Nekromanti Roliga rollspels minnen

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
94
Location
Örbyhus
Jag tänkte att vi väll kunde ha en forum-topic med roliga minnen från rollspel.

Ett av de roligaste scenarion jag har varit med och spelat i var ett eon-äventyr som utspelade sig utanför takkalorr.

Vi befann oss i en by (vi skulle hämta en mahkta artifakt) jag(truhk), min truhk-brorsa Rahkzim, Misslan Vargtand(misslenamn??) och en tjej som Vargtand hittat i öknen (känner ni igen rollpersonerna de omtalas i intriger i rollspel).

När vi komm fram till byn där templet, där artifakten skulle finnas, så kastade någon en sten på Rahkzim (som för övrigt har 18 i aggression).
Denne någon var Akiba Skallmos (en av våra favorit slp:s) som utmanade Rahkzim på duell.

Akiba förlorade men sedan var cirkusen igång, vargtand och tjejen letade efter artifakten medans jag var där som moraliskt stöd för min bror (i rollspelet) under hans diverse tävlingar som pågick i två dagar.

Tävlingarna var bland annat:
*vem som kunde dricka mest palmbrännvin (den första efter slagsmålet).

*förföra världshusvärldens dotter (de blev sedan utjagade av världshusvärlden som hade ett armborst i högsta hugg).

*stjäla höns

*stjäla kor(!!!).

*köra vagn (stupfulla)

*Jaga upp det största bytet.

*Vem som kunde äta mest av det största bytet (efter det att de var mätta)

Äventyret slutade med att vi truhker hade roat oss och att misslan (12 i quadosh mot mahkta) och tjejen hade fixat artefakten.

Så vi for tillbaka till slaget mot soldarn med den fina artefakten och Akiba följde med i släptåg.

Tack vare artefakten intog tirakerna soldarn och misslan blev sur på truhkerna och jagade dem medans truhkerna (jag Krezim, Rahkzim och Akiba) spred ut rykten om att den lille misslan var en massmördare m.m.

Det var väll ett av mina roligaste rollspels minnen vilka är era??
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vet inte vad jag ska säga....men du låter som att du har haft roligt, o det måste vara det viktigaste!

Välja ut ett minne...om jag ska ta ett från eon så blir det ett från senare tid. Vi har just spelat en av de bästa episoder jag någonsin varit med om...karaktärerna har väldigt mycket historia...

I kort:
Den hedersamma vapenmästaren har länge letat efter sin försvunna kärlek, upptäcker att hon finns fången hos ond hertig, onda hertigen hatar honom o de andra Rp:na o vill se dem döda....de bestämmer sig för att skjuta upp fritagningen tills vaksamheten lagt sig en smula (de hade just dödat en massa av hans soldater), under tiden kommer hela historien till en SLp (vår favorit!), som bestämmer sig för att rädda henne själv, blablabla, till slut är de tillbaka i soldarn o deras vän har räddat hans käresta.
Det visar sig att den trolovade är riktigt riktigt jobbig, o det tar ungefär 2 dar innan de bestämmer sig för att skicka hem henne på egen hand (med eskort)...

Spelet runt detta o spelet runt kvinnan som befriade henne har varit något av det roligaste, lärorika o intressanta jag spelat.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Finns många rollspelsminnen.
Ett är väl från en av de längre äventyren som vi kallar för "Templen".
Det hela gick ut på att det var en massa dörrar märkta med olika saker. Tre dörrar, varav två falska med fällor och en riktig. Min RP tar då på sig att öppna en av dessa dörrar. Det var en borg under belägring på bilden btw.
Nåväl... Inte så mycket hände först då jag öppnade dörren. Frågade SL vad som händer lite skämtsamt. Då säger han att det börjar vina lite grann. "Jaha" Tänker jag då.
Sen så kommer en otrevlig överraskning i form av en katapultsten utflygande. Jag blev paff och trodde det skulle bli mos av min RP. Men jag klarade det precis och stenen krossades i väggen bakom mig. Sen dess så är man lite försiktigare med dörrar med motiv på /images/icons/smile.gif
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Tja, jag har massor, men ett var ju riktigt roligt.
Jag spelade en 7 år gammal pojke (med rätt hög fingerfärdighet och en slangbella).
Vi kom in i ett underjordiskt tempel, med en massa låsta dörrar. Nu visar det sig att ingen kan dyrka lås, men alla äger dyrkar.
Simon går och lånar en dyrk och gör ett försök (på ca ob5t6) och öppnar dörrn. Vi fortsätter, fler dörrar, och Simon klarar med bravur sig igenom alla dörrar som finns. I slutet av äventyret skaffar han sig också egna dyrkar. Stackars kille som "tappa" sina
 
Top