Nekromanti [Roll20/Göteborg/Borås] Star Trek Adventures

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej alla. Jag går här och är väldigt sugen på att provspela en kortare kampanj med Modiphious nya Star Trek-rollspel. Så jag tänkte helt enkelt kolla och se om det finns några som vill vara med? Jag heter Erik, fyller 40 år i år och jag bor i Borås. Om det skulle vara så att alla eventuellt intresserade finnes på västkusten så är jag inte främmande för att ses och spela ansikte mot ansikte men eftersom jag vill ha så stor möjlighet som möjligt att få napp tänkte jag i första hand att vi kunde spela på holodäcket (dvs. Roll20)

Något lite om mig som trekkie, bara så att ni har en aning om var jag kommer ifrån. Jag skulle nog beskriva mig som stor fan, men inte på något vis en fantatiker. Min favvoserie är DS9. Jag har sett alla avsnitt av alla serier (tror jag) och alla filmer, däremot har jag inte läst några romaner eller liknande. Och jag äger ingen stjärnflotteuniform. (Men full respekt om du gör det.) Att rollspela i en färdig värld är alltid roligast med andra fans men jag tänker att allt från casual tittare till er som kan klingonska halvflytande är välkomna. Om du däremot är en sån där tråkmåns som blir provocerad av rasifierade och/eller kvinnliga huvudpersoner så passar du nog bättre i en annan grupp.

Hoppas på svar. Make it so!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Eventuellt intresserad. För mig är problemet tid, så det handlar om hur ofta vi spelar för min del. Då länge det finns framförhållning är det nog inget problem, dock. Jag bor också i Borås.

Jag är inte så stark på Star Trek längre, men har varit det en gång i tiden. Just ds9 har jag knappt några minnen av, men TOS, TNG och VOY här jag rätt skarp koll på. Favoriten hittills är film VI.
 

Kroken

Veteran
Joined
23 Apr 2018
Messages
43
Har du hittat folk ännu för en kortare kampanj? Jag bor dock på Holodäckavstånd. Samma ålder, sett serierna flera gånger men minns knappt ändå. Köpt core rules för att jag vill spelleda, men gillar att spela själv innan jag kastar mig in i ett nytt system.
 

Rekishi

Veteran
Joined
7 Apr 2018
Messages
1
Jag bor i Göteborg, men skulle kunna ta mig till Borås om det blir något med gruppen?
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Ni som har skrivit i tråden tidigare får gärna höra av er till mig ute på PM så ska vi se om vi kan dra ihop något!
 
Top