Nekromanti Rollformulär redigera i dator

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Har någon tagit fram ett digitalt rollformulär som man kan fylla i på datorn eller ipad?
 

Thyliab

Guldlurker
Joined
7 Jun 2008
Messages
18
Jag håller på med ett sådant pdf-formulär men då jag använt mig av orginalformuläret (eftersom det är sjukt snyggt och jag en kass designer) så är det nog inget jag kan dela med mig av om det inte uttryckligen skulle ges klartecken från helmgast. Har en stark känsla av att jag trampar in på upphovsrättsskydd eller motsvarande lagstiftning.

Om någon annan har ett egendesignat formulär kan jag absolut tänka mig att göra det digitalt ifyllnadsbart som pdf.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag förstår såklart att folk vill hålla sig inom lagens ramar. Men ja betvivlar att Helmgast har musklerna som krävs för att värna upphovsrätten.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Thyliab;n61787 said:
Jag håller på med ett sådant pdf-formulär men då jag använt mig av orginalformuläret (eftersom det är sjukt snyggt och jag en kass designer) så är det nog inget jag kan dela med mig av om det inte uttryckligen skulle ges klartecken från helmgast. Har en stark känsla av att jag trampar in på upphovsrättsskydd eller motsvarande lagstiftning.
.
Visst är det rätt att be om tillstånd först, men så länge du inte säljer ditt digitala formulär för pengar har jag svårt att tänka mig att Helmgast skulle bli sura på dig...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Fråga helmgast snällt om lov! De är ganska snälla. Jag ser inte riktigt varför inte det är liksom första steget här faktiskt. Nån som prövat?
 

Thyliab

Guldlurker
Joined
7 Jun 2008
Messages
18
Lukas;n61865 said:
Visst är det rätt att be om tillstånd först, men så länge du inte säljer ditt digitala formulär för pengar har jag svårt att tänka mig att Helmgast skulle bli sura på dig...
Nja, problemet var ju att det inte var mina formulär. Det är orginalformuläret som jag lägger in skrivbara fält på med Adobe Acrobat. Men jag ska kolla upp det med Helmgast. Kan ju inte bli mer än ett nej. ;-)
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Är det bra gjort kanske de tom. kan lägga upp det på sin egen sida. Det utlovades en webportal i crowdfundern och gissningsvis är just ett sånt här formulär något som torde dyka upp förr eller senare på deras hemsida i vilket fall.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Jag har skickat dem en ifyllbar PDF jag editerat. Överlåter dock det till dem om de vill göra det allmänt.
 
Top