Nekromanti Rollformulär (ja, ännu ett)

Peewee_UBBT

Veteran
Salve!
Ännu ett rollformulär fogas till mängden av redan existerande. Jag har själv bara spelat Eon vid ett (1) tillfälle och är därmed absolut ingen auktoritet när det gäller spelsystemet eller vad man behöver eller inte behöver snabbt tillgängligt när man spelar. Jag har dock knåpat ihop ett formulär som får med det mesta som man kan behöva. Vad som _inte_ finns med i denna version är magi och andra "klasstypiska" element, som t.ex. stridskonster. Jag arbetar dock med kompletteringssidor som man skriver ut och bara använder de man behöver.

Utrustningssidan kräver kanske lite förklaring. Tanken är att man markerar på figuren om man har ryggsäck, väskor, bältespungar och andra förvaringsställen. Sedan använder man rutorna till att skriva vilken utrustning man har i respektive behållare och antingen skriver i rutan vilken väska den beskriver, eller drar ett streck direkt till figuren. Maken till organisering av er utrustning har sällan skådats. Mynttabellen är i det närmaste stulen direkt från ett annat formulär som finns på nätet. (kallesrollformular.pdf, ett särskilt tack till Kalle!)

Rollformuläret finns i två versioner, en med "parchment" och en utan. Det är helt enkelt en pergamentsbakgrund som man väljer själv om man vill använda.

I framtiden planeras tillägssidor, som sagt. Magi (besvärjelser, ceremonier etc.), stridskonster, bakgrund/familj. Månne gör jag en framsida med, så det blir en komplett "Karaktärs-file".

Vad som skulle underlätta nu är feedback. Jag vet att det redan finns andra formulär därute (som kanske innehåller just den datan som DU vill se på ett formulär), och som väl är så har vi alla fått en fri vilja. Om du inte vill använda det här formuläret eller tycker det är skräp, fine. Använd ditt eget favoritformulär istället. :gremsmile: Men naturligtvis går det här formuläret att göra bättre, det är jag helt övertygad om.

Väl mött!

OBS! Rollformulären är packade i .ace-format, men filen är omdöpt för att accepteras för bifogning! Varför? Jo, .ace var det enda anständiga filformat som kunde komprimera formulären under de tillåtna 500.000 bytesen man får bifoga. Alltså, DÖP OM filen till *.ace och packa sedan upp med din ACE-klient (som finns gratis på nätet) Själv använder jag Total Commander som inte bryr sig om vilken ändelse filen har, den packar upp den i alla fall!:

G

Guest

Guest
Re: Rollformulär (ja, ännu ett)(Ändrad)

Tycker det blir för mycket oti den andra tråden:
Nu när jag äntligen fått ditt att fungera ser jag tydligt fördelarna över sassas dit är om möjligt ännu snyggare men jag tycker definitvt inte att sassa ska lägga ner då han har ett slpformulär och andra ting.
Ditt har bara tre nackdelar, texten är något otydlig, det borde finnas ett för kvinnor, och det borde finnas en separat ruta för eventuellt porträtt.

Keep up the good work.

Ooops, by the way.
På blodförlustkolumnen ska det vara två rader innan chock och dödsslag ökas om jag inte missminner mig.

Peewee_UBBT

Veteran

Salve!
Ingen har sagt att Sassa ska lägga ner sitt projekt, men det kanske såg så ut. Jag sa att jag lägger ner, och fick svaret "Nej det ska du inte!" ungefär. Jobbigt med trådade forum... =)

Vilken av fonterna var otydlig? Rubrikerna eller det "handskrivna"?

Ruta för porträtt finns på försättsbladet som inte blev färdigställt...

Tack för synpunkterna!

WysiWyg

Veteran

Ledsen att behöva vara ... Ehh, besser-wisser??

Ahja, vill bara påpeka att du missminner dig, det är bara en rad innan blodförlusten börjar ge ökad svårighetsgrad...

Har du testat att skriva ut det?? Jag har nämligen själv märkt att det blir lättare att se när det är utskrivet...

Peewee_UBBT

Veteran

Salve!
Humm, jag tittar på en pdf-version av Neogames eget EON-formulär, och där ökar svårighetsgraden fr.o.m. andra raden på Trauma, Smärta och Blodförlust, men först på tredje raden på Utmattning. Eller är det en gammal version jag har utgått från?

Väl mött!

G

Guest

Guest

Inte enligt Eon rollformulär v3.0 men det har andra missar, detta kanske är en till.
Iövrigt har jag ingen skrivare och måste till skolan för att skriva ut, får väl göra det imorgon.

G

Guest

Guest

Ingen har sagt att Sassa ska lägga ner sitt projekt, men det kanske såg så ut. Jag sa att jag lägger ner, och fick svaret "Nej det ska du inte!" ungefär. Jobbigt med trådade forum... =)
Nä det var inte så jag menade, jag menade att du ska inte ge upp för att ingen kommenterat, men han ska inte ge upp heller, när jag medflera tycker att ditt är bättre.

Tycker nog båda fonterna är lite jobbiga att läsa förutom vid träffområdena, men imorgon ska jag skriva ut det och se om det blir bättre.

Dessutom längst ner på neogames finns det en versionsmarkering, jag utgår från v3.0.

Hoppas att man får se alla sidorna snart, sen ska jag försöka få över rollpersonerna i det nuvarande äventyret till detta formulär.

WysiWyg

Veteran

Tja, jag utgick ifrån regelboken till Eon 2...

G

Guest

Guest

Så kommer man till skolan och får felmedelandet "it does not appear to be a valid archive"
Så nu kan jag inte säga hur det såg ut utskrivet.

Peewee_UBBT

Veteran
Salve!
Tydligen försvann ett av mina inlägg. I alla fall... jag tyckte Sassas idé om en extern nerladdningszon var bra, så kan jag leka bäst jag vill med storlekar osv. Nu finns i alla fall formuläret (basmodulen) tillgängligt för nerladdning i två format, PDF och JPEG.

Hoppa hit och ladda ner.

Förlåt, jag kunde inte låta bli att stöka ut sidan lite. Jag hade inget att göra för stunden ändå, hehe.

Väl mött!