mycket att säga, ett grottroll med Naug utseende.
---
Det vore bra ifall vi kunde få en skiss på hur karaktärerna ska se ut innan stora arbetet börjar så vi kan få dem att se ungefär likadana ut. Så sätt igång och leta bilder och rita nu då.
Har ni några förslag eller så till de karaktärerna som det står om här så starta en deltråd här, med karaktärens namn.
Och en sak till som vore bra, en ?filmaffisch? för serien också.
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Yassilus - Aragorn
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Bill - Han
Kummelgasten - Seinet
Arwen - Jade
Elrond - Rising
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Haldir - Nightowl
Gollum - chrull
Sauron - Kvällspressen
Nazghul - Vitulv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Orcherna - lokomotiv
Balrog - Muggas
Hur jag tänkt mig dem:
Först och främst så vill jag helst att man ska kunna se på figurerna vem det är som spelar dem, så vi får försöka ragga upp lite foton på dem.
Frodo - kalcidis
Helt enkelt kalcidis i hobkläder. Hans avatar (om han har kvar den) visar ganska perfekt hur jag tänkt mig honom i serien.
Sam - Gardener
En ganska stor hob med rödfiskarmössa och långt hår, skägg och mustasch. Helst ska han ha med sig en kratta hela tiden också, men det är inte nödvändigt.
Pippin - Feliath
Han ska ha lång hästsvans, plommonstop och hobkläder.
Merry - Feuflux
Lång och smal hob, med lite krulligt hår, glasögon.
Bilbo - Magnus Seter
Lite knarrig och seg hob, gärna med en liten käpp. Lång, svart hår och glasögon. Nästan alltid ett stort leende.
Gandalf - Krille
Så som Krille ser ut ungefär. Lösskägg?
Aragorn - Yassilus
Hmm... Har lite svårt att säga hur jag vill ha mig, men Aragorn-style fast med Rastaflätor(?) och skägg. Det är nog bättre att någon annan kommer med ett bra förslag på mig.
Gimli - Mask
Väldigt dvärgig fast utan skägg(?) vilket han gärna får gnälla över rätt ofta.
Legolas - Dnalor
Jag vet ju att Dnalor inte är särskilt alvig av sig, men det gör inget. Spetsiga öron och duktig på cirkuskonster är det viktiga. Glasögon och skägg gör ju inget.
Boromir - Herr Nils
Inte så mycket att säga om. Ni har sett bilderna med Herr Nils och svärden och nu vill jag verkligen ha Boromir svärdstokig här.
Bill - Han
En ponny som ser ut som Han helt enkelt.
Personlighet som Smörblomma i böckerna, men med rött halvlångt krulligt hår i sann Eksem-anda.
Inte så mycket att orda om. Bombadill-style med hatt.
Kummelgasten - Seinet
En skabbig variant av Seinet...typ.
Arwen - Jade
Jag har inte någon riktig uppfattning om Jade, så om någon kan forska lite i hur hon är och hon ser ut vore det bra.
Elrond - Rising
Kall och hård och givetvis exakt lik Rising fast med långt Elrond-hår.
Galadriel - Kornella
Någon som har mer koll på Kornella (någon som hänger mer än mig i vrållådan med andra ord... ) får gärna göra en bättre beskrivning.
Celeborn - Baldyr
Egentligen gäller samma sak för Baldyr som för Kornella. Jag har ingen koll alls.
Haldir - Nightowl
Spetsiga öron, i övrigt Nightowlutseende hur det än må vara. Tror det finns en bild på honom bland bilderna från forumträffen i Maj.
Gollum - chrull
Chrulls utseende i ansiktet, med tuppkam-frisyren, i övrigt Gollum-kropp (och klädsel )
Sauron - Kvällspressen (länken leder till Aftonbladet.se
Jag har ingen idé på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, så det är fritt fram för förslag.
Nazghûl - Vitulv
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med den. Ska vi låta Vitulv spela alla ringvålnaderna eller bara Angmar? Hur som helst vet ni hur Vitulv ser ut och sen är det bara att mergea ihop det med någon ringvålnad.
Uruk-Hai - Grisodlarna
Inte mycket att orda om. Uruk-Haierna får se ut som i filmerna.
Orcherna - lokomotiv
Orcharmén får se ut som lokomotiv hela högen så om man kan fixa fram en bild på honom vore det bra.
Balrog - Muggas
Ett brinnande muskelberg med en trasa på huvudet, så som han har på sin avatar.
Inte mycket att säga, ett grottroll med Naug utseende.
---
Det vore bra ifall vi kunde få en skiss på hur karaktärerna ska se ut innan stora arbetet börjar så vi kan få dem att se ungefär likadana ut. Så sätt igång och leta bilder och rita nu då.
Har ni några förslag eller så till de karaktärerna som det står om här så starta en deltråd här, med karaktärens namn.
Och en sak till som vore bra, en ?filmaffisch? för serien också.