Nekromanti Roliga rollspelsminnen

Oldenhaller

Veteran
Joined
10 Feb 2005
Messages
38
Location
Linköping/Lund
Hej allihopa, jag tänkte starta en tråd där ni kan skriva om era roligare rollspelsminnen. Det finns säkert en gammal likadan tråd men det är ju skoj att starta nytt (och lite extra roliga minnen).

Mitt roligaste rollspelsminne då. Vi var alla hemma hos en kompis och spelade drakar och demoner. Mitt uppe i spelet så ringer det på dörren och Erik går för att öppna dörren. Det visar sig att det är två jehovas vittnen snubbar som snabbt börjar prata med Erik. Erik är en sån där snäll person som inte kan vara otrevlig och så han står säkert en 10 minuter och lyssnar på dem. Vi andra har sedan länge varit igång i spelet med att framma en demon men vi behöver Eriks karaktärs hjälp. Då skriker Anders från övervåningen ner till Erik: "Öhh erik skulle vi frammana den där demonen eller?" De båda jehovas vittnen killarna tittar förskräckt på Erik och beger sig iväg illa kvickt.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Haha, det måste ha varit grymt roligt! :gremlaugh:

Det enda jag kan tänka på i den kategorin är en gång då jag spelledde Eon för ett par pers.
Den ena spelaren hade varit vaken hela natten och spelat World of Warcraft.
Han hade spelat WoW rätt mycket på senaste och det tillsammans med noll sömn påverkade honom lite.

I vilket fall som helst så gick de runt i en skog och den här personen skulle upp på en kulle och spana lite.
Han säger: "Jag skriver slash follow me och går upp på parkeringshuset..."
Han tänkte då säga "följ mig" men eftersom man skriver /follow me för att säga "follow me" i WoW så blev det att han sade det.
Sedan relaterade han kullen till toppen av ett parkeringshus av någon konstig anledning.

Vi trodde att han skämtade men han var mest "Va?" när vi skrattade åt honom.
Jag kan ju tillägga att vi bestämde oss för att ta en break en stund efter det :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Då ska vi se här då, bara för att plocka fram 4 av alla synnerlgien trevliga minnen man har från rollspelandet..

Den första är ifrån EON, där jag spelade en dvärg som dels hade fått slut på pengar, samt sina sköldar. Tursamnt nog så var vi i en stad, vars vapensmedja tursamt nog hade en sklöld hängandes utanför sig affär i rent reklamsyfte. Kort & gott så gicka sonika sent på natten & snodde skyllten.

Mitt andra minne är ifrån senaste uppöagan av SydCon, då lirade jag Daimonion med b. la Targon. Saken var att vi skulle besöka en by & en mysko greve där. Dock började det redan bli urflippat i byn.. Bara för att näna några saker så var jag på jakt efter igelkottar, en annan var fanatiskt fäst vid ägg... Sedan gick det bara utför. Dock var det ändock en otroligt kul upplevelse i rollspelsväg !!

Den 3:e absurda minnet är ifrån DoD & Svavelvinter-eopset. Så därför sätter jag spoler på det hela, bara för att vara säker på att jag inte gör något dummt... :gremtongue:
Hursomhellst, här kommer det: <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Jag tror det är i oraklets 4 ögon, elelr nått sådant. Hursomhellst så sitter jag & gruppen på ett värdshus. Tanken är ju att man skall få ett medelande från en hackspett som skall knacka in ett medelande på dörren. Dock är det som så att min dvärg sitter & njuter av öl & mat i godan ro & vill _absolut inte bli störd. Sagt & gjort, hackspetten komemr & börjar knacka in sitt medelande, dvärgen blir mer & mer vansinnig & tillslut går han & bankar ihälk hackspetten. Tack & lov så hinner den arme fågelen få in det mesta av medelandet. </font></td></tr></table>

En 4:e grej som blev ganska kul för mig som sl var när vi lirade DoD6 för ett tag sedan. Spelgruppen min skulle ut & leta något ätbart. De slog för sina färdigheter, behöver jag nämna att de som hade fv i det slog 20 bägge 2.... :gremgrin:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
"Den första är ifrån EON, där jag spelade en dvärg som dels hade fått slut på pengar, samt sina sköldar. Tursamnt nog så var vi i en stad, vars vapensmedja tursamt nog hade en sklöld hängandes utanför sig affär i rent reklamsyfte. Kort & gott så gicka sonika sent på natten & snodde skyllten."
Hahaha. Gud, hade jag varit yngre som spelledare hade nog jag blivit sur eftersom jag själv inte hade tänkt på det och att spelarna borde fatta att skölden inte är till för att stjälas. :gremsmile:

/Han som numera brukar bli sur och banna sig sig själv, om han inte förutsett att spelarna kan tänka speligt i vissa tillfällen, men som ändå brukar bli lite småsint efteråt och lägga snarskanker (för att kompensera)
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Nu är det som så att skölden hängde där för att den troligtvis skulle bli snodd. Känner man Johans dvärgar så kan man lätt som SL skapa komiska situationer.

Johan är en kul kille helt enkelt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu ska vi inte vara sådana Pierre... Du vet lika mycket som jag att jag behövde den skölden... :gremgrin:
Värt att nämnas är väll åxå stt föregående talare & jag har väll spelat tillsammans typ 10 år & mer tillsammans...

/ Johan K, som är trött, snuvig & förbannat frusen..
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Haha, de här ligger ju inte direkt på samma nivå av komik som ditt, men...

En gång i eon när en viss spelare hade utstött en gång för mycket att hans roll ville till en bar så frågade sl "Vad har du i Supa egentligen?!" (sl refererar till färdigheten Supa) och spelaren svarade "Trehundra silver!" (han hörde "vad har du att supa?"). Hahaha! Eh, nåja, det var kanske roligare om man var där.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Senast vi spelade rollspel gjorde jag en tabbe. Spelet var Västmark och jag och två kompisar spelade det för första gången. De hade i uppdrag att hjälpa en utländsk präst att hitta i nejden. Så här lyder mitt citat:

Åh, ni måsta ha sett prost Manfred. Han är lång och mager, nyligen influgen från Frankrike...

Ni som inte fattar det roliga. Västmark utspelar sig på medeltiden. 1100-talet tror jag.
 
G

Guest

Guest
Det roligaste (skrattmässigt) jag varit med om i rollspelssammanhang måste vara den gången en värmeljusstake exploderade. Coca-Cola och värmeljus med decimeter höga lågor gör ingen bra kopp :tekopp:.
Av någon anledning drabbas jag av nästintill förlammande skrattattacker när något destruktivt händer i min omgivning. Mina lemmar slutar fungera t.ex...
 
Top