Nekromanti Rollformulär till CoC

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Jo, nu undrar jag följande: I regelboken till CoC så finns det 3 st rollformulär. Den från 1920, den har både fram- och baksida. Men om jag hittar samma på internet så är det bara framsidan!! Är det någon som har ett bra rollformulär som jag kan använda?? Isåfall så får ni jätte gärna skicka det till mig!!!!
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Bakridan på 1920 formuläret är avsett att användas som baksida även på 1890 och nutidsformulären. I de tidigare upplagorna var formulären utan baksida (ja, ja med BLANK baksida...).

De formulären som finns i boken tycker jag räcker utmärkt.

-W
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,481
Location
Helsingborg
ladda ner Byakhee

Ladda ner kakaktärsgeneratorn Byakhee (sp?). Den är gratis och jäkligt bra. I den finns det rollforumulär som du kan skriva ut. Adressen är kanske byakhee.com(?). Jag har adressen på datorn hemma men min dator och blixten går inte bra ihop.. /images/icons/frown.gif

/[color:green]Han</font color=green> som använt namngeneratorn till Byakhee ett antal ggr
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Jag vet att de som är i boken är BRA. Men jag har svårt för att kopiera dem, så det jag egentligen undrar är : Var kan jag hittade de som är i boken, MED baksida också!!
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det vet jag!

Det har nyligen kommit till nya rollformulär på Chaosium's hemsida (www.chaosium.com). Läs en bit ner på förstasidan så finns där en länk till deras Nifty Downloads. Tadaa!!! Officiellt rollformulär anno 1920 med baksida.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Ebhen

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
8
Location
Gävle
Rollformulär

Jag har helt enkelt gjort ett eget formulär. Det är på fyra sidor (vikt A3) och ger mina spelare gott om utrymme att kladda på, dessutom är det snyggare än det officiella. :gremwink: Jag tröttnade på att formulären hade för lite plats att skriva på och jag använder de regelförslag som skickades med TUO nån gång (minns inte vilket nr, 4 eller 5 kanske, dvs 5 1/2. Det är ganska gammalt men har en mängd skills som inte finns med i regelboken (5ed). Om någon är intresserad så kontakta mig så kan jag maila över det.



Det finns inga problem! Endast utmaningar!
 
Top