Nekromanti Roligaste minnen

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Vilket är era roligaste rollspelsminnen? Mitt är när jag var en yrkesmördare i Mutant C. och en jagade mig. Jag planerar att anställa två män som väntar på honom i min lägenhet och gjorde att förföljaren fick veta min hemaddress. Mohaha tänkte jag, men förföljaren lyckades döda båda männen och jag tänkte skitsamma han vet inte iallafall vart jag jobbar, gissa vad som stod på bordet? Mina visitkort... (tur nog hade jag förklätt mitt kontor till en blomsterbutik och klarade mig)

"en dvärgsord är värdare mer än allt guld i världen"
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Allvarligt talat. Inte för att det inte är trevligt och roligt med rollspelsminnen, men det kan bli för mycket av dem...

SÅ snälla, skapa ett rollspelsminnen-forum eller något liknande så man kan disskutera rollspel här om inte folket som skriver om sina rollspelsminnen drar ner på det ett hekto eller två...


/Henning
 

Nicke picke

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
22
Location
västerås, sverige
Mitt roligaste!!!

Mitt roligaste minne är nog när jag spelade en galen nekrofil med HIV. Han jagades nerför en gränd av en uttråkad sadist som skrek "Ge mig ditt hjärta". Efter ett tag så kastade jag ut (som SL sa) 1T100000000000 spikar. så eftersom det var omöjligt att slå tog jag bara 1T100+99999 i skada. Sen avslutade min RP natten med "voof voof".

¤Nicke picke¤
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
1T100..00

1T100000000000 spikar. så eftersom det var omöjligt att slå

Varför skulle det vara omöjligt? Slå, hmm, en T10 elva gånger och få resultatet på samma sätt som en T100.
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Re: Mitt roligaste!!!

<I>I vilket spel spelar man galna nekrofiler? </I>

Kult är min gissning.... (där har det iaf. hänt i vår spelargrupp att någon spelat galen nekrofil)


/Henning
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Mitt roligaste!!!

eller kanske Neotech...

och skall man bli nedskjuten någonstans så är det utanför bårhuset...
<I>"Vad skulle du där och göra?"
"Nä, men jag skulle bara...göra något...typ..."</I>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Mitt roligaste!!!

Igentligen kan man ju spela det i vilket rollspel som helst. (Även om det nog är lite mer förekommande i "utflippade" rollspel)

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 
Top