Nekromanti Rizgame presenterar: Flashspel!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Yepp, yepp...

Jag, världens sämste programmerare, och tillika uslast i universum på Flash... Jag har gjort ett spel som jag spår kommer bli en superduperklassiker in the whole värld.

Fullt av buggar och frågetecken, och inte någon musik eller några ljudeffekter, men ni fattar säkert hur spelet går till och tycker att det är lattjo ändå (underförstått: annars djävlar!). Jag är själv nöjd med bandesignen, åtminstone fram till slutet (men då blir det så svårt så då blir det ju tufft ändå).

Och... av någon anledning så tyckte jag att det skulle vara hysteriskt roligt att skriva instruktionerna på fejkoslovakiska.

Nåväl: Spela spelet!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,954
Location
The Culture
Man va fan! Jag måste plugga, inte hålla på med fåniga spel. :gremwink: Det här får jag ge mig på någon annan gång. Nu lyckades jag bara komma så långt att jag klarade mig under den stora rullande saken med ett litet hål i.

/tobias
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Nu lyckades jag bara komma så långt att jag klarade mig under den stora rullande saken med ett litet hål i.
Det är nog spelets höjdpunkt, så då har du iaf klarat det bästa. Kul med respons iaf.

Jag undrar om det är ett Shmup eller ett plattformsspel jag ska göra härnäst... Jag har drömt om att göra ett riktigt bra spel i båda dessa kategorier hela mitt liv.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jävla öststatsspel!

Jag lyckas inte få mer än 20 punti, det räcker ju inte ens till en brödskalk och en flaska vodka till farmor. Fast samtidigt hörde jag att den som sist klagade på Lillefar Risings skapelse hamnade i Gulag. Så jag får väl säga att det är lika fantastiskt som ditt ledarskap under stora fosterländska kriget Risinigskij.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,954
Location
The Culture
Re: Jävla öststatsspel!

Jag lyckas inte få mer än 20 punti
Skönt att höra. Jag tyckte att jag var kass som inte lyckades få mer än 100 poäng.

/tobias
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jävla öststatsspel!

Men fyfan vad crappiga ni är. Är det för att ni vuxit upp med 3D-spel där allt handlar om att lunka omkring och titta på fin grafik istället för att faktiskt pixla fram och tillbaka med lite precision?

Ett tips: Skit i att jaga poäng och försök komma till slutet av banan istället. Det är roligare.

Eller skit i det. Jag tackar för responsen iaf. Det är kul att få sina spel spelade.
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Det här var mer psykedeliskt än Tron

Och jag fattar inte hur man får punti. Men det löser sig, spelet gav mig tuppjuck i stället =P
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,574
Location
Helsingborg
Orkade inte spela så länge.. Fick 100 poäng och sedan kom klotet och körde över mig.. Vad som är irriterande (och det kan vara för att jag har druckit lite) är att nu ser det ut som om alla horisontella linjer rör på sig.. Jag blir illamående bara medan jag skriver det här inlägget..

Sedan fick jag för mig att jag skulle trycka på uppåtknappen även under spelets gång.. Blev lite frustrerad över att inget hände.. Jo, en sak hände och det var att jag dog direkt om jag fortsatte trycka på uppåtpiltagenten när jag startade spelet..

/Han som bör stänga ner alla horisontella linjer och spela lite Fallout 2 istället
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vad som är irriterande (och det kan vara för att jag har druckit lite) är att nu ser det ut som om alla horisontella linjer rör på sig
Prova att stå helt stilla med klotet så ser du att det inte bara är en visuell effekt, utan det är faktiskt så att marken lutar och kränger hit och dit; vilket får klotet att rulla omkring på marken.

Så det är liksom en feature. Faktum är att det är hela grejen med spelet. Så... tja, du får förstås tusen minuspoäng för att du inte kunde räkna ut det med arslet.

/Rising
kan iofs säga att till ditt försvar så är ju inte hjälpen i spelet särskilt heltäckande. Men jag orkar aldrig läsa hjälpen i andra spel, så jag tog för givet att ingen skulle behöva göra det i mitt lir heller.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Kul spel. Jag diggar sådana här balansspel helskarpt, och jag ska testa lite mer sedan. Det jag kan kommentera nu är att jag gillade cirkelkedjan som åker under banan. Det kändes lite tillfredsställande att komma på "hemligheten", och de tillför mycket till spelet. Annars så stör jag mig på instakill-buggen (eller är det en bugg? Det kanske är en feature :gremgrin:). Hur ofta som helst då jag startar ett nytt spel så faller klotet direkt under linjen och det blir game over.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Hur ofta som helst då jag startar ett nytt spel så faller klotet direkt under linjen och det blir game over.
Det är i så fall en superbugg som orsakats av min ändlösa inkompetens. Jag har aldrig upplevt det dock... Om det är så att du gången innan har dött på en och samma hinder så vill jag gärna veta vilket, men det kan också vara så att jag bara suger i största allmänhet och därför inte kan lösa problemet.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kaknaja grodny! Nazdraya krnazçi, jigypüfka shtrovnî. Boz! Slabodar njuv f divani.

Och vill du veta vad det betyder får du be Kalcidis att tolka.


Storuggla, Budapest-jive
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag har nog kommit på vad som utlöser buggen nu. Den kan uppkomma var man än dör för någonstans, och uppkommer genom att man är för ivrig att trycka på uppåttangenten för att starta ett nytt spel. Enklaste sättet att få buggen att inträffa är att rulla ut för kanten, och sedan trycka snabbt på uppåttangenten flera gånger i rad tills dess att ett nytt spel påbörjas. Då sjunker bollen under sträcket.

Jag har också råkat ut för en bugg vid första krosshindret (finns kanske vid dom andra också). Om man befinner sig vid en viss position under hindret då den dyker upp i övre delen av skärmen så dör man, trots att hindret inte har fallit ännu.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,574
Location
Helsingborg
"Prova att stå helt stilla med klotet så ser du att det inte bara är en visuell effekt, utan det är faktiskt så att marken lutar och kränger hit och dit; vilket får klotet att rulla omkring på marken."
Jag menar inte i spelet.. Det ser väl en apa att linjerna lutar.. Jag menar på forumet.. Bara för att jag hade spelat ditt spel så började alla horisontella linjer på forumet att röra sig.. Det var därför jag blev illamående medan jag skrev inlägget..

/Han som hade gett Riz 1000 minuspoäng om Han hade hållit på med det här löjliga grejen med poäng, för att Riz är så snabb på att dela ut sina minuspoäng
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Du är ett fyllo Han.

Svarar här eftersom det blev roligast så.

Han: misstolkade likt Rising ditt inlägg och undrade exakt hur nersupen du var. :gremwink:

Rising: 1000 minuspoäng för onödigt nedvärderande av dig själv. Finns det nån annan på forumet som postar egengjorda spel i flash här? Njetski. Du är alltså bäst. Det enda jag har att komma med är en java-applet med hjälteversionen av fia med knuff.

Tyr: det var eventuell nån liknande bugg jag råkade ut för. Jag lyckades iaf dö i ett parti utan att jag borde gjort det. Tror jag var mellan de hoppade fyrkanterna och den där takpelaren hade hintat var den tänkte åka ner. Sen dog jag utan att hajja varför.

Alla: min rekordpoäng är 100 och min rekordtid är fram tills dess att det där hjulet kom och totalmosade mig, hade nog 70 poäng då.
Förresten, först trodde jag de där romberna var bomber och aktade mig noga, helt övertygad om att kontakt skulle döda mig, samt att poäng inte var implementerat än. Det visade sig vara fel när jag testade att åka in i några. :gremsmile:
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,273
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
...Game of life

Finns det nån annan på forumet som postar egengjorda spel i flash här?
Jag kan väl "posta" ett spel jag också då, trots att jag inte blir bäst för det.

Spelet heter "Sushi - Game of Life" , det gäller att överleva.
Jag kallar spel-kategorin, aktive-reaktive-game.

Listar ni ut hur man överlever så får ni mina 10000 minuspoäng,
de jag fått för att jag postat ett eget spel i riz tråd.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Det ser väl en apa att linjerna lutar
Jag var faktiskt uppriktigt oroad för att du inte ens skulle ha fattat det. Inte för att just du skulle vara lökig, men för att alla har varit så muppiga på det här spelet, och liksom "öh, jag flyttar det röda siktet över fienderna, men hur skjuter man?"

Jag drog dock ner gunget en massa i den här versionen. Du kan ju haja hur sjösjuk jag var när det en gång -började- med samma stormande hav som det i den här versionen -slutar- med. Mot slutet i ursprungsverisonen så vändes marken uppochner och man fick manövrera sig bakochfram, det var aswonky.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Om man befinner sig vid en viss position under hindret då den dyker upp i övre delen av skärmen så dör man, trots att hindret inte har fallit ännu.
Upplevde jag också när jag var på väg mot en highscore. Dang!

- Vulf, kul spel
 
Top