Nekromanti Ritual-och Besvärjelsekonstruktören

Svamptrollet

Veteran
Joined
27 Jan 2009
Messages
14
Om nu sidan är nere för gott finns ändå säkert mycket av materialet nersparat på olika hårddiskar här och var. Exempelvis på min. Håll till godo :gremsmile:
 

Attachments

vhicta

Veteran
Joined
13 Oct 2008
Messages
45
*bockar och bugar*
Tack Svamptrollet, tårarna har torkat och mina tår krusar sig i lycka, här skall det lätt och enkelt skapas besvärjelser till in på småtimmarna!
 

Cirid

Veteran
Joined
27 Aug 2004
Messages
25
Location
Sverige
Det är ett väldigt användbart program, men jag tycker det kan vara värt att nämna att konstruktören har några fel som kan ställa till det för en.

<ul style="list-style-type: disc">[*]Transformering från kryotropi till skototropi ska vara lätt, inte normalsvår.

[*]Transformering från ataxatropi till nomotropi ska vara svår, inte normalsvår. Endast den första och femte transformeringen har detta fel.

[*]Filament som används för att sänka svårigheten räknas med i magnituden.

[*]Svårigheten för en mycket lätt alstring(Ob1T6) påverkas inte av att man utför alstringen snabbt. Och om man halverar tidsåtgången igen så påverkas inte svårigheten för Ob2T6.

[*]Fungerar inte i OpenOffice(v2.4 åtminstone). På grund av att OpenOffice inte gillar att göra matematiska beräkningar med blanka värden, vilket konstruktören gör, tror det är i cellerna BI166 - BI169.[/list]

Sedan finns det lite mindre fel också, som till exempel dom dubbla mellanrummen i texten "två rundor".
 

Cirid

Veteran
Joined
27 Aug 2004
Messages
25
Location
Sverige
Det kommer mera.

Dom buggar jag listade är dom som kan påverka besvärjelsens funktionalitet på sätt som kan vara svåra att upptäcka.

Det finns några fler som det är lättare att lägga märke till eller som inte nämnvärt påverkar besvärjelsen.

<ul style="list-style-type: disc">[*]Dom tidigare nämnda dubbla mellanslagen i "två rundor" och uppåt.

[*]Minska svårighetsslag Ob9T6 och Ob10T6 fungerar inte, verkar vara en indextabell som är för kort nånstans.

[*]När ett moment i en besvärjelse utförs snabbt så säger designdatan "på en kvart" istället för "snabbt".

[*]När en temporär rituals varaktighet ökas så använder designdatan minuter istället för timmar.

[*]Effekten Förnimma ska bara kunna använda ett filament.[/list]

Hoppas det är till nån hjälp. :gremlaugh:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Det kommer mera.

Får se om jag vågar slå en glimt på spagettikoden... Börjar man gröta på ett ställe finns det en överhängande risk att det buggar någon annan stans. :gremtongue: Dessutom är det en jäkla massa år sen jag pysslade med det senast.
 
Top