Nekromanti Rollformulär på nätet till Symbaroum?

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Jo jag vet att de finns gratis som PDF i Järnringens nätbutik.
Det är bara det att jag har en extremt stark aversion mot att lämna ut personliga uppgifter på nätet om det inte är absolut nödvändigt. Vilket gör att jag inte har någon lust att lämna ut namn och adress bara för att ladda ner en gratis PDF.
Så jag undrar om någon känner till om man kan få tag på rollformulär till Symbaroum i PDF form någon annanstans på nätet?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag tror faktiskt du kan fylla i fälten med nonsens om du bara ska ladda ner gratis-pdfer?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Är du superskurk eller nåt, Chryckan? ;)
Fast jag fattar inte varför man ska skriva ner såna saker för att få ladda ner gratis rollspelsprylar. Vill man samla in uppgifter kan man göra det nånstans frivilligt, typ "prenumerera på vårt nyhetsbrev". Tycker jag.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Arfert;n61601 said:
Är du superskurk eller nåt, Chryckan? ;)
Fast jag fattar inte varför man ska skriva ner såna saker för att få ladda ner gratis rollspelsprylar. Vill man samla in uppgifter kan man göra det nånstans frivilligt, typ "prenumerera på vårt nyhetsbrev". Tycker jag.
Nja, tycker bara att personlig intergritet är något viktigt. Hemsidor och tjänster som rutinmässigt samlar in personliga uppgifter från besökare utan något egentligt giltigt skäl är ett satans otyg eftersom du som användare aldrig kan vara garanterad att uppgifterna förvaras och behandlas på ett ansvarigt och respektfullt sätt.
Nu tror jag visserligen inte att Järnringen har några planer på att sälja vidare uppgifterna vilket annars ofta är en risk hos mer okända och skruplelösa sidor. Samtidigt så betvivlar jag att deras säkerhet på butiken är bättre än den standard kryptering man kan förvänta sig hos en liten fristående internetbutik vilket gör det möjligt att fel personer ändå får tag i uppgifterna,
I Sverige har du ändå en relativt gott skydd tack vare PUL på svenska sidor men det betyder inte att du som användare inte bör vara försiktig och restriktiv när det gäller att lämna ut personliga uppgifter.
En skulle ju aldrig acceptera att behöva lämna namn och adress till en främmande människa på stan bara för att få ett informationsblad eller liknade så varför acceptera det bara för att det sker över nätet?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
SagaGames samlar i alla fall inte in några uppgifter, bara att ladda ner våra gratisgrejer anonymt. ;)
 
Top