Nekromanti RM uppdaterar...

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
En stilla bön...

Snälla RM!!! vid alla de gudar (storme och Gave och allt vad de heter..) ta bort produktnumret från ryggen på JB!!! det ser så fruktansvärt mycket bättre ut utan!!

Jag vet att jag har rätt!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Vad jag fattade så var listan ett smakprov dvs inte alla varelser som kommer att beskrivas i boken. Jag har t.ex. fått som svar på en fråga ang. Serguronterna att hålla mig till tåls tills JB kommer där mina frågor kommer att besvaras. Vi fick även tidigare några smakprov här på forumet och en del av de var inte med på listan som finns på hemsidan. Så jag tror att din oro är obefogad fast det vore iofs väldigt skönt om Riotminds själva kunde ge ett lugnande svar.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-08-11 15:39.</EM></FONT></P>
 

Magnus Malmberg

Veteran
Joined
10 Aug 2000
Messages
49
Re: .....

Visst kommer ni att finna halvlängsmännen i Jorges.
Tillsammans med flera andra varelser och bestar.

Magnus
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Tråkmåns!

Hur ska man kunna få sagofantasy utan djurfolk?

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Det går alldeles utmärkt!

Jag har ytterst sällan låtit de små djuren =) få vara med i mina äventyr, men det är ingen som klagat. Vi har uppnåt mängder med stämmningsfulla äventyr även utan dessa rasers inverkan.

Min anledning till att inte ha med djurfolk är att jag tycker deras karaktär är svår att sätta sig in i. Hur är egentligen förhållandet mellan en Anka och en ANKA?

Jag tycker helt enkelt det känns alldeles för mycket Walt Disney. Det passar inte in i min syn på sagostämmning.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Det går alldeles utmärkt!

Det lär nog förekomma djurfolk i JB iaf av namn som oxmän och manulv att dömma.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Aj då

Det låter ju inte bra, ja, ja det är ju antagligen inget att göra åt. Jag får väl lov att överleva ändå ...

Men varför? Varför ...
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
svårare plocka in än plocka bort

Jag har ytterst sällan låtit de små djuren =) få vara med i mina äventyr, men det är ingen som klagat. Vi har uppnåt mängder med stämmningsfulla äventyr även utan dessa rasers inverkan.

Fortsätt med det då, fast djurfolk får jättegärna vara där för mig, jag tänker mest på Narniaböckerna, där det går alldeles utmärkt... personligen vill jag se mer fabel i DoD6! talande djur rockar!

Nått jag reagerade på när jag läste Monsterkapitlet var sista stycket om Drakens eldkvast, jag menar snacka om fullständigt avtändande när det börjar snackas om vätgas och platina... ne, sådant hoppas jag på inte kommer.

Min anledning till att inte ha med djurfolk är att jag tycker deras karaktär är svår att sätta sig in i. Hur är egentligen förhållandet mellan en Anka och en ANKA?

Hur är egentligen förhållandet mellan apan och människan?

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Aj då

"Det låter ju inte bra, ja, ja det är ju antagligen inget att göra åt. Jag får väl lov att överleva ändå ..."

Fast å andra sidan vet vi inte hur dessa varelser kommer att vara, de kanske inte alls är som djurfolk har varit tidigare utan de kanske har en helt annnan "stämmning" över sig.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Aj då

"Men varför? Varför ..."

...för att det är sagofantasy?

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Aj då

Varför? Jo, för att det är populärt ba!
Djurfolken har en charm och given plats i vårt spelgäng, arketypen för rollspelssagor.

Om du inte gillar dom så är det väl bara att ta bort dom?
Det verkade ju ha gått bra förut..

Jag tycker att man ska ha med många möjligheter till monster, för att det är lätt att bara hoppa över dom, men att skriva till är svårare.. Speciellt om man inte har kommit på idén. Bra för nybörjare med andra ord.

Och för att avsluta:
Ankor rular! /images/icons/smile.gif
(Det är synd att så många associerar ankor med Walt Disney.. Om man föreställer sig dom tykna råa och skitiga så går det mycket bättre.. /images/icons/wink.gif)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Waaaugh!

"(Det är synd att så många associerar ankor med Walt Disney.. Om man föreställer sig dom tykna råa och skitiga så går det mycket bättre.. )"
Precis... Det är alldeles för få människor som läst Howard the Duck (jo, läst, vi pratar inte om den vedervärdiga filmen...). Han har räddat universum tillsammans med barbarhjältar, trollkvinnor och Man-Thing, så nog finns det precedenter för ankor i rollspel...

Nightowl, f.d. redaktör för gamla fanzinet Black Duck

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Djurmän och Troll

Jag hoppas att det blir samma stämning över djurfolken som det är över t.ex varulvar eller minotaurer. I så fall passar de perfekt!

För övrigt så tycker jag att bilden på Kungstrollet är fantastisk. ser ett troll ut!

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Black Duck

Jag har sökt efter Black Duck på internet utan att hitta något.. Ni har ju gjort Duckquest och det låter som något JAG vill kolla på! /images/icons/laugh.gif

Dessutom så hade jag och min kompis tänkt göra ett eget fansin när vi var yngre, vid namn.. Ja, Svartankan!

Tyvärr så tyckte jag att jag var den enda som arbetade så det fick läggas ner.. /images/icons/wink.gif




"Det sista som offret hör är i allmänhet ett lågmält och elakt kvack"
(For the record så måste det erkännas att den löjliga attityden var till stor del Targets "eget fel")
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Artism! ;)

De kanske inte passar i din vision av fantasy, men varför skulle det ha någon inverkan på det material som ges ut av RM???

Nä tack,
Rör inte våra djurfolk!

/Gloria Excelsior, som aldrig trodde han skulle kämpa för en ankas rätt att finnas! ;)
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Aj då

Hur är det djurfolk brukar vara då?

Jag förstår inte ens karlens argument för att de inte ska vara med. Det verkar mest vara; "Jag tycker inte om dem". Knappast ett hållbart argument. Men jag har väl antagligen missförstått den gode (?) Ryng.

Kort sagt, vad är det som är så hemskt med "stämningen" som var runt djurfolken?

/Gloria Excelsior, som föredrar uttrycket "djuriske halvfolk" (se Trakorien och Svavelvinter).
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Aj då

"Kort sagt, vad är det som är så hemskt med "stämningen" som var runt djurfolken?"

För mig personligen inget, jag använder de varelser som jag vill och som jag tycker passar in äventyren oavsett sort. Vad jag försökte säga var att om Ryng hitills inte gillat djurfolk så behöver det inte innebära att Ryng tycker illa om de som presenteras i JB, då Riotminds kanske har satt sin prägel på djurfolken¨på ett sätt som innebär att även han gillar dem. Alltså spola inte en varelsekategori baserat på hur den brukar vara presenteras, i en modul som inte kommit ut än för vi vet ju inte om djurfolken i JB kommer att presenteras, jag anser att man bör ge dem en chans först.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top