Nekromanti Rollformulär

Aidin

Veteran
Joined
16 Jan 2002
Messages
15
Location
Malmköping (Södermaland) och i Stockholm (Ekerö)
slutsålt, vad tusan ska man göra då?,
jag vill ha dom riktiga rollformulären, :gremfrown:

på många rollspelshemsidor går rollformulären
att ladda hem så man kan skriva ut, men hittade
inget sådant på Neogames sida =)

Och Alver.., kommer dom att tillverka mer alverböcker?

peace
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
En "alver 2" kommer.
Inga fler alver förbannelsens folk (om du vill veta anledningen så finns det tusentals svar av krille om du använder sökfunnktionen).

Rollformulär... hoppas NG trycker upp fler :gremlaugh:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Kolla in Neogames releaseplan. Jag läser fölljande om Rollformulär; "Release: november-december 2005"

Så du behöver tydligen inte vänta länge :gremsmile:

Däremot håller jag med dig om att det suger när rollspelsföretag inte bjussar på rollformulär på hemsidan. Det är riktigt dålig service. Som tur är så går det att ladda ned formulär från nästan alla rollspelstillverkare. Ja förutom Neogames då, och då hjälper det ju inte dig :gremfrown:

- Vulf
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Revolution!

"slutsålt, vad tusan ska man göra då?"

Kopiator? Scanner? Smörpapper? Använd fantasin. Det krävs nog långt värre olagligheter för att Neogames går under.

Annars så finns det hur många inofficiella rollformulär som helst att ladda ner, de flesta av dem bättre än de officiella IMHO.

- Danny Rebel
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Revolution!

Jag är inte så säker på att det är olagligt att kopiera för privatbruk. I eon 2 deleuxe så sitter det rollformulärssidor i slutet av boken. Min gissning är man skall kopiera dem när man behöver rollformulär....


Silvervarg gjorde det iaf det
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Revolution!

Jag är inte så säker på att det är olagligt att kopiera för privatbruk. I eon 2 deleuxe så sitter det rollformulärssidor i slutet av boken. Min gissning är man skall kopiera dem när man behöver rollformulär....

Det sitter rollformulär i slutet av Eon I, II och III (Spelarens bok), även lyxvarianter.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
Re: Revolution!

tja. annars vore det ganska snålt att kräva pengar för varje karaktär man gör. om man inte suddar förståss.

jag gissar att formuläret finns i boken så att bara dom som köpt spelet ska ha tillgång till det. visserligen så använder man inte formulären om man inte har spelet. det kan bero på neogames som fått för sig något. eller att dom inte vill at nån i australien ska kopiera deras formulär till ett annat rollspel.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: (Nästan) Revolution! [ANT]

Huvudsaken är att det känns olagligt när man kopierar någonting, skit samma ifall det egentligen är det...

- Danne the Ripper
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
En sida med alternativa rollformulär till Eon finns här . Dessa formulär är enligt mig mycket bättre än originalen från Neogames. Titta tex. på färdigheten Spel&Dobbel och vilken grundchans man får där! Lycka till! :gremlaugh:


/Carnin
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Haha! Där ligger ju ett av mina riktigt gamla svartvita! ("Eon formulär (4 sidor, pdf)") Vad gör det där? :gremgrin:
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Re: Rollformulär [ANT]

Är det du som har tillverkat det? Hatten av för dig då, verkligen ett snyggt arbete! I min spelgrupp använder vi oss av det istället för Neogames oficiella. Tycker särskilt om Spel&Dobbels grundchans.

All heder till dig! :gremlaugh:

/Carnin
 
Top