Nekromanti Robotar & Androider

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Alla

Sist jag skrev ner robotar på forumet så fick jag lite info om tärningsslagen och nu har jag gjort om dem helt och hållet...Så håll i er för här kommer mina nya robotar

StridsRobot

STY: 3T6+22 , TÅL: 3T6+22 , RÖR: 1T6+4 , PER: 2T6 , PSY: 3T6 , VIL: 3T6+42 , BIL: 1T6 , SYN: 3T6+7 , HÖR: 3T6+7 , LYD: 3T6+2

ArbetsRobot

STY: 3T6+32 , TÅL: 3T6+2 , RÖR: 1T6+4 , PER: 1T6+4 , PSY: 3T6+7 , VIL: 3T6+22 , BIL: 10 , SYN: 3T6+7 , HÖR: 3T6+7 , LYD: 1T6+4

Jag tackar & bugar för alla svar som kommer in bra som dåliga...Jag vill också ha förslag på skadetabeller och bra pansar till dessa två skapelser

PS Jag vill också ha förslag på hur avancerade mina spelare måste vara för att få spela dessa två robotar DS

H Desticado
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Jag vill också ha förslag på hur avancerade mina spelare måste vara för att få spela dessa två robotar

Jävligt avancerade skulle jag säga..spela robot är nog inet för nybörjare...undrar om det är kul?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Robotar finns med som spelbar 'ras' i senaste Mutant, och om jag inte är helt fel ute finns de även i de äldre upplagorna.

Eftersom Mutant: UA är ett hyfsat enkelt system och ganska bra för nybörjare tror inte jag att det är svårt att spela en robot, bara lite speciellt. Tänk på C3-PO i Star Warsfilmerna. Man kan påpeka sannolikheter för saker, göra balla jämförelser och spotta ur sig helt onödiga fakta. Är man duktig på att improvisera blir man säkerligen en bra robotskådespelare, men det är självklart inget krav.

I M:UA finns ju dessutom optionen 'Betapersonlighet' vilket gör att roboten kan bete sig som en människa med känslor och sådant. Bygger man androider till annat än strid eller hårda arbeten har de med största sannolikhet en liknande manick i sig i Neotech.

Att spela robot är nog ganska kul tror jag, att få spotta ur sig saker som 'Men snälla ni, det är ett brott mot Genevekonventionens tredje paragraf, avsnitt tolv!' eller 'Får jag påpeka att skogsekorren på inget vis besitter några flygegenskaper, och om den gjort det hade den sannerligen inte betett sig så!'. En robot som alltid citerar kända författare och filmer blir säkert också kul.. särskilt om roboten är programmerad av Arnold Schwårstavad's barnbarnsbarn.. :gremlaugh:
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Re: Robotar & Androider "långt svar"

Tjena alla i denna tråd

Det låter faktiskt kul att ha en proffessorsrobot som bara pratar om skogen och naturen...men vill ni pröva på att spela robot så får ni utrustning och cybernetik här och nu

StridsRobot

Namn: Romeo Oscar Bravo CU......Yrke: Soldat......Kön: Okänd......Nationalitet: USA......Uppväxt: Företag......Bostad/Hemort: Labb/Militärbas

Spec. fördelar: Dubbelhänt , Blixtrande reflexer , Mycket stadig på hand......Spec. Nackdelar: Steril , Stel , Tystlåten......Beteende & Attityd: Känslokall , Tystlåten......Pansar: Pansarplåt (sky10) (Täcker 14-15-16) , Förstärkt Kranium (sky10) (täcker 1-2-3) , Arti. Käkar (sky5) (täcker 1) , Pansarhud (sky5) (täcker 4-12 5-15) , Pansarhud (sky5) (täcker 17-26)......Närstridsvapen: Slashers FV 20 , Avståndsvapen: Automateld FV 15......Övriga färdigheter: Dra vapen: 10 , Köra: Bil 10 , Köra: MC 10 , Köra: Svävare 10 , Köra: Bandvagn 5 , Ledarskap: 10 , Spåra: 15 , (Cybernetik: 15 , Elektronik: 15 , Mekanik: 15 , Kirurgi: 15 , Programmering: 15 , Datateknik: 15) (Spec ROBOT) , Närstrid: klor 20 , Närstrid: Slagsmål 20......Mjukvara & cybernetik: Intärn dator , Cerebralinterface , Biomonitor med stasienhet , Rörelsesökare , Intärnt DNC-nät + Jack , Sonar , Radar & laser & buggdetektor , Dataspik , Fingertelefon , Spinalaccelerator , HUD med datainterface , Arti. Nervbanor , Arti. Ögon med passiv & aktiv IR , 2 st Ackumulatorer , Microackumulator , Luktanalysator , Arti. Öron standard......Utrustning: Militärt Id-kort , Passerkort till Militärbasen , Microverktyg för självreparation

ArbetsRobot

Namn: Romeo Oscar Bravo ConU......Yrke: Grovarbetare......Kön: Okänd......Nationalitet: USA......Uppväxt: Företag......Bostad/Hemort: Labb/Byggarbetsplats

Spec. Fördelar: Dubbelhänt , Packåsna......Spec. Nackdelar: Steril , Stel , tystlåten......Beteende & Attityd: Arbetssam , Omtänkssam , Tystlåten......Pansar: Inget......Närstridsvapen: Slag FV 20......Avståndsvapen: Spikpistol FV 20......Övriga Färdigheter: Förtryckta färdigheter 5 , Hantverk (alla) 20 , Köra: Arbetsfordon 20 , (Cybernetik: 15 , Elektronik: 15 , Mekanik: 15 , Kirurgi: 15 , Programmering: 15 , Datateknik: 15) (Spec ROBOT)......Mjukvara & Cybernetik: Intärn dator , Cerebralinterface , Intärnt DNC-nät + Jack , 2 st Ackumulatorer , Microackumulator , Luktanalysator , C-skyddad Hud , Verktygshand......Utrustning: Arbets Id-kort , Passerkort till byggarbetsplatser , Microverktyg för självreparation , Ryggsäck , Verktygsbälte , Skruvdragare , Borrmaskin , Spikpistol , Ficklampa , Sticksåg , Liten cirkelsåg , tång , Färgspruta , Nitpistol , Plåtsax , Laserkniv , Bläster , Slipmaskin , Glasskärare !!!!!!!

Övrig Information: Chockslaget: Misslyckas slaget så rebootas HELA robotens system i skadeantalet ggr 2 minuter...Stridsroboten kan bara anfalla dem som hotar han själv och inte dem som är vapenlösa...Skulle han anfalla oskyldiga så stängs alla vapen och vapenkunskaper som han har av...Och om ni inte orkar att räckna ut robotens Grundskada så kommer den här också...STY: 21-24=Ob2T6+2 , 25-29=Ob3T6 , 30-34=Ob3T6+2 , 35-39=Ob4T6 , 40-44=Ob4T6+2 , 45-49=Ob5T6 , 50 < =Ob5T6+2...

Nu så har ni allt till dessa två robotar och hur ni vill spela dessa två bryr jag mig inte om

H Desticado
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Det jag undrar är hur skadesystemet skall fungera för robotar och cybernetiska kroppsdelar.

Mekaniska kroppsdelar borde inte drabbas av trauma förlust på samma sätt som "vanligt kött", samt att smärta och blodförlust helt borde sakna betydelse... Ytterligare tankar är att hydrochock, hollowpoint och liknande ammo inte borde göra någon mera skada på mekaniska kroppsdelar än helmantlad.

I cyberpunk 2020 tål t ex cybernetiska armar och ben en viss mängd skade poäng innan dessa blir obrukbara skulle man inte ha något liknade system i N2.
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Rage

Jag använder faktiskt dem vanliga skadetabellerna som redan finns men jag gör om skadorna till elskador och manöveringssvårigheter istället...Ex...Stridsroboten får ett sniperskott i armen Skada [16]Ob11T6+2 , skadan blir 22+11 för att pv överstiger sky5 , Armens hydraliska leder och elförsörjningen går sönder. Vill roboten forfarande använda armen så får den svårigheter precis likadant som en människa med x antal smärtkolummer

H Desticado
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Mekaniska kroppsdelar borde inte drabbas av trauma förlust på samma sätt som "vanligt kött"

Med tanke på hur komplex elektronik och mekanik det rör sig om i cybernetiska kroppsdelar så borde det gå alldeles utmärkt att använda normal trauma för att se om armen går att använda eller inte. En söndertrasad muskel är lika viktig för en vanlig människas rörelsefrihet som en söndertrasad mikrohydraulslang. Däremot får man förstås vare sig smärta eller blödning.

Du har dessutom rätt i att man kan tänka sig ett något ökat skydd mot penetration, men inte mycket IMHO.

/RD - var jag intetsägande nu igen? :gremwink:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
I cyberpunk 2020 tål t ex cybernetiska armar och ben en viss mängd skade poäng innan dessa blir obrukbara skulle man inte ha något liknade system i N2.

Det finns väl redan...i regelboken under rubriken Skador på cybertech.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Mekaniska kroppsdelar borde inte drabbas av trauma förlust på samma sätt som "vanligt kött", samt att smärta och blodförlust helt borde sakna betydelse...

Tror jag inte att de gör heller. Dock står det (som någon sade) under skador på cybertech att om en cyberkroppsdel drabbas av en extraskada är den förstörd och måste bytas ut.
 
Top