Nekromanti Rolemaster i Stockholm, spelare sökes.

Soronto

Veteran
Joined
6 Jan 2019
Messages
1
Hej!
Jag har dammat av mina gamla rollspel efter drygt 20 år i dvala.
Har stor lust att spelleda Rolemaster (RMSS, 3rd edition) och söker nu spelare i Stockholmstrakten.
Som bas till en spelvärld kommer jag använda Midgård (Tolkiens värld).

Har slängt ihop ett mindre äventyr, som kanske tar 2-3 kvällar att klara av, men är på god väg med en fortsättning samt övriga äventyrsideér.

Jag är inte så strikt som SL och mina intentioner är att anpassa äventyr efter gruppens förmågor. Föredrar att karaktärerna spelas efter deras personligheter än att man stirrar sig blind på hur bra man är på att hugga med bredsvärd. Dock är ju strid en större del av sådana här rollspel och det är så klart viktigt att man kan försvara sig mot de faror som väntar.

Just Rolemaster gillar jag för att det är ett snudd på 100% komplett regelverk, som beskriver minsta tänkbara situation. Dock har jag inga intentioner att slaviskt följa ALLA regler som finns, utan försöka göra det så verkligt som möjligt, men utan att det ska ta 10 minuter att avgöra om ett hugg landar på motståndaren eller ej.

Tidsmässigt siktar jag på att köra 1 ggr / mån.
Plats vet jag inte i dagsläget. Kanske Dragons Lair på Kungsholmen kan vara en idé?
Själv bor jag söder om Stockholm. Har dock ingen möjlighet i nuläget att ha spelkvällar hos mig.

Finns det några som är intresserade?
 
Top