Nekromanti Rollformulär 3.0?

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag börjar få lite trångt på mitt nya rollformulär som släpptes i samband med lanseringfn av Spelarboken.
Det är så mycket förmågor, särdrag, mystiska förmågor, ritualer, fördelar och nackdelar som ska in så rutorna räcker inte riktigt till.
Är det någon som har skissat på en ny (snygg) variant så man slipper använda sig av flera rollformulär till en karaktär?
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Jag funderade bara på att klippa ihop ett helt nytt ark med rutnätet enbart, som borde få plats med tillräckligt många rutor. Det ju innebär ett till papper tyvärr, men då slipper en i alla fall att använda ett till vanligt rollformulär.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Har funderat på samma sak, men så brukar det alltid finnas trollkarlar & symbolister här på forumet som skapar magiska pergament. Så jag tänkte slänga ut några krokar...
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Bumpar denna tråden för att se om det har hänt något mer sen sist?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Frågan är väl vad som skall plockas bort eller förminskas om det krävs större utrymme på Förmågor m.m.

Eller är det dags för ett 4-sidigt rollformulär?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag hade en tanke att om man gjorde en snygg layout, samma storlekar på rutor som nu fast fler & såg till att det gick att skriva ut på ett A3 för att sedan saxa det lika smalt som ett A4. Så kunde man rulla ihop det som en scroll.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Lightshy;n174574 said:
Jag hade en tanke att om man gjorde en snygg layout, samma storlekar på rutor som nu fast fler & såg till att det gick att skriva ut på ett A3 för att sedan saxa det lika smalt som ett A4. Så kunde man rulla ihop det som en scroll.

Jag tänkte på ett vikt A3 med en snygg framsida. Nu har jag inte spelat Symbaroum än, så jag har ingen bra uppfattning om var mer utrymme behövs.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Mest utrymme behövs till särdrag, förmågor, för/nackdelar & mystiska krafter/ritualer.
Det går ju alla att samla i samma typ av ruta.
Vilket de gjort i det senaste officiella rollformuläret.
 

jijimbo

Veteran
Joined
15 Jan 2018
Messages
6
Hej på er. har börjat skissa på ett nytt formulär, titta gärna på det och kom med synpunkter. Illustrationen kommer från en kompis, gillar stämningen i den. Det är gjort för A3 utskrift.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
jijimbo;n297662 said:
Hej på er. har börjat skissa på ett nytt formulär, titta gärna på det och kom med synpunkter. Illustrationen kommer från en kompis, gillar stämningen i den. Det är gjort för A3 utskrift.
Jag gillar tanken på att ha mycket plats till allting. Men jag hade gärna sett karaktärsdrag och förmågor på samma sid, eftersom de används mest. Om man tänker sig att man viker A3-arket på mitten så borde de sakerna komma på första sidan. Bakgrund, personlighet och liknande är inte särskilt ofta som man återvänder till.

PS. Skilling i Symbaroum är med k, inte med ch :)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Det är ju snyggt med bild ”bakom”, men glöm inte att göra en utskriftsvänlig version också. Då kan det vara lite intressant att titta mer på typsnitt & själva layouten.
 

jijimbo

Veteran
Joined
15 Jan 2018
Messages
6
toppen, jag tar till mig och noterar synpunkterna. Jag tittar på det så fort jag kan (det var det där med att få tid) :)
 

Henkedge

Veteran
Joined
8 Dec 2015
Messages
36
Location
Lund
Vi i spelgruppen Kerbango har också försökt oss på att utveckla ett nytt rollformulär. Det är fyrsidigt och gör sig bäst utskrivet på ett vikt A3. PDF:erna är ifyllbara för de som hellre vill spara sina rollpersoner digitalt (eller både och), och har dessutom bakgrundsgrafiken på ett separat lager som går att släcka för resurssnålare utskrift.

Svensk version finns att hämta här: https://drive.google.com/open?id=12HRM_8Lw_g4gsCKGO4wSnd0c8O1Y8ATg
Engelsk version finns att hämta här: https://drive.google.com/open?id=12OEJT4C8z2AVCXMGSDxDuVAHn8Jeabca

Vi tar gärna emot synpunkter om vad som bör förbättras!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Henkedge;n302853 said:
Efter att ha fått lite feedback har vi nu bytt plats på fälten för rustning och vapen. Version 1.1 finns att hämta här:

Svenska: https://drive.google.com/open?id=105hVQ29E3nrSOpaZeTpvaTAVLOfSp5JV

Engelska: https://drive.google.com/open?id=10AY7CWqOIAlPj5qouAlmyQxuK8zvxQxi
Kan vara jag och skrivaren som inte kommer överens, men när jag viker det utskrivna A3 bladet som ett häfte så hamnar ”mittupslaget” upponer jämfört med det som är fram o baksida.
 
Top