Nekromanti Robert Jonsson: no more, no less

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Robert Jonsson är numera båda mitt namn vad jag både heter och kallar mig själv. I rollspelskretsar i alla fall, då jag pysslar med TV-spelsrelaterade saker kallar jag mig även Nate Traveller. Tidigare har jag även nickat Sleepwalk, Vemendrach och Endyamon på diverse sidor. Jag började spela rollspel sommaren 1990 och under hela 90-talet var jag en fanatisk Drakar och Demoner-spelare. Jag skrev rätt mycket internetmaterial till rollspelet på den tiden och njöt av Ereb Altor såväl som Chronopia. Jag skrev ett stort arbete om kontinenten Soluna och en äventyrskampanj i åtta delar som hette Det Solunska Ödet. Jag tröttnade på fantasyn efter ett decennium och då skapade jag skräckrollspelet In the Dark, som senare blev Bortom: Lögnens slöja som gavs ut av Mindless Gaming.

Idag ger jag ut rollspel via MylingSpel både moduler till Bortom: Lögnens slöja, men även nybörjarrollspelet Leka med elden och det kommande SF-rollspelet Leviathan. Allt i samma värld eftersom jag gillar att skapa en sammanhängande värld och historia, än nya regler. Mer om det här finns förstås att läsa på Bortom.nu, lyssna på i poddradion Bortom: Bortom och man kan även följa arbetet på sociala medier som Twitter (@SpelBortom) och Facebook.

Jag har en personlig hemsida, Moment 223.se, och twittrar även som @NateTraveller. Skriver på fritiden även en del för SpelaRollspel.se och Spelbloggen, och brukar även gästa flera TV-spelsrelaterade poddcast då chansen ges.
 
Top