Nekromanti Roligt som gjort???

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Har tråkigt. Jag brukar ha det nämligen. Så jag undrar om ni nånsin har gjort något roligt?? Om ja, berätta vad.

Kommer själv ihåg den gången Spez blev TVUNGEN(lång historia som jag inte orkar berätta) att flyga på en Heavé drake med Cirefalien Vamalla Rizima och en Alv vid namn Tearlach. Då spydde Spez på alven. Alven slog till Spez, men han lyckades undvika den. Då blev mäster dvärgen arg och slår Tearlach på näsan. Då börjar draken luta åt höger. Men Tearlach lyckades ta kontroll över draken innan de föll.
Ínte särksilt roligt men alltid något :gremsmile:

MVH Spez av Ghor
 

Farbror Uffe

Veteran
Joined
1 Dec 2002
Messages
29
Location
Värmland, Kristinehamn
Jag minns när en av mina spelare slogs mot ett grottroll. Efter en ganska lång och tuff strid lyckades dock spelaren besegra trollet. Men spelaren var så utmattad att vederbörande inte lyckades hoppa undan trollet som föll rakt över honom. Lite otur med ob-slagen resulterade i att spelarens näsa knäcktes. Jag var tämligen road av det hela. :gremgrin:
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Tala för dig själv Uffe. Du vet att det är mig du syftar på :gremmad:Fabror Uffe är nämligen min SL. Jag ör iaf stolt över att vara en dvärg. Så du kan gå tillbaks till skogen.

MVH Spez
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"Sitt ned i båten!"

Jag minns en gång då jag var en Sanari, jag skulle ro en båt till en ö och det var en thism i båten (en annan spelare).
Då fick thismen för sig att träna stridskonst i båten...
Sanari: "Sitt ned i båten!"
Thism: *Lyssnade inte på vad jag sade*

Då puttade jag till thism så han ramlade ned i vattnet, och thism kunde inte simma så han sjunk ganska snabbt mot botten av sjön.
Jag sträckte ned mitt svärd med spetsen först för att få thism att ta tag i det, men det misslyckades.
I alla fall då thismen var död (som ni alla vet att när lungorna fylls med vatten så flyter kroppen upp igen) så flöt han upp och jag lade han på båten och rodde i land.

Jag vandrade in på ett värdshus (med hans själ i ett smycke, fetisch). Jag såg någon som jag tyckte verkade bra (fummel på något slag, så det var en kiriya kvinna och ingen thism man.. vet inte riktigt hur spelledaren tänkte men det vart roligt iaf).
Så med hjälp av andeförnimmelse och schamanism så lyckades jag få in thism själen i en kiriya kvinnas kropp...

Det var ganska kul.. jag har mer kul som har hänt.. men jag vet inte om jag orkar skriva allt det nu
 

Jimmy_SL

Warrior
Joined
21 Dec 2002
Messages
243
Location
Dalarna; Säter
Haha, måste skriva om när mitt gäng (jag e då SL) befann sig på ett av Khazim Bergens toppar. Dom var jagade av Tiraker, och skulle till en liten by nedanför, och dom var redan en dag försenade. Det låg en gamal vaktpost uppe vid toppen, så dom sammlade virke (tunnor, trä) Och snickrade en stor kälke, som dom skulle åka ner för berget med, en hel galen idé, men fruktansvärt kul!
Så satte dom sig på kälken, en alv och en trollkalr längst fram, och två människor i mitten, och två till längst bak... Dom hade ett tak på kälken if den skulle välta, så kunde dom åka upp och ner... Och så bar det iväg ut för berget, dom flög i gupp, och kälken spinnde runt, dom körd rakt in i ett skogstrolle, och rakt igen en grupp tiraker, kälken var nu rätt förstörd... Dom flög i ett sitta gupp, och en av människorna rammlade av, då beslöt sig alla för att hoppa, och det gjorde dom, precis innan kälken slog emot en sten, dom landede lyckligtvis i mjuk snö... det vare en rolig sak...
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Jag var med en gång då Mouja var SL (Som då var vanligt) Så var det jag Thism alv (ett måste) Och en annan "thism" alv med lite andra egenskaper. Ja nu ska vi inte ta det. Och en riddare. Vi var ner under marken då vi kom till enn väg skäl. Då det var riddaren som fick bestäma väg. Trots att jag var kritisk till det för vi hade tidigare blivit spåd att vi hade en förädare med oss. Men han valde att gå till höger. Vi gick in och efter ett par meter var det en dörr. Han öppnade dörren och klev in och då kom det en yxa farande genom luften som satte säg i riddarens hjälm. Riddaren fick lite ont i huvudet med det ända han gjorde var att han drog ut yxan utan några störe skador mer en typ 6 smärta och 8 Trauma men då han vänder sig till oss skakar han på huvudet sen säger han "inte den vägen" Han börjar gå mot den andra vägen. Då vi kommer fram till dörren öppnar han den och flyttar snabbt på sig. Ingen yxa denna gång. Men då han kliver in i rummet så ser vi bara något vit som far genom luften och sen ett ögonblick senara glider riddarens huvud av. Vi ser då en sylf som håller i sitt sävrd i handen. Det blir en tuff fajt. Och då vi till slut har lyckats att ta död på den så är det, det första jag gör är att jag springer fram till den döde sylfen och tar hans svärd (Det var mitt första uppdrag då första eon gången för mig) Men den andra alven som jag spelade med gick fram till riddaren lade hans huvud på plats med armarna över bröstet och svärdet i händerna. Sen börjar han att gå vidare. Men då jag går för bi riddaren tar jag han svärd kör ner det i marken och sätter sedan hans huvud på haltaret.

lite löstigt i alla fall
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Jätte lustigt Zaaken, jag skrattar på mig.
Först tar du svärdet var ställt in mig på och sedan förstör du för den stackars, döde riddaren. Jag skrattar inte...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Tja, sist när jag spellede så kom det sig att rpna skulle färdas på haven lite, och när rpna fråga efter en "båt" till tiban och blev rejält utskällda av hamnkaptenen som också gav dem en lektion om skillnader på fartyg, skepp och båt, för att i nästa adetag inte själv kunna skilja på det hela... :gremgrin: Vackert...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Roligt som gjort??? [lite OT]

Jag kom att tänka på en sak... nästan varje gång jag spelar så slutar det med att jag antingen argumenterar livligt, slåss mot, dödar eller hatar någon...

Hmm.. det måste bero på att jag intrigerar mycket i allt som går att intrigera i...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Roligt som gjort??? [lite OT]

Hur kan man "slå huvet i pannan" ?

Du menar typ:

Kraggbarbaren skall skalla den mycket stora hästen. Kraggbarbaren tar sats och slår sina t6:or mot sitt fv i skalla (slagsmål)... fummel !
Spelledaren slår på fummeltabellen och slår 'slår sig själv i huvudet'
????!

Men går det med obeväpnad manöver ???
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Roligt som gjort??? [lite OT]

Nja, det är enklare än vad man kan tro, det va helt enkelt så att jag sa fel en gång när jag spelade, skulle tytp sätta handen över pannan å sucka djupt med mera... Men det blev, "jag sätter mig ner och slår huvudet i pannan..." ett lite halv internt skämt...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fan vilken diss.

Nåja, jag tror på Zaaken iallafall. Han hade säkert jättekul.
-Arvidos, busar runt på Eon-forumet..

"Och nu är det jul igen, och nu är det jul igen, och julen varar än till GothCon!"
 
Top